Ik ben er nog niet uit. Ik kan natuurlijk onmogelijk ontkennen dat die ANP foto niet op de foto uit de uitzending lijkt, maar ik durf nog niet definitief de theorie te ontkrachten. Ik ben héél uitgebreid allemaal voors en tegens aan het opschrijven om te beslissen of ik blijf volhouden dat dit een hint is of niet. Ik was toe aan een korte pauze... vandaar deze post met alvast een aantal bevindingen.
Wat ik durf te beweren is dat de foto uit de uitzending niet uit dat ANP archief komt, de kwaliteit van die foto is domweg te slecht in vergelijking met de foto uit aflevering 5 (de hi-res versie kan in verhouding ook niet groot genoeg zijn om van voldoende kwaliteit te zijn voor de foto uit de aflevering). Ze zijn natuurlijk wel in Nicaragua, waar waarchijnlijk het origineel van de foto te vinden is.
De kwaliteit van de ANP foto is helaas ook te slecht om echt goed mee te kunnen vergelijken.
Ik durf niet meer te beweren dat het slechts om een verkleedpartijtje gaat. Er zullen nog de nodige photoshop (oid) bewerkingen plaats hebben moeten vinden om het voor elkaar te krijgen (als ik geen spoken zie natuurlijk
).
Ik denk nog altijd een verschil te zien tussen de neuzen van de ANP foto en de foto uit de aflevering.
Als er inderdaad een koppeling is met "zoek de verschillen, vindt de mol", dan maakt het feit dat de verschillen slechts subtiel zijn dit verband alleen maar sterker.
Bijgevoegd zitten de afbeeldingen waarmee ik nu zit te werken. Dit zijn van links naar rechts: Het portret van Ruben Dario uitgeknipt uit de ANP foto; De foto uit de uitzending, door mij ontdaan van perspectief; En een random screenshot van Patrick.