Aangezien ik bij de juniorserie 2008 blijf heb ik alles wat met kids te maken heeft op een rijtje gezet. In aflevering 10 zegt Patrick het heeft een soort thema.
Aflevering 1
Hij stelt de vraag over hoe hard de bus gaat aan een kind. Dan zegt hij: ok dan weet ik genoeg. In deze aflevering komt
Kuifje aan bod.
Aflevering 2
Hij zegt dat de sniperopdracht in een oude kunstacademie plaatsvind. De vroegere huishoudschool werd ook wel spottend de spinazieacademie genoemd. Hij kiest spinazie bij de groente in aflevering 10.
Bij het stilleven gaat Patrick als 2e staan en heeft het over de politieagent die verkeerd stond. Bijnamen voor een politieagent zijn: Bromsnor genoemd naar de veldwachter
Swiebertje en Oom agent een vriendelijkere aanduiding en mogelijk is ontleend aan
Dik Trom.
Aflevering 3
Patrick zegt
Jip en Janneke bij de plakkersafbeelding. Verder stelt hij voor om allemaal een rode neus te gaan doen bij de voorstelling. Het circus de clown is vooral bedoeld voor kinderen.
Opvallend in deze aflevering is dat we 4x de blauwe letter M zien op een groene achtergrond.
Aflevering 4
De HC in de bus op het circuit stond andersom in het groen. Dit kan volgens mij verwijzen naar H.C Andersen (uitspraak ho cee) (tweet van de mol was ook ho ho ho ho) en komt uit Denemarken. In Denemarken wordt ook het speelgoed
lego gemaakt. Andersen staat vooral bekend om zijn sprookjes waaronder het
meisje met de zwavelstokjes. In 2005 opende de Efteling haar 25e sprookje in het Sprookjesbos: Het meisje met de zwavelstokjes. We zagen in aflevering 1 bij de kleuren ook 3 stokjes liggen. Ik dacht aan lucifers merk zwaluw en 1 zwaluw maakt nog geen lente, lente het woord uit het gedicht van Darios. De kabelopdracht stopt hij bij 8 meter en hangt tussen de letter V en we zien zijn gele veters. De kleur geel komt veelvuldig aan bod.
Aflevering 5
Hij heeft het over de boot die hen naar Nicaraqua brengt en deze bestaat uit groene en blauwe stoeltjes. Hij zelf zit op een wit iets. Hij zegt: We kwamen bij een vissershaven aan waar terecht allemaal vis verhandeld werd en zo en het was echt te gek want er lag een boot waar je net met zijn zevenen in kon en nog de kapitein en het scheepsmaatje. Ik moest denken aan
kapitein Haak (hook)die de gezworen vijand is van Peter Pan en het jeugdboek
de kameleon. (In Zwolle heb je de oude vismarkt).
Bij de koeien zien we Patrick st doen. In Zwolle heb je de grote of
Sin
t Michaelskerk aan de Grote Markt en hier is ook een politiepost gevestigd.
De fotoopdracht is jeugd als 8eugd geschreven. Patrick fotograveert de nicaracuaanse vlag maar we zien alleen blauw wit. Het wapen van Zwolle heeft blauw wit als kleur. Verder fotograveert hij zoete en al het snoepgoed is zwart. In aflevering 10 kiest hij voor harmonie (kleur geel) en dat is een cafe aan de grote markt bij de voornoemde kerk. In het gedicht kwam ook plantage voor en dat is ook een kerk in Zwolle met 1100 zitplaatsen.
Bij de test zien we bij de 3e beurt het executiescherm in spiegelbeeld groen. (5 + 3 =
.
Aflevering 6
De schrijversopdracht: E+EcutiE in aflevering 10 E+E O ITIE (daar zou je politie of positie van kunnen maken). In deze aflevering is weer 2x de blauwe M op de groene achtergrond te zien. Ze doen het spel mastermind.
Aflevering 7
PJ Het labyrinth is het walhalla voor de mol. dat kan weer op een pretpark slaan.
Op de vulkaan zegt hij de vader van
Pippi Langkous. Villa Kakelbont van Pippi heeft de kleuren groen en geel. Geel zien we vreselijk vaak voor komen. Ook heeft hij het over de swing methode en de obelix methode die makkelijker is.
Asterix en obelix.De volgende afleveringen moet ik nog nader bekijken. Wel heb ik een idee waarom Patrick zegt dat hij steeds met Karin in zijn hoofd blijft zitten en Art meeneemt naar de finale. Karin heeft 3000 in de pot gebracht in aflevering 1 en die gaan er weer uit doordat Patrick in de winnende bus zat. ArtEZ is een kunstacademie in Zwolle en in het oude Sophia ziekenhuis zit. De kunstacademie zat voorheen in Kampen in een oude kazerne. In de jeugdserie gebruikte men tanks om de coordinaten te vinden. Dus E+E O ITIE kan ook staan voor positie cq GPS coordinaten. Maar het lijkt me ondoenlijk om deze op te sporen.
Wat ik ook al in aflevering 10 vermelde is het heel toevallig met de presentatoren.
Sipke Jan Bousema de jeugdserie
Pieter Jan de volwassenserie
Draai je dit om dan krijg je PS alias Patrick Stoof.