Poll

Waarom is Soundos niet de mol?

Soundos haalt te veel geld binnen.
42 (36.5%)
Soundos molt te duidelijk.
2 (1.7%)
Er zijn geen goede hints voor Soundos (gevonden).
11 (9.6%)
Mijn intuïtie zegt dat Soundos het niet kan zijn.
24 (20.9%)
Anders, (graag uitleg)
10 (8.7%)
Soundos is WEL de mol!
26 (22.6%)

Totaal aantal stemmen: 82

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:10:11

Auteur Topic: [Kandidaat] SOUNDOS is niet de Mol!  (gelezen 218624 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #360 Gepost op: 11-02-2011, 17:59:21 »

Samen dus eigenlijk 4100 Euro...
Maar net niet.......het scheelde zo weinig. Eigenschap van de mol: ogenschijnlijk je best doen, maar een klein detail laten mislopen......En Ach, die Pepijn toch.

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #361 Gepost op: 11-02-2011, 18:04:32 »
Er komen veel biechten van kandidaten die zeiden dat Soundoss de leiding nam en het heel goed deed. Eigenlijk zat ze ontzettend veel te mollen.

Molactie 1 : Soundoss neemt het overzicht en laat de andere kandidaten het spel halen. Ze stelt voor om alvast met het kleine plankje te vertrekken terwijl er nog maar 2 personen op het speeldveld zijn. Eerst lopen de kandidaten als een kip zonder kop het spel te halen terwijl Soundoss natuurlijk ook meemoet. Als Pepijn uiteindelijk voorstelt om Soundoss ook naar het eerste platform te brengen gaat ze toch wel mee.

8.40 op de Klok

Molactie 2 : Soundoss laat Art helemaal omlopen tot het 2 na laatste ( grote ) platform terwijl de groep eerst gehaald moet worden voordat ze verder kunnen. Patrick stelt voor op Art naar het Middelste ( Grote ) platform te leiden en Art doet dit ook. Soundoss vind dit toch geen goed idee en laat Art hetzelfde stuk voor de 2e keer buitenom lopen.

1e keer omlopen : 7.25 op de Klok
2e keer omlopen : 5.22 op de Klok

Molactie 3 : Patrick wil de grote plank terug halen om de overgebleven vier laten oversteken. Soundoss vind dit geen goed idee en stelt voor dat Patrick met het kleine plankje de overgebleven vier deelnemers komt halen over de kleine platformen. Patrick stelt vast dat dit natuurlijk niet kan ,omdat er maar 1 iemand per klein platform mag staan. Toch zet Soundoss door en Patrick komt ze halen. Uiteindelijk stelt Patrick voor om Art terug te halen en komt art terug. Als Art bijna is aangekomen wil Soundoss toch dat Patrick hen weer komt halen.

4.57 op de Klok

Als de grote plank van Art eindelijk op de goede plaats ligt om door te gaan is er nog 2.30 op de klok door het verkeerde kant opsturen van Patrick en Art met de plankjes zijn er maarliefst 7 minuten en 30 seconden voorbijgegaan door Soundoss.

Blijkbaar vind Soundoss dit toch nog niet genoeg en gaat nog wat door met tijdrekken.

Molactie 4 :  Soundoss loopt terug zodat Art gehaald kan worden terwijl ze gewoon rechtdoor samen met Karin , anna en Pepijn op het platform kan staan. Ze kiest ervoor om terug te gaan. De kandidaten merken dit en halen haar terug.

0.50 op de Klok

In deze opdracht leek het of Soundoss het spelletje helemaal door had. Ze had dit echter niet en rekte ongeveer 8 Minuten. Als de andere kandidaten niet hadden ingegrepen was deze opdracht mislukt.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #362 Gepost op: 11-02-2011, 19:13:59 »
Joey: Soundoss doet helemaal niet mee in serie 11.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #363 Gepost op: 11-02-2011, 19:47:33 »
Argghh Joey hou ALSJEBLIEFT op met 'Soundoss' Ik irriteer me er dood aan sorry. :-X Het is 'Soundos'... Dat staat ook gewoon in de titel van dit topic. Zucht. ::ohno::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #364 Gepost op: 11-02-2011, 19:50:35 »
Argghh Joey hou ALSJEBLIEFT op met 'Soundoss' Ik irriteer me er dood aan sorry. :-X Het is 'Soundos'... Dat staat ook gewoon in de titel van dit topic. Zucht. ::ohno::
::rofl:: een S hint ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
« Reactie #365 Gepost op: 11-02-2011, 20:05:09 »
Pardon ben het een beetje gewend om het zo te schrijven..

Offline GeeDeeZet

• Forumlid
« Reactie #366 Gepost op: 11-02-2011, 23:13:24 »
Toch heeft Soundoss het bij die opdracht best wel slim gedaan.
Ze zegt heel onzeker : Misschien is het wel Executie , Nee dat is veelste lang. Ze corrigeert zich gelijk waardoor Pepijn en Art er niet op doorgaan.
Nee, dat klinkt inderdaad als een mollenstreek. Het juiste woord zeggen, en jezelf vervolgens corrigeren. Is natuurlijk veel logischer dan gewoon je mond houden...  :\'(

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #367 Gepost op: 12-02-2011, 01:14:16 »
tsja als je eenmaal in een tunnel zit kom je er niet snel uit ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Marcelle

• Forumlid
« Reactie #