Handen in het haar bij iedere afvaller in een executie...
Toeval? Acteertalent? Hint?
Het zou een hint kunnen zijn in combinatie met de dagboeken. Hierin schrijft de mol elke keer over het afscheid van een van de kandidaten behalve bij afl van week 6. En ook in week 1 waar niemand afviel.
Ik weet dat er een discussie bestaat over of de mol zelf deze teksten schrijft, maar het valt me wel op dat er elke week (soms in iets mindere mate) stil wordt gestaan bij de afvaller en hoe erg of hoe jammer de mol het vindt dat er iemand weg is. En nu is Patrick iemand die iedereen wel graag mag. (zoals hij in afl 2 zei: mensen lullen veel met me, ze vertrouwen me, waardoor hij toch een band met mensen opbouwt) Hieronder heb ik een aantal fragmenten uit het dagboek van de mol neergezet die slaan op de afvaller.
Wat denken jullie?
Week 8:Even kijken, wie zijn er nu nog over? Karin, Soundos, Patrick en Art en één van deze vier ben ik... Twee vrouwen en twee mannen. Mooi verdeeld! Maar wat een drama dat na Pepijn nu ook Anna naar huis is.
Week 7: Voordat ik aan de dankbare taak van het Mol-zijn begon, had ik niet bedacht hoe moeilijk het zou zijn om één voor één mijn medekandidaten te zien vertrekken. Nu is het weer Pepijn, die na de executie van vorige week dacht zoveel informatie over mij te hebben ingewonnen
Week 6: Nou is er alwéér niemand naar huisgegaan! Ik wist dat het kon gebeuren, maar het is toch altijd wel een beetje een domper
week 5: Weet je wanneer ik ook heel verrast was? Toen Jan een rood scherm kreeg. Ik vind het heel jammer dat hij naar huis moest, want Jan was typisch zo'n kandidaat die heel zeker van z'n zaak recht op z'n doel afgaat, maar intussen allerlei belangrijke zaken over het hoofd ziet
Week 4:Lieve Miryanna, ik denk niet dat er iemand was die dacht dat jij de mol was. Ik wil je in ieder geval danken voor je aanwezigheid, want ik vond je echt heel erg leuk en sympathiek, maar voor de Mol moet je toch echt iets geslepener zijn. Iets minder lief, zeg maar. Misschien moet je jezelf gelukkig prijzen dat je niet zo achterdochtig en vals bent als de groep waarmee ik nu achterblijf... Ik zal je missen...
Week 3: Zo op de valreep zorgde Horace er nog even voor dat er € 2000,- uit de pot verdween. Bedankt Horace! Je bent een Mol waardig. Je koos ervoor om de vrouwen hun koffers terug te geven, maar je vergat even dat de grootste ijdeltuiten bij de mannen zitten, dus je kon erop rekenen dat de protesten bij jouw gevolgde tactiek veel harder zouden klinken dan wanneer je de mannen hun koffers had teruggegeven. Hoe dan ook, een fijne aflevering
Week 2: En ja hoor. Het eerste slachtoffer is gevallen. Als Hanna deze executie had overleefd, had ze sowieso aflevering vier gehaald en dat is zuur voor haar, maar een beetje een opluchting voor mij. Een groot Molkenner en een groot gevaar is geweken. Dat denk ik tenminste