Trouwens. Nog iets over die wandelingsopdracht. Het doel van de Mol is om
zo min mogelijk geld in de pot te laten komen. Dat is iets
anders dan om
PERSOONLIJK zo min mogelijk geld in de pot te spelen. Zie je het verschil? Als Karin die 3000 niet had gepakt, had Miryanna (als enige na Karin) het wel gedaan. Dat had dus niet uitgemaakt.
Gezien het feit dat ze exact als één na laatste aan de beurt was en Soundos' actie al ervoor had gezorgd dat het laatste mandje "sowieso leeg" was (in tegenstelling tot "leeg omdat iedereen dat beweert"), was gewoon het geld pakken eigenlijk haar enige keuze. Er was volgens mij geen mogelijkheid met een lagere
totale opbrengst die haar niet instantaan verdacht zou maken.
Om het concreter uit te leggen: Toen alleen Karin en Miryanna nog moesten lopen, was er nog één mandje met 3000, nog een met 1500 en verder nog wat lagere bedragen. Karin pakte 3000 en Miryanna 1500. Als Karin 1500 had gepakt had Miryanna 3000 gepakt. Het totaalbedrag was hetzelfde geweest. Met dát verschil dat als Karin 1500 had gepakt, zij heel veel verdenking op zich zou halen (en met minder dan 1500 nóg meer, en dat zal de moeite van het geldverschil niet hebben gemaakt).
Dus die 3000 betekent voor mij eigenlijk niets. Net zo min als voor haar zelf
Als Karin de Mol is (wat ik nog steeds denk) dan was dit echt de beste optie, als je bedenkt dat "niet verdacht worden" óók een opdracht van de Mol is.
Als eerste gaan zou niet uitmaken, want dan laat je het pakken van geld over aan niet-Mollen. In die hele opdracht was eigenlijk weinig te mollen. Het was toch eigenlijk vanaf het begin al zeker (voor de makers en Mol) welke mandjes er zouden worden gekozen: eerst alle "persoonlijke voordelen" en daarna het geld van hoog naar laag omdat het dan verder toch niets meer uitmaakt. De enige die die opdracht een andere uitslag gaf dan optimaal mogelijk, was Soundos. En die is de Mol niet
Sorry voor zo veel tekst, maar om maar aan te geven dat die 3000 bij Karin een erg vertekend beeld geeft.