Poll

Waarom is Karin niet de mol?

Karin haalt te veel geld binnen.
25 (23.4%)
Karin molt te duidelijk.
17 (15.9%)
Er zijn geen goede hints voor Karin (gevonden).
10 (9.3%)
Mijn intuïtie zegt dat Karin de mol niet kan zijn.
23 (21.5%)
Anders, (graag uitleg)
13 (12.1%)
Karin is WEL de mol.
19 (17.8%)

Totaal aantal stemmen: 68

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:58

Auteur Topic: [Kandidaat] KARIN is niet de Mol!  (gelezen 102074 keer)

Offline Molow

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #260 Gepost op: 27-02-2011, 15:54:10 »
Kar1n, Soun2, Pa3k, 4rt.

Ze hebben allemaal in codetaal het getal waar zij staan in hun naam. ??? ??? ??? ??? ::rofl::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #261 Gepost op: 27-02-2011, 16:06:17 »
Alleen was Karin niet Kar1n, maar GR007. En Soundos niet Soun2, maar SO12.
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
Re: Waarom is Karin niet de mol?
« Reactie #262 Gepost op: 27-02-2011, 17:00:45 »
Uitgaande van polidoli's schemas heeft ze bijna evenveel geld in de pot gebracht als Art, Soundos en Patrick samen.
Da's redelijk funest voor mijn tunnel eigenlijk. Maar. Bedenk dat bijna 75% van het door Karin opgehaalde geld te wijten is aan die wandelingsopdracht in aflevering 1.... Vraag is wat ze, gezien de volgorde van kiezen, daar voor keus had. Wat had ze daar anders kunnen doen? Wat had ze kunnen mollen, zonder dat het hééél erg ging opvallen? Volgens mij val je in die opdracht zelfs als je de 1500 pakt, volledig door de mand als Mol. Het enige dat ze had kunnen doen was als eerste gaan. Maar dan laat je het geld pakken over aan niet-mollen. Dus ook dat is als Mol niet per se handig.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 27-02-2011, 17:03:07 »
Alleen was Karin niet Kar1n, maar GR007. En Soundos niet Soun2, maar SO12.

Zeg ik toch ook niet? En Groot is iets anders dan Karin. En SO12 heeft ook een 2 er in.

Online LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #264 Gepost op: 27-02-2011, 18:23:12 »
Ik blijf er vooral mee zitten dat ze inderdaad het meeste geld heeft binnengehaald. Echter (en dat voor de Karin-tunnelaars) als je die 3000 Euro van aflevering 1 weghaalt, heeft ze juist helemaal niet zo veel geld opgehaald!
Ich bin ein Bärliner!

Offline jellevv1

• Forumlid
« Reactie #265 Gepost op: 27-02-2011, 22:44:39 »
Zo, net even aflevering 8 opnieuw bekeken en ondanks een flinke patrick-tunnel wijzen een hoop dingen richting karin.

Punt 1:
Vuurtorenspel: De code 362 wijst naar de X (De schat/mol). Bij het ziekenhuisspel is de code 362 van het hek GR007 (Wijst deze code naar de mol)

Punt 2:
Karin voegt +5 aan de 6 toe. Waarom? Onnodig tenzij het een hint is

Punt 3: Frankenrijk
Zoals iemand al treffend zei een leuke link naar Karel de Grote, ook 11 letters. Karel de Grote is begraven met zijn talisman

Lijkt wel heel erg op de ketting van Karin (zie bijlage)

Punt 4: Flashback bij vraag 20 in de test
Iedereen staat stil voor PJ behalve Karin, die zit te bewegen (op 44:05). In de flashback zitten ook verwijzingen naar Nuevo mapa, el salvador en museo del arte, maar dat zoek ik nog even uit
« Laatst bewerkt op: 27-02-2011, 22:46:49 door jellevv1 »

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #266 Gepost op: 27-02-2011, 23:23:51 »
Karin kon niet de mol zijn, ze haalde immers 3000 euro binnen in de 1e aflevering. Maar nu ...

Misschien deed ze dat wel voor vertrouwen en wist ze dat ze dat ongedaan ging maken met de busrace. Desnoods de andere bus laten crashen  ::rofl::

Dus als je dat tegen elkaar zou mogen wegstrepen dan is ze eigenlijk wel heer erg mollerig en brengt nauwlijks geld binnen!

Als je het zo bekijkt zou dat natuurlijk wel meesterlijk zijn als Mol. Dan gaat die 3000 euro er af bij de elfde aflevering. Haha, iedereen maar leuteren over die 3000 euro terwijl die misschien al bij voorbaat verloren was. Dan heeft ze wie weet nog minder opgehaald dan Art. Geen wonder dat ze Soundos als een kamikaze-piloot van de baan reed. Ze moest en zou winnen! Goed gedaan Molletje! >:D

Veel meer dan die twee acties heeft Karin toch echt niet gedaan. Toch niks waar geld aan verbonden was.

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #267 Gepost op: 27-02-2011, 23:24:10 »
En Groot is iets anders dan Karin.

Het schijnt een verwijzing naar mij te zijn  ::) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline luckyrik24

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 28-02-2011, 00:05:30 »
wat ik al zei in het topic aflevering 8 karin is de mol want ineens van je hoogtevrees afzijn kan gewoon niet
en al die 11 in beeld nee mij te duidelijk ben ook in een tunnel beland
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #269 Gepost op: 28-02-2011, 00:10:48 »
Nou ja, er is wel een verschil tussen stabiele, vlakke ondergrond en losse steentjes op een bizar schuine helling. Ik kan me best voorstellen dat over de steentjes lopen wat enger is dan over een randje kijken.
Er is altijd veel gezever over "Ja, die en die heeft hoogtevrees, maar gaat dan wel dit en dat doen!" En dat blijkt vaak nooit mols. Er is nou eenmaal verschil in verschillende situaties en soms is iets enger dan anders. Karin is ook over de 111m geklommen.

Offline Mathijs91

• Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 28-02-2011, 09:22:45 »
Ik denk dat Karin het laatste slachtoffer van de Mol gaat worden, zo voor de finale.
Kennis is macht.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 28-02-2011, 10:48:58 »
Er is altijd veel gezever over "Ja, die en die heeft hoogtevrees, maar gaat dan wel dit en dat doen!" En dat blijkt vaak nooit mols. Er is nou eenmaal verschil in verschillende situaties en soms is iets enger dan anders. Karin is ook over de 111m geklommen.

Zou zelf niet zover gaan dat haar hoogtevrees gefaked is, daarvoor is ze wel te consistent. Ik denk dat het in de kern wel waar is, net zoals haar onhandigheid (wat niet wil zeggen dat ze dom is, foutieve aanname van een aantal mensen).
Ik denk dat haar biecht in afl 3 aangaande de plakkers/schilders opdracht ('Ik doe altijd van die dingen dat je zegt, had nou even beter nagedacht') een oprechte biecht is. Dat past bij de rest van haar gedrag.

Ik denk wel dat ze die hoogtevrees en onhandigheid maximaal heeft ingezet om anderen op het verkeerde spoor te zetten.

In de mol is het altijd lastig om te weten hoe iemand 'van nature' is. Ik vond Pepijn mede zo verdacht door de extremen waarin hij zich leek te gedragen (fanatiek of quasifanatiek in mijn ogen, op het ene moment en zo rustig en bijna secundair in reacties op het andere).
Het punt is alleen dat je de persoon niet kent, dus dat het lastig te filteren is of dit natuurlijk gedrag is van iemand (los van de adrenaline rushes van de opdrachten dus..) of 'mols' aka George en zijn uitspraak over echte kwaliteiten van de mol uitvergroot onder een loep.

Bij Karin ben ik geneigd te denken dat het echt is maar een beetje overdreven voor haar kandidaatse rol als quasimol. Heeft haar ver gebracht iig.

De reden dat ik me er persoonlijk wat aan erger is omdat ik deze afleveringen vertaal en dan 100x hetzelfde vertalen moet, dan valt het je pas op hoe vaak iemand dit soort uitspraken doet.  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline luckyrik24

• Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 28-02-2011, 13:21:12 »
ja maar over 111 meter op een draadje lopen heeft ze gehaald zo zou ik het ook gehaald hebben als patrick met zo'n opmerking komt dan moet je wel.

maar met die 666 opdracht is het niet gelukt omdat er 2 niet gingen en 1 8 meter haalde als mol zijnde lijkt mij het beste dus dan maar acht meter af te leggen zodat je zowiezo geprobeerd hebt maar ja.
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 28-02-2011, 13:28:22 »
ja maar over 111 meter op een draadje lopen heeft ze gehaald zo zou ik het ook gehaald hebben als patrick met zo'n opmerking komt dan moet je wel.

maar met die 666 opdracht is het niet gelukt omdat er 2 niet gingen en 1 8 meter haalde als mol zijnde lijkt mij het beste dus dan maar acht meter af te leggen zodat je zowiezo geprobeerd hebt maar ja.

Och.. als mol zijnde kan je ook prima over dat draadje heengaan als je welhaast zeker wist dat de opdracht zou mislukken.
Punt is dat Art sws al aangaf nu niet te willen afhaken door Karin's prestatie en zelfs Soundos de intentie had het te proberen (volgens biecht). Als Karin de mol was had ze beter even af kunnen wachten wat Miryanna deed.. dan had zij met de eer gestreken, en Soundos en Miryanna - deels - de blaam gekregen terwijl ze niks echt bijdroeg.

Ik blijf erbij dat corpulentie als reden aanvoeren om een opdracht niet uit te voeren een flauw excuus is voor de mol - zeker nadat fysieke fitheid getest en adequaat zou zijn volgens diverse uitspraken..(interviews/ molboekje) Rest de vraag uiteraard waar dat op gebaseerd was dan... ?  ::)

Maar goed dit topic gaat over Karin..  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 28-02-2011, 13:32:48 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #274 Gepost op: 28-02-2011, 19:55:27 »
Trouwens. Nog iets over die wandelingsopdracht. Het doel van de Mol is om zo min mogelijk geld in de pot te laten komen. Dat is iets anders dan om PERSOONLIJK zo min mogelijk geld in de pot te spelen. Zie je het verschil? Als Karin die 3000 niet had gepakt, had Miryanna (als enige na Karin) het wel gedaan. Dat had dus niet uitgemaakt.

Gezien het feit dat ze exact als één na laatste aan de beurt was en Soundos' actie al ervoor had gezorgd dat het laatste mandje "sowieso leeg" was (in tegenstelling tot "leeg omdat iedereen dat beweert"), was gewoon het geld pakken eigenlijk haar enige keuze. Er was volgens mij geen mogelijkheid met een lagere totale opbrengst die haar niet instantaan verdacht zou maken.

Om het concreter uit te leggen: Toen alleen Karin en Miryanna nog moesten lopen, was er nog één mandje met 3000, nog een met 1500 en verder nog wat lagere bedragen. Karin pakte 3000 en Miryanna 1500. Als Karin 1500 had gepakt had Miryanna 3000 gepakt. Het totaalbedrag was hetzelfde geweest. Met dát verschil dat als Karin 1500 had gepakt, zij heel veel verdenking op zich zou halen (en met minder dan 1500 nóg meer, en dat zal de moeite van het geldverschil niet hebben gemaakt).

Dus die 3000 betekent voor mij eigenlijk niets. Net zo min als voor haar zelf ::rofl:: Als Karin de Mol is (wat ik nog steeds denk) dan was dit echt de beste optie, als je bedenkt dat "niet verdacht worden" óók een opdracht van de Mol is.

Als eerste gaan zou niet uitmaken, want dan laat je het pakken van geld over aan niet-Mollen. In die hele opdracht was eigenlijk weinig te mollen. Het was toch eigenlijk vanaf het begin al zeker (voor de makers en Mol) welke mandjes er zouden worden gekozen: eerst alle "persoonlijke voordelen" en daarna het geld van hoog naar laag omdat het dan verder toch niets meer uitmaakt. De enige die die opdracht een andere uitslag gaf dan optimaal mogelijk, was Soundos. En die is de Mol niet ::trots::

Sorry voor zo veel tekst, maar om maar aan te geven dat die 3000 bij Karin een erg vertekend beeld geeft.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #275 Gepost op: 28-02-2011, 20:00:28 »
...
Ik ben het opzich met je eens dat het zeer verdacht zou zijn geweest als Karin hier geen geld had gepakt na de actie van Soundos. Alleen klopt het niet helemaal... Miryanna en Karin pakten allebei €3000.

Offline Mlot

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #276 Gepost op: 28-02-2011, 20:01:59 »
Ik denk dat Karin het laatste slachtoffer van de Mol gaat worden, zo voor de finale.
Dat denk ik dus ook.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 28-02-2011, 20:35:52 »
Hoogtevrees is heel raar. Ik heb het zelf heel erg maar ik kan makkelijk in de goliath, maar als ik onder een windmolen sta en omhoog kijk word ik al duizelig en val ik bijna. ::rofl:: En ik begrijp volkomen dat ze er in wilt kijken. Zo'n krater zie je nooit meer natuurlijk. ;)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #278 Gepost op: 28-02-2011, 20:50:21 »
Karin had bij de mandjes (ALS ze de mol zou zijn) natuurlijk ook gewoon die 3000 kunnen pakken en ergens tussen mandje en groep 2500 in een prullenbakje kunnen 'verliezen'.

Offline Crullie

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 28-02-2011, 20:52:30 »
Wat voor ketting heeft Karin om?
Kan iemand hem uitvergroten?