OK, Patrick is eigenlijk niet mijn mol, maar er is op dit moment iets aan het knagen... namelijk die foto van Ruben Dario die in aflevering 5 bij de fotoopdracht aan de muur hangt.
Zowel in het aflevring 5 topic (
door ravelijn) als het foto topic (
door Moedermol) wordt de suggestie besproken dat op deze foto een gefotoshopte of verkleede Patrick staat.
Hoewel ik dit in eerste instantie af deed als toeval, bleef het portret rondspoken in mijn gedachten. Redenen daarvoor zijn dat ik het papiertje al opvallend vond voordat ik er hier een uitleg bij had gelezen (lijkt opgehangen door productie) en dat dit specifieke portret niet op internet te vinden is. Ik vindt dit portret er zelfs uitzien alsof er moeite is gedaan om hem op een ander portret van Ruben Dario te laten lijken.
Ik heb er daarom net nog eens naar zitten kijken (vergeleken met meer foto's van Ruben Dario en Patrick), en ik vindt de overeenkomsten met Patrick eigenlijk groter dan met Ruben Dario. Het klopt in zoveel dingen met Patrick, met uitzondering van de gezichtsbeharing. Vooral de neus is heel erg Patrick.
Ik denk eigenlijk dat dit wel eens de hint van het seizoen kan zijn en dat we in de finale aflevering een fotosessie met een verklede Patrick te zien krijgen.
Nu moet ik mezelf er alleen nog even van overtuigen dat Patrick de mol is.
(Bijgevoegd zit HD screenshot van het Ruben Dario portret.)