Poll

Waarom is Soundos niet de mol?

Soundos haalt te veel geld binnen.
42 (36.5%)
Soundos molt te duidelijk.
2 (1.7%)
Er zijn geen goede hints voor Soundos (gevonden).
11 (9.6%)
Mijn intuïtie zegt dat Soundos het niet kan zijn.
24 (20.9%)
Anders, (graag uitleg)
10 (8.7%)
Soundos is WEL de mol!
26 (22.6%)

Totaal aantal stemmen: 82

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:10:11

Auteur Topic: [Kandidaat] SOUNDOS is niet de Mol!  (gelezen 218572 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #240 Gepost op: 1-02-2011, 16:04:13 »
Ik werd vannacht plots wakker en dacht: bah! wat een mooie hint! Een gespiegelde leader en de veranderende volgorde bij de molboekjesopdracht. Ze zijn niet makkelijk te vinden en er is zo ook geen andere goede verklaring voor te vinden, daarom vind ik hem sterk.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #241 Gepost op: 1-02-2011, 16:52:11 »
Ik werd vannacht plots wakker en dacht: bah! wat een mooie hint! Een gespiegelde leader en de veranderende volgorde bij de molboekjesopdracht. Ze zijn niet makkelijk te vinden en er is zo ook geen andere goede verklaring voor te vinden, daarom vind ik hem sterk.
haha, heb jij ook al zo'n gestoorde nachtrust door WIDM?
Die leader van Soundos is toch wel heeeel erg sterk he!  ::ok::
Krijg er rillingen van als ik die 4 leaders tegelijk in 1 beeld zie..prachtig!
Nog 2 nachtjes (slecht slapen) en dan gaan we Soundos def. ontmaskeren :)
Omnia vincit amor

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: 1-02-2011, 17:00:23 »
haha, heb jij ook al zo'n gestoorde nachtrust door WIDM?

Niet enkel nachtrust. ;)

Offline Molow

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #243 Gepost op: 1-02-2011, 17:47:40 »

Wat bedoel je met andere volgorde molboekjesopdracht?

En wat van de gespiegelde leader wijst dan er op dat ze de mol is? ;D Ik vind het apart en misschien is het een deel van een hint maar om nou te zeggen 'haar stukje was 1 keer omgedraaid dus ze is de mol' vind ik raar. Ik zie Soundos ook niet als mol maargoed.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #244 Gepost op: 1-02-2011, 17:51:12 »
En wat van de gespiegelde leader wijst dan er op dat ze de mol is? ;D Ik vind het apart en misschien is het een deel van een hint maar om nou te zeggen 'haar stukje was 1 keer omgedraaid dus ze is de mol' vind ik raar.

Het zinnetje in het mollenboekje van de Avrobode dat bij aflevering 2 staat: "Zoek de verschillen, vind de mol."

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 1-02-2011, 17:52:30 »
Ohja. Dat is waar.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline MissTinie

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 1-02-2011, 23:03:37 »
Ik ga haar bijna als mol verdenken omdat ik altijd haar vergeet als mensen aan mij vragen wie er nog over zijn bij wie is de mol  ::schaam::
(wat opzich vreemd is want vind d'r wel grappig overkomen)

Offline GeeDeeZet

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 1-02-2011, 23:21:14 »
Titel in het mollenboekje is niet alleen: 'Zoek de verschillen', maar 'zoek de verschillen, vind de mol'.

I.c.m. de trailer zie ik dit als een hint naar Soundos, of naar Pepijn.
Je kan namelijk ook redeneren dat je met het verschil de mol kan vinden. Soundos kijkt (en vind?) alleen deze trailer de Mol, en Pepijn komt na haar in de trailer.

Ik weet het, een long stretch, maar ik zit dan ook al een klein beetje in de Pepijn-tunnel  ::rofl::

Verder bedacht ik ook nog dat 'zoek de verschillen, vind de mol' idd kan duiden op Soundos die uiteindelijk de mol vindt (de winnaar wordt)...

« Laatst bewerkt op: 1-02-2011, 23:33:58 door GeeDeeZet »

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 1-02-2011, 23:29:24 »
Niet enkel nachtrust. ;)
Ik begrijp je zo goed!!!  ;D
Sterkte!  ;)
Omnia vincit amor

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 2-02-2011, 02:11:52 »
Die gespiegelde leader is toch juist wel makkelijk te vinden? De AVRO weet echt wel dat wij na Nico in seizoen 2 elke leader van elke aflevering uitpluizen. :P ;D En de techniek heeft het er in de loop der jaren alleen maar makkelijker op gemaakt om verschillen te ontdekken.

Desalniettemin is de gespiegelde leader van Soundos natuurlijk wel opmerkelijk. Ik denk dan ook zeker dat men wel al verwacht had dat het door fanatieke molspeurders gevonden zou worden, alleen denk ik niet dat het in dit geval betekent dat Soundos de Mol is. Ik denk dat het deel uitmaakt van een veel ingewikkelder hint.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 2-02-2011, 02:23:03 »
Die gespiegelde leader is toch juist wel makkelijk te vinden? De AVRO weet echt wel dat wij na Nico in seizoen 2 elke leader van elke aflevering uitpluizen. :P ;D En de techniek heeft het er in de loop der jaren alleen maar makkelijker op gemaakt om verschillen te ontdekken.

Desalniettemin is de gespiegelde leader van Soundos natuurlijk wel opmerkelijk. Ik denk dan ook zeker dat men wel al verwacht had dat het door fanatieke molspeurders gevonden zou worden, alleen denk ik niet dat het in dit geval betekent dat Soundos de Mol is. Ik denk dat het deel uitmaakt van een veel ingewikkelder hint.

Nou, het valt op het eerste oog niet op. Je moet ze echt naast elkaar zetten om het te zien. En dat kan gebeuren, true. Ik denk ook dat het een onderdeel is van een grotere hint, daarom betrok ik ook de mollenboekjesopdracht erbij. Als in elke aflevering een dergelijk subtiel verschil zit zou dat een mooie hint kunnen zijn. Je moet er wel echt naar zoeken om 'm te vinden, en after all moet 'ie wel uitgelegd kunnen worden in aflevering 11, zonder dat mensen denken dat ze dat nooit en te nimmer hadden kunnen vinden.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 2-02-2011, 04:37:57 »
Nou, het valt op het eerste oog niet op. Je moet ze echt naast elkaar zetten om het te zien. En dat kan gebeuren, true. Ik denk ook dat het een onderdeel is van een grotere hint, daarom betrok ik ook de mollenboekjesopdracht erbij. Als in elke aflevering een dergelijk subtiel verschil zit zou dat een mooie hint kunnen zijn. Je moet er wel echt naar zoeken om 'm te vinden, en after all moet 'ie wel uitgelegd kunnen worden in aflevering 11, zonder dat mensen denken dat ze dat nooit en te nimmer hadden kunnen vinden.

Niet geheel mee eens.  ;)
Er is vrij duidelijk aangekondigd dat deze serie in een 'nieuw jasje' gestoken werd.
De leader is daarvan een duidelijk voorbeeld.

Dat dit dan ook grondig onderzocht en bekeken werd en wordt lijkt me niet meer dan een logische consequentie - wat zijn de verschillen, wat kunnen we er wel of niet uit halen? (En er valt al zo weinig uit te halen...)

Persoonlijk zou ik het wat tegen vinden vallen als het idd dit is, 'ja we hadden een verandering in Soundos's intro gedaan en dat was het'. Zeker gezien de veel subtielere hints hierin al 8-9 series geleden..

'Zoek de verschillen, vind de mol' wordt dat wel heel erg letterlijk.. sterker nog het wordt 'zoek het verschil, vind de mol' (vooral aangezien dit ook nog eens letterlijk als aanwijzing gegeven werd bij deze aflevering..).

Ik vind dat om een 'Pepijnianisme' ( ;D ) te gebruiken niet 'des mols' persoonlijk.

Op  wie het ook mag slaan (en ik hoop dus niet direct op Soundos want dat zou wel erg fantasieloos zijn imho) - ik wil de makers iets meer credit geven en toch denken dat ze met een iets creatiever idee op de proppen gekomen zijn.  :D

Maar als blijkt dat dit het idd is, dan zal ik (helaas) ruiterlijk mijn ongelijk hierin erkennen.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2-02-2011, 04:46:57 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Wizard

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 2-02-2011, 16:30:21 »
Ik vond de hint van de leader goed, maar dit was voor mij niet voldoende. Dus ik ben wat verder gaan zoeken. Aangezien er in aflevering 1 niemand naar huis ging, was de groepsfoto in aflevering 2 redelijk hetzelfde. Iig hadden de kandidaten nog dezelfde kleren aan. Toen viel mij iets op. De zin in mollenboekje van de Avrobode die week was, zoek de verschillen, vind de mol. De leader is één verschil. Ik heb nog een ander verschil gevonden.

Op de ene groepsfoto heeft Soundos één oorbel in, op de andere groepsfoto weer twee. Dit lijkt mij toch ook een duidelijk verschil. Helemaal in het kader van de stilleven opdracht.

Je kan hier natuurlijk tegenin brengen dat er meer verschillen zijn zoals de zonnebrillen, tassen en gezichtsuitdrukkingen. Maar Soundos draagt deze oorbellen bijna altijd tijdens de afleveringen, wat het contrast van het verschil nog groter maakt. Daarnaast lijkt het mij niet logisch om één oorbel in te doen?!

Verder ben ik er van overtuigd dat er meer in die oorbellen zit. Op wieisdemol.nl is ook al gepost dat het op de foto op de site lijkt alsof de oorbellen een 'M' maken op het gezicht van Soundos. Deze hint vind ik zelf niet sterk. Maar het zou natuurlijk kunnen.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2011, 16:32:57 door Wizard »

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 2-02-2011, 16:49:52 »
Het staat inmiddels ook in het topic van 'Aflevering 4' maar vond dat het hier ook wel gepast zou zijn. Het heeft te maken met de Molboekjesopdracht en is mogelijk terug te herleiden naar de 'spiegelbeeld-theorie' en de 'zoek-de-verschillen-theorie'

Bij elk duel staat één kandidaat links en de ander rechts van Pieter-Jan. Zo staan Karin, Miryanna, Patrick en Anna allemaal rechts (gezien vanaf Pieter-Jan, links voor ons) en Art, Jan, Pepijn en Soundos allemaal links.

Nu, de eerste vraag die Pieter-Jan stelt gaat constant naar de persoon rechts van hem (Karin, Miryanna en Patrick) maar behalve bij het duel tussen Anna en Soundos. Hier krijgt Soundos als eerste een vraag terwijl ze aan de 'verkeerde' kant staat. Opvallend verschil met de rest van de kandidaten?

Ik heb het gisteravond teruggekeken en dit klopt helemaal niet. Bij het "duel" tussen Jan en Miryanna kreeg Jan namelijk als eerste de vraag van Pieter Jan.

Misschien handig om het eerst goed te controleren voor je iets op het forum zet. ::vergroot::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 2-02-2011, 16:55:21 »
Op de ene groepsfoto heeft Soundos één oorbel in, op de andere groepsfoto weer twee. Dit lijkt mij toch ook een duidelijk verschil. Helemaal in het kader van de stilleven opdracht.

Soundos draagt gewoon twee oorbellen hier hoor.
Je ziet hem alleen minder goed omdat hij 'haaks' staat.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Wizard

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 2-02-2011, 17:08:08 »
Idd. I stand corrected!

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 2-02-2011, 18:50:34 »

Toevallig lag de sleutel van de hotelopdracht in de kamer van Soundos en Anna achter een spiegel.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #257 Gepost op: 2-02-2011, 18:54:39 »
Toevallig lag de sleutel van de hotelopdracht in de kamer van Soundos en Anna achter een spiegel.
Kan ook slaan op anna's palindroom naam AN-NA is ook gespiegeld...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Meriek

• Forumlid
  • Fulltime Molloot
« Reactie #258 Gepost op: 4-02-2011, 12:01:21 »
Soundos was mijn Mol al niet, en door de opdracht met de paarden en de koeien lijkt ze me alleen nog maar minder verdacht. De Mol hoeft natuurlijk geen alleskunner te zijn en kan zich juist verschuilen achter onervarenheid, maar om een opdracht nou helemaal niet mee te doen...  :-\\ Tijdens de vorige opdracht is ze het ravijn ook al niet overgestoken. Als ik het voor het zeggen had, dan zou ik persoonlijk geen Mol aanwijzen, die meerdere opdrachten buiten het spel blijft. Het programma wordt er toch leuker op als de Mol het wel probeert, maar met zijn of haar "goede bedoelingen" alles in het honderd laat lopen.
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #259 Gepost op: 4-02-2011, 12:11:24 »
Haakt een mol tot twee keer toe af bij een opdracht? Ik kon me die brug van de duivel nog wel voorstellen. Maar het paardrijden dan? Natuurlijk kun je je behoorlijk verwonden als je verkeerd terecht komt bij een val van een paard.

Een mol weet welke opdrachten komen, dus als Soundos de mol is, zal ze (als ze er niet goed in is), paardrijles hebben gekregen.

Een dergelijke les is natuurlijk zinloos, als je als mol ter plaatse alsnog besluit niet op de rug van het dier te gaan zitten.

Hoewel ze nou niet bepaald grootverdiener is, en hoewel die gespiegelde leader een heel sterke aanwijzing is, zou ik zeggen: Soundos, hiermee diskwalificeer je jezelf als mol.