Auteur Topic: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!  (gelezen 240920 keer)

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!
« Reactie #600 Gepost op: 18-02-2011, 00:26:09 »
Ach Pepijn, en ik had nog zo'n mooie hints gevonden die ik deze week voor het Pepijn-kamp ging posten. Helaas, misschien post ik ze alsnog als ik wat tijd over heb want nu breekt de week van rouw voor de Pepijn-verdenkers aan.

't Was niet zo'n shock voor mij dat Peppi niet de mol is, maar dat hij vandaag afviel had ik voor de aflevering misschien wel gedacht, en zelfs gehoopt al weet ik niet of dat terecht was want nu heb ik nog geen duidelijkheid. Maar had nooit verwacht dat het ook echt zou uitkomen! :o Tijdens de aflevering voelde ik wél dat het weleens prijs kon zijn. En toen hem de hele cinema-montage te beurt viel wist ik het wel.

Heb hier niet veel gepost en hoopte daar verandering in te brengen de komende weken, want door iedereen hier die Pepijn verdacht was ik er rotsvast van overtuigd dat hij ver ging komen. Maar de meerderheid bij widm.com heeft het dus ook niet altijd bij het rechte eind. Voetjes terug op de grond en we richten samen de pijlen op de juiste Mol. Nu kunnen jullie tenminste nog switchen. In de finale ligt die kans misschien niet meer voor het grijpen. Succes met het aanduiden van jullie nieuwe Mol! Benieuwd wie dat wordt want voor mij ligt alles open nu. ;)

PS Wat een mooi dagboek heeft Pepijn neergepend!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #601 Gepost op: 18-02-2011, 01:05:07 »
Tja, lang verdcaht en dan ineens deze afevering is hij heel fanatiek met die kokertjes en die kist op zijn hoofd. Gaat hij ineens de kandidaat uithangen. Had hij dat niet gedaan, maar gewoon was blijven mollen, was hij gewoon de mol geweest. Nu ineens dit, ja, dan vraag je er om, dan val je af.
Wel jammer, was een leuke kandidaat. Had een goede mol kunnen zijn.
The British are not impressed.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #602 Gepost op: 18-02-2011, 08:16:18 »
Ik ben erg blij dat ik niet ben overgestapt naar Pepijn, maar zat daar heel erg dichtbij. Ik had hem echt niet verwacht als afvaller!
Laten we jabberen.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #603 Gepost op: 18-02-2011, 08:24:44 »
Ik wist al zeker dat ie niet de mol was. Op 1 of andere manier. Gelukkig niet overgestapt ofzo. Nu weet ik zeker dat Patrick het is.

Jammer Pepijn je was een leuke kandidaat. :( ::joehoe::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #604 Gepost op: 18-02-2011, 09:12:07 »
Toen ik de promo van afl. 6 zag, had ik al een gevoel van "Pepijn zou wel eens de Arjen van deze serie kunnen zijn."

En hij wás de Arjen van deze serie. Ik had hem graag tot het eind in het spel gezien, maar helaas.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #605 Gepost op: 18-02-2011, 10:41:32 »
Ik ben nog niet helemaal mijn tunneltje uitgegraven, zag ik nu in die vooruitblik toch nog ergens Pepijn van afstand oplopen  ::) ?

Gelukkig is de tunnel van Patrick aansluitend op die van The Big PP dus er is licht aan het einde  ::tandpastasmiley::

Ik moet nog wel mijn auto opeten als Peppi de mol niet is dus zal me vast voorbereiden  ::oink::

Had hij vorige week rood gehad dan was het volledig volgens mijn schema... ditmaal ligt het toch een tikkie anders  >:( een hele goede mol, de beste imho, maar wel obvious dus nu omzien naar een ander soort mol ::zwaai::

Ik zou Karin, Anna en Soundos wel razend leuke maar ook razend slechte mollen vinden met al dat geld dat ze de pot inbrengen. Art zou ik top vinden, het enige wat feitelijk tegen hem spreekt is dat heel Nederland al op hem zit en hij zo in de picture staat ::regenboog::

Patrick doet voldoende voor een mol en heeft ook leuke momenten. Met name in de eentweetjes met Art "we kunnen ook mollen" wat al begon bij de theateropdracht. En ik ga Moedermol lijdzaam volgen want het enige wat mij tot nu toe echt steekte waren die mooie anagrammen die niet op PP maar op P van toepassing zijn  ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #606 Gepost op: 18-02-2011, 10:47:05 »
 ::zwaai:: Peppi....
jammer omdat die anderen allemaal jokers hadden :(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #607 Gepost op: 18-02-2011, 12:53:52 »
Toen ik de promo van afl. 6 zag, had ik al een gevoel van "Pepijn zou wel eens de Arjen van deze serie kunnen zijn."

En hij wás de Arjen van deze serie. Ik had hem graag tot het eind in het spel gezien, maar helaas.

