Ja, dat mosselen-antwoord zou echt wel een typische mollenactie zijn (een gevoel dat versterkt wordt door het resoluut fout rekenen door PJ).
En als het dan toch geen molactie is, dan is het een oprecht foutje van een gewone kandidaat.
Of laat ik het anders zeggen: het is in ieder geval geen nepmollen-actie. Je weet immers niet zeker op PJ het wel fout zou rekenen. Een nepmol geeft een antwoord als dat van Hanna of Karin. Zeker weten 100% fout.
Ik wil ook niet nu al in de tunnel belanden, maar het is wel moeilijk in het geval van Pepijn. Hij gedraagt zich wat mij betreft precies als echte mol. Hangt de held uit op momenten dat er geen geld te verdienen valt. Houdt zich afzijdig bij heftige groepsdiscussies. Lijkt zich enórm in te zetten, maar komt er toch geen steek verder mee. Enz., enz.
Verder wordt er nmm ook niet écht veel aandacht op Pepijn gevestigd in de montage.
Maar ja, het feit dat hij hier toch al door behoorlijk wat mensen verdacht wordt, baart me dan wel weer zorgen. Ik zie al mensen zeggen "Zo makkelijk zullen ze het toch niet maken?" en dan weet je eigenlijk al dat ze het idd nooit zo makkelijk maken.
Al moet ik ook zeggen dat men niet overal Pepijn zo verdacht vindt...