Deze theorie klopt gewoon als je naar vorige seizoenen kijkt.
Even een paar voorbeelden van wat afvallers bij de test hebben gezegd:
2006: Geert: “Kijk, ik vind het heel moeilijk. Ik zit aan de ene kant, enerzijds denk ik
Toine, dat is m'n eerste intuïtie die gaat. Aan de andere kant verdenk ik ook
Milouska en dat
komt meer omdat ik totaal geen hoogte van haar kan krijgen. Dat probeer ik dan te
achterhalen maar dat kan ik dan niet uit trekken en daar baal ik dan als een stekker van. Dus dat is een beetje de tweestrijd die ik heb.”
2007: Alex: “Ik heb nog steeds niemand waarvan ik zeker weet dat „t de mol is, maar
ik heb sterke verdenkingen op Eva, op
Inge, en toch ook nog wel een beetje op Nadja, omdat
toch elke opdracht wel iets doet waarvan ik denk: „Dat zou een molactie kunnen zijn‟, maar
toch denk ik ook op de één of andere manier dat zij het niet is.”
2009: Vera “Dennis zou een mol kunnen zijn.
Jon heeft er voor gezorgd met de
vrijstelling dat er geld uit de pot ging en Dennis natuurlijk ook. Dus dat maakt Jon natuurlijk
toch ook wel verdacht.”
2009: Hans: “Mijn stem in de test gaat nog steeds naar meerdere mensen. Ik ga
Froukje een beetje afschrijven, daar komt
Jon wel voor in de plaats, want die is wel erg
makkelijk zijn weg aan het vinden, wat ik verdacht vind. Anniek heeft ook hier en daar een
paar rare rafeltjes en Viviën is ook wel een van de verdachten.”
2010: Hind: “De enige die zich, ja, opvallend gedroeg was Kim! Ja, dat roeien ging
niet helemaal lekker. En
Kim die was bij de krater gewoon heel stil. Dus als er een mol in ons
midden was geweest tijdens die opdracht, als er iemand heeft gemold, moet ik zeggen, Dan
zou dat
Kim geweest zijn, denk ik.”
Ik denk niet dat we hier dus iemand met zekerheid door kunnen uitsluiten.
Als ze iets bij een afvaller kunnen vinden dat 'ie de Mol verdacht vind, proberen ze dit juist in de uitzending te krijgen. Daarom is Pepijn juist extra verdacht, mijn inziens.