Ik houd alleen van herhalingen als ze iets positiefs brengen - niet de executie van twee van m'n favo widm kandidaten ooit.  ::ohno::

PS: Peppie is een schatje!  ::bravo::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #608 Gepost op: 18-02-2011, 13:13:39 »
De makers hebben dit knap gedaan, met al die handbewegingen en bordjes etc. wat naar Pepijn verwijst.
Goed, het was een valstrik. Waarschijnlijk was Pepijn te veel bezig met de verdenking op zichzelf te laden? Zoals toen hij 'mol' zei nadat Soundos het juiste woord 'executie' had genoemd.

Dan blijft er maar één iemand over: Karin.
Zij had er allang uit moeten zijn als ze echt zo dom is als ze zich voordoet.
Verdient weinig geld, er is altijd wat, dan durft ze weer iets niet, dan is ze weer bang voor lava, dan kan ze als enige weer geen kokertjes vinden, enzovoort.
Duidelijk.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2011, 13:28:41 door Run »

Offline Aikaturbo

• Forumlid
« Reactie #609 Gepost op: 18-02-2011, 14:41:39 »
Gister was hij een van de weinige die mijn aandacht trok, en wel door de volgende zin:

"Volgens mij was ik in de lucht bij de laatste tel. en bij honkbal was dat 'in' geweest."

Niet dat honkbal verder tijd heeft ofzo, dat is basketbal. En dat vond ik zo typisch dat ik erg hard moest lachen en hem ineens als verdachte zag. Haha.
New England? How do you call your foot? New Hand?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #610 Gepost op: 18-02-2011, 14:50:47 »
Jammer, maar het hoort bij het spel. Pepijn, je was een sportieve kandidaat. Maar je hebt gegokt en verloren.

Offline suzanv

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #611 Gepost op: 18-02-2011, 15:29:00 »
Ik ben flabbergasted dat Pepijn eruit is  ::oink::
Ik wist zeker dat hij het was! Beste bewijs: zijn reactie toen Soundos het woord 'executie' suggereerde. Dat dat gespeeld is, petje af!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #612 Gepost op: 18-02-2011, 15:47:13 »
Nu is eindelijk ook duidelijk dat het verkeersbord met dat doorgestreepte geweer niet op (Pepijn) Gunneweg sloeg.

Ik gaf toen aan dat het heel raar was dat in een spaanstalig land als El Salvador een verkeersbord een half-engelse, half nederlandse betekenis (gun-ne-weg) kon hebben. Mijn argumentatie werd een beetje teniet gedaan doordat gezegd werd dat het meer een associatie was.

Het blijkt wel, soms moet je minder ver zoeken dan je denkt.

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #613 Gepost op: 18-02-2011, 17:00:35 »
En weer een tunneltje ingestort....

Overigens baal ik heel erg dat Pepijn eruit is. Niet omdat hij in mijn ogen de mol was, maar vooral omdat ik bij het onzichtbare labyrinth ineens inzag dat ik de verkeerde mol had. 

Hij pakte daar ineens heel fanatiek kokers Toen maakte hij nog een opmerking 'je zal ze maar aan de mol geven'  En ik dacht nog heel even 'tellen de kokers die de mol pakt niet mee voor de pot'?  Toen vervolgens bleek dat hier geen sprake van was en Pepijn dus echt de fanatiek kandidaat bleek wist ik dat ik verkeerd zat.

En nu baal ik dat hij eruit is, want nu kan ik dat niet meer voor zijn vertrek toegeven.

En net als vorig jaar de fout gemaakt om uit wishfull thinking voor de imo tofste mol te gaan (vorig jaar Arjen die ook mooie subtiele molacties leek te maken)

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #614 Gepost op: 18-02-2011, 17:24:33 »
Dat dat gespeeld is, petje af!

Dat was dus juist niet gespeeld maar echt. Hij was, onbekend dat het executie was, blijkbaar overtuigd dat het 'mol' moest zijn.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #615 Gepost op: 18-02-2011, 18:35:22 »
Dat was dus juist niet gespeeld maar echt. Hij was, onbekend dat het executie was, blijkbaar overtuigd dat het 'mol' moest zijn.

Ongelofelijk dat dat geen molactie was. Of was het soms wel een molactie, maar van Art? (Iets ertussen gebeurd wat we niet gezien hebben?) Want "mol" roepen i.p.v. "executie" blijft wel héél raar.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #616 Gepost op: 18-02-2011, 22:28:40 »
Ongelofelijk dat dat geen molactie was. Of was het soms wel een molactie, maar van Art? (Iets ertussen gebeurd wat we niet gezien hebben?) Want "mol" roepen i.p.v. "executie" blijft wel héél raar.

Dat heb ik me inderdaad ook af zitten vragen.
Ik heb de beelden nog eens teruggezien.
Wat ik zie (maar ja mijn tunnel moet nog worden afgebroken  ::tandpastasmiley:: ):
1. Pepijn oppert dat het misschien letters zijn, waarna hij en Art regelmatig speculeren over welke letter(s) dit is/zijn
2. Pepijn staat te tekenen en een beetje met het boekje te draaien, terwijl ze samen staan na te denken.
3. Art oppert dat het misschien ook een 'M' kan zijn, als je het vertikaal houdt.
4. Ergens tussen dat moment en bij de executie moet een van hen het woord 'mol' hebben geopperd als mogelijke oplossing omdat Art met Pepijn in discussie gaat over de vorming van het woord.
5. Art tikt Pepijn op de schouder en bedenkt dat doordat het woord 1600 euro waard is het waarschijnlijk 8 letters heeft en dus waarschijnlijk geen mol is (dat slaat alleen ergens op als ze het hier eerder over hebben gehad imo, en Soundos wordt erbuiten gehouden). Onnodig behulpzaam van mol Art naar mijn mening aangezien het de kans vergroot dat het juiste woord geraden wordt.
6. Art komt met de even behulpzame suggestie dat de streep is waarop de letters geschreven moeten worden, Pepijn gaat hier in mee (want wat moet het anders zijn idd) waardoor de vertikale M onlogisch lijkt.
7. Soundos komt met het correcte Executie. Twijfelt wegens lengte van het woord.
8. Pepijn draait zijn hoofd schuin en kijkt 'vertikaal' naar de google-letters om toch voor 'mol' te kunnen gaan. Art lijkt te twijfelen. Pepijn zegt Mol, Art gaat erin mee. Art kijkt oprecht verbaasd (imho) zodra Pieter Jan 'jammer' zegt, en het het juiste woord blijkt. Pepijn zien we niet want die draait zich naar Soundos in schrik reactie.

Ik heb echt geen verklaring voor bovenstaande. De enige conclusie waar ik toe kan komen is dat Pepijn bewust richting mol lijkt te hebben gestuurd (of het zijn idee was of Arts weten we niet). Dat zou dan bedoeld kunnen zijn geweest om verdenking op zich te krijgen (wat lukte) - maar het kostte wel 1600 euro. Dus kandidaat of niet dit was mijns inziens toch een echte molsactie.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 18-02-2011, 22:36:00 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #617 Gepost op: 18-02-2011, 23:44:48 »
Ik ben flabbergasted dat Pepijn eruit is  ::oink::
Ik wist zeker dat hij het was! Beste bewijs: zijn reactie toen Soundos het woord 'executie' suggereerde. Dat dat gespeeld is, petje af!

Ah, dit wordt dus even een ware 'Lightman' post. Pepijn's reactie is echt en is eigenlijk een drie-staps reactie. Zeer goed te zien wanneer je het frame voor frame terugkijkt.

Hij begint met een lichte verbazing/verwondering, gaat vervolgens over in een concentratie *kijkt naar scherm* met onzekerheid over de correctheid van "executie", de liplick is hier  ook een uiting van (doet hij vaker, is blijkbaar een soort van 'tic') en eindigt, duidelijk te zien aan de mondhoeken, in twijfel. Deze twijfel is ingegeven doordat zij, de lezers, slechts 2 letters hebben afgelegd en hij zich niet kan voorstellen dat het zo'n lang woord zou kunnen zijn. Vandaar dat hij toch maar voor het veel kortere "mol" kiest.

Ook zijn gedrag hierna past perfect. Je ziet hem namelijk nog een tijdje de kaart en route van de schrijvers bestuderen om zich er blijkbaar van te overtuigen dat het echt zo is. Hij eindigt dan met een aarzelend, bevestigend "ja" tegen Anna.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2011, 23:47:53 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #618 Gepost op: 19-02-2011, 01:32:13 »
Pepijn doet me vaak aan Arjen denken, ook toen gingen veel mensen de mist in, en ook arjen ging eruit de aflevering nadat hij zijn scherm perse wilde zien... Vraag blijft : wie is er goed weggekomen de vorige aflevering terwijl pepijn met de foute mol doorging
You'll never walk alone

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #619 Gepost op: 19-02-2011, 11:47:23 »
Ah, dit wordt dus even een ware 'Lightman' post

Ja, ben jij een gezichtlezer ::vergroot::?

Zoals ze ook die politici op tv beoordelen hoe ze overkomen op de kiezers?

Ik ben dan wel benieuwd want zoals we Pepijn bij WIDM zien is totaal anders dan zoals we hem normaal op tv zien. Dat gaf bij mij aanleiding hem te verdenken. Kandidaten als Art en Jan komen bij mij weer wel heel 'natuurlijk' over.

Wat betreft mijn Pepijntunnel is deze vloeiend overgegaan in de Patricktunnel. Eerlijk gezegd ben ik wel een tikkie opgelucht dat Pepijn de mol niet is. Ik heb de laatste weken diverse malen geroepen dat het zo alles is wat het lijkt. Alle uitdaging was weg want alles klopte en het was zo easy dat hij de mol was. Nog even en ik zou Dikke Controleur achterna  ::zwaai::

Patrick is dan wel niet zo'n goede mol als Pepijn maar vind ik toch zeker prachtig acteren en werkt keurig mee aan geld uit de pot houden... en dat voor een pot-beheerder  ::bravo:: En hij spant Art keurig voor zijn karretje (of andersom want een kandidaat heeft zijn eigen doel, nl. de finale winnen:) ) dus die haalt flink wat kooltjes voor hem uit het vuur... wat wil je nog meer als mol?