Ik vond Patrick een slechte mol. Ik vreesde al dat hij het zou zijn, maar nu hij het echt bleek te zijn en gezien heb wat ik al dacht: hij molde nauwelijks. slecht seizoen.
Boobytrap - gaat snel en kan zo niet mollen
koeien - niets uitgevoerd
vuurtoren - schrijft code op strand
krater - wijst Art op vergeten geld
eilandjes - neemt contact met zichzelf en verpest zo hele spel
Al met al heeft hij weinig gemold, veel minder als hij eigenlijk zou kunnen. Volgens mij is het bedrag dit jaar ook hoger als vorig jaar, maar dat weet ik niet zo meer.
Verder heeft hij zijn vriend Art 2 jokers gegeven. Het komt bij mij meer over dat Patrick en Art vanaf het begin samendeden, waarbij Art de molllestreken deed en Patrick ervoor zorgde dat Art uiteindelijk zou winnen.
Dit gaat dus helemaal nergens over.
Het eindbedrag dit jaar is nog nooit zo laag geweest (behalve in 2007, maar dat kwam niet door de mol maar door de veiling, door Nadja Hüpscher en door Pauls beslissing aan het eind).
Boobytrapopdracht -> liet zich snel raken door een mijn, waardoor ze één verkenner minder hadden. Wel degelijk gemold.
Koeien -> zijn team had geen strategie en bracht geen geld binnen en hij ging rusting met een koe zitten praten ipv iets zinnig doen. Wel degelijk gemold.
Vuurtoren -> de regie had hem verteld dat ze dat vanaf de vuurtoren niet zouden zien en dat is dus niet zijn schuld. En er is uiteindelijk ook geen geld verdiend, want ze gingen op de verkeerde plek graven.
Krater -> haalt maar 50 euro binnen en pakt het geld wat Art heeft laten liggen om Art hierdoor verdacht te maken. Wel degelijk gemold.
Eilandjes -> er was 50% kans dat hij werd uitgeloot en dat gebeurde ook. Hier heeft hij juist briljant gemold: ontzettend overduidelijk de opdracht verkloten en dit onder het mom van een kandidaat die heel graag een vrijstelling wil.
Ik vind sowieso dat ze hem een beetje hebben genaaid in de regie.
Een aantal molacties hebben ze helemaal niet laten zien.
Zoals in aflevering 1 bij de mandjesopdracht, waar hij tegen de overgebleven kandidaten zegt dat er nog 1x 3000 en 2x 1000 ligt, terwijl er 2x 3000 ligt.
Of in aflevering 3 bij de hotelkameropdracht, waar hij, als hij en Pepijn besluiten de kamer maar overhoop te halen, expres op de goede plek gaat zoeken, maar de sleutel niet vindt.
Of in aflevering 9 bij de rondleidingen, waar hij veel foute antwoorden geeft en dit een heel stuk subtieler doet dan Art.
En het was
één joker.
Die andere had hij aan Art beloofd bij de mandjesopdracht in aflevering 1, net zoals dat Art een joker aan Jan had beloofd.