Nog iets anders wat me opviel.
Soundos zegt na afloop van de bus/race-opdracht dat ze niet zeker weet of ze bij de mol in de bus zat of niet omdat Art en Pepijn nu eenmaal fanatiek zijn en willen winnen.
Even kort de opdrachten terughalend kan ik daar wat Art betreft wel inkomen gezien zijn uitspraken.
Toch heb ik niet de indruk dat Pepijn enorm fanatiek bezig is.
Wellicht edit of toch tunnelvisie of sorts, maar afgezien van in deze busopdracht heb ik hem niet echt ergens fanatiek aan mee zien doen. Meestal lijkt het juist eerder dat hij een beetje achterover leunt en aan het einde nog eens wat doet
Bij de 'plakkers' gaat hij bijvoorbeeld pas werkelijk wat doen (zo lijkt het iig) als het toch al misgelopen is gezien de proporties van het hoofd van Bea. Bij de vuurwerk opdracht komt hij niet met een idee en draagt nauwelijks iets bij. Bij de snipers gaat hij vrijwel onmiddellijk dood en geeft geen extra informatie hoewel hij de laatste kans was. Je kan hooguit zeggen dat hij bij Puerta del Diablo goed bezig was maar zelfs daar deed hij iets wat vreemd was gezien hoe makkelijk het hem in werkelijkheid afging.
Dus ik vraag me af of Soundos dit op een of andere manier toch als 'fanatiek' is gaan interpreteren of dat we door de edit een andere Pepijn te zien krijgen dan ter plaatse aanwezig was.
In ieder geval vond ik hem voor het eerst in de serie opvallend fanatiek en ineens met constructieve ideeen komen (met een B van Bernard, lege balletjes eruit gooien) terwijl we dat eigenlijk niet eerder gezien hebben van hem.