Ongelofelijk dat dat geen molactie was. Of was het soms wel een molactie, maar van Art? (Iets ertussen gebeurd wat we niet gezien hebben?) Want "mol" roepen i.p.v. "executie" blijft wel héél raar.
Dat heb ik me inderdaad ook af zitten vragen.
Ik heb de beelden nog eens teruggezien.
Wat ik zie (maar ja mijn tunnel moet nog worden afgebroken
):
1. Pepijn oppert dat het misschien letters zijn, waarna hij en Art regelmatig speculeren over welke letter(s) dit is/zijn
2. Pepijn staat te tekenen en een beetje met het boekje te draaien, terwijl ze samen staan na te denken.
3. Art oppert dat het misschien ook een 'M' kan zijn, als je het vertikaal houdt.
4. Ergens tussen dat moment en bij de executie moet een van hen het woord 'mol' hebben geopperd als mogelijke oplossing omdat Art met Pepijn in discussie gaat over de vorming van het woord.
5. Art tikt Pepijn op de schouder en bedenkt dat doordat het woord 1600 euro waard is het waarschijnlijk 8 letters heeft en dus waarschijnlijk geen mol is (dat slaat alleen ergens op als ze het hier eerder over hebben gehad imo, en Soundos wordt erbuiten gehouden). Onnodig behulpzaam van mol Art naar mijn mening aangezien het de kans vergroot dat het juiste woord geraden wordt.
6. Art komt met de even behulpzame suggestie dat de streep is waarop de letters geschreven moeten worden, Pepijn gaat hier in mee (want wat moet het anders zijn idd) waardoor de vertikale M onlogisch lijkt.
7. Soundos komt met het correcte Executie. Twijfelt wegens lengte van het woord.
8. Pepijn draait zijn hoofd schuin en kijkt 'vertikaal' naar de google-letters om toch voor 'mol' te kunnen gaan. Art lijkt te twijfelen. Pepijn zegt Mol, Art gaat erin mee. Art kijkt oprecht verbaasd (imho) zodra Pieter Jan 'jammer' zegt, en het het juiste woord blijkt. Pepijn zien we niet want die draait zich naar Soundos in schrik reactie.
Ik heb echt geen verklaring voor bovenstaande. De enige conclusie waar ik toe kan komen is dat Pepijn bewust richting mol lijkt te hebben gestuurd (of het zijn idee was of Arts weten we niet). Dat zou dan bedoeld kunnen zijn geweest om verdenking op zich te krijgen (wat lukte) - maar het kostte wel 1600 euro. Dus kandidaat of niet dit was mijns inziens toch een echte molsactie.