Ja, ik verdenk hem ook heel erg, het begint een heel erg op een tunnel te lijken.
aflevering 3: - Hij wilde plakker zijn.
- Elvis roepen zodra Miryanna Beatrix noemt.
- 2008.
- Alleen willen slapen.
- Voerde niet veel uit in de hotelkamer.
- Slotje op zijn koffer. -> automatisch -500 euro.
Maar ook door het moldagboek en de ikbendemol tweets.
Moldagboek 1:
"Bij de vuurwerkopdracht had ik gelukkig veel medestanders". De mol heeft meegedacht met het bedenken van het systeem. Anna valt 100% af want die bedacht een systeem met veel tegenstanders.
Moldagboek 2:Hier kan ik niet heel veel uit halen. Misschien de zin over het levend stilleven; Waar Patrick overigens een goed antwoord gaf;
"Zelf vind ik het nogal grappig hoe dat ging, want zelfs Hanna hielp me bij de schone taak van het laten mislukken van deze opdracht". Hanna hielp de mol dus dat versterkt mijn vermoeden dat de mol vóór haar stond.
Ik denk ook dat de mol aan het begin stond of in het midden, omdat het anders teveel opvalt. Een goed antwoord geven hier zorgt ervoor dat er minder opties overblijven van de achterste kandidaten. Dus Patrick zou prima deze tactiek kunnen hebben gehanteerd.
Moldagboek 3: "Je koos ervoor om de vrouwen hun koffers terug te geven, maar je vergat even dat de grootste ijdeltuiten bij de mannen zitten". Lijkt me niet dat een Jan of een Art of een Pepijn zichzelf een ijdeltuit noemt. Dit is een typische zin voor een vrouw of een "oudere" man.
- De Mol schrijft ook dat hij genoten heeft van de voorstelling en een hoofdrol had in de voorstelling -> Kan prima wijzen op Patrick.
Enkele moltweets: (al is het niet zeker dat de mol zélf schrijft op Ikbendemol
1. Mol had een hoofdrol in de voorstelling (zie hierboven)
2. Overeenkomst tussen mollen en mijnen, beiden slaan met volle kracht toe. Ging Patrick niet heel snel af door op een mijn te staan?
Ik zie wel overeenkomsten in schrijfstijl van het molaccount + dagboek en twitteraccount van Patrick (Pindas01):
De mol schrijft: "Kijk zelf: donderdag, Nederland 1, 20:30 uur".
Patrick schrijft: "Vandaag om 20:15 "Annie M.G." op Nederland 2".
En ook de schrijfstijl vertoont overeenkomsten. Gebruik van uitroeptekens (!) af en toe een hele korte zin tussendoor. Kijk en vergelijk.
Mol schrijft ook in dagboek: "... denk ik".
Patrick: "Dat ga ik maar eens proberen, denk ik".
En natuurlijk het gebruik van "em" en "da's" valt op. Patrick gebruikt op zijn account: "ff". En op de perspresentatie zei hij een aantal keer "'m" i.p.v. HEM.