Aangezien iedereen vermoedt dat Karin eruit vliegt vanavond, even mijn laatste geüpdatete visie over Karin op het forum gooien.
Het WIDM-avontuur begint voor Karin uitgesproken chaotisch, ze lijkt plots geen enkele vreemde taal meer meester. Ze vergeet zelfs iets in het Engels te brabbelen terwijl ze net die taal, zo hoorden we in aflevering 9, vloeiend meester is. Ok 50 euro houdt ze als allereerste molactie van deze reeks uit de pot maar dat weegt niet op tegen de goede dingen die ze in de eerste paar afleveringen heeft gedaan. Want zo pakt ze maar liefst 3000 euro, wordt haar theaterstukje 8 van de 10 keer geraden (zelf kijkt ze wel niet naar de beelden, het was moeilijk zich te concentreren en zo heeft ze wel altijd een excuus), en maakt ze 2 draadjes en 1 hele hoek onklaar bij het laserspel. Ze doet het voortreffelijk voor een eerste dubbelaflevering, ze doet het zelfs een beetje té goed voor een Mol want die molt altijd daar waar nodig in het begin!
Tussen de eerste en de laatste paar afleveringen bewandelde ze plots niet meer strikt het rechte pad en deed ze alles fout wat maar fout kan lopen. Maar sinds kort lijkt ze haar rol als kandidate weer te hebben opgepikt. Eerst loopt ze die vulkaan af zonder enige moeite. Op het strand kwam zij met een hele rits ideeën o.a. om met de cijfers mee te lopen waardoor Art en Anna uiteindelijk de code konden kraken. Ze pikte geld op in de krater en ging haar sublieme rijtjes waar ze zo goed in is helemaal af met Art. En net die interactie met Art vond ik opvallend, want dat zagen we niet eerder. Ze stonden ooit wel tegenover mekaar in de kerk maar daar leken ze meer vijanden dan vrienden. En in aflevering 9 heeft ze zich volgens mij verraden doot haar reactie in de kerk, en haar getwijfel later bij de test.
Zelf geloof ik er niet zo in dat ze een extreem panische angst heeft voor hoogtes, misschien wel in mindere mate maar volgens mij heeft ze dat dan serieus aangedikt. Je kon haar in één van haar biechts erop betrappen dat ze uitlegde hoe ze had zitten puffen en dat zei ze met zo'n grijnslachje alsof ze het allesbehalve serieus meende.
Kortom, ze doet dingen goed en als ze een molactie uithaalt is die meestal zo duidelijk dat je er niet omheen kan. Dit in tegenstelling tot andere kandidaten. Die doen ofwel weinig goed oftewel alles fout. Met uitzondering van Soundos.
Karin was voor mij absoluut de verrassing van dit seizoen, want eerst had ik haar niet zo graag. Ik wijt het aan de montage die haar niet zo fraai neerzette in de eerste afleveringen. Maar dat heeft ze absoluut rechtgetrokken naar het einde toe. Zonder Karin was het niet hetzelfde geweest, en dat meen ik uit de grond van mijn hart!