Nou, het valt op het eerste oog niet op. Je moet ze echt naast elkaar zetten om het te zien. En dat kan gebeuren, true. Ik denk ook dat het een onderdeel is van een grotere hint, daarom betrok ik ook de mollenboekjesopdracht erbij. Als in elke aflevering een dergelijk subtiel verschil zit zou dat een mooie hint kunnen zijn. Je moet er wel echt naar zoeken om 'm te vinden, en after all moet 'ie wel uitgelegd kunnen worden in aflevering 11, zonder dat mensen denken dat ze dat nooit en te nimmer hadden kunnen vinden.
Niet geheel mee eens.
Er is vrij duidelijk aangekondigd dat deze serie in een 'nieuw jasje' gestoken werd.
De leader is daarvan een duidelijk voorbeeld.
Dat dit dan ook grondig onderzocht en bekeken werd en wordt lijkt me niet meer dan een logische consequentie - wat zijn de verschillen, wat kunnen we er wel of niet uit halen? (En er valt al zo weinig uit te halen...)
Persoonlijk zou ik het wat tegen vinden vallen als het idd dit is, 'ja we hadden een verandering in Soundos's intro gedaan en dat was het'. Zeker gezien de veel subtielere hints hierin al 8-9 series geleden..
'Zoek de verschillen, vind de mol' wordt dat wel heel erg letterlijk.. sterker nog het wordt 'zoek het verschil, vind de mol' (vooral aangezien dit ook nog eens letterlijk als aanwijzing gegeven werd bij deze aflevering..).
Ik vind dat om een 'Pepijnianisme' (
) te gebruiken niet 'des mols' persoonlijk.
Op wie het ook mag slaan (en ik hoop dus niet direct op Soundos want dat zou wel erg fantasieloos zijn imho) - ik wil de makers iets meer credit geven en toch denken dat ze met een iets creatiever idee op de proppen gekomen zijn.
Maar als blijkt dat dit het idd is, dan zal ik (helaas) ruiterlijk mijn ongelijk hierin erkennen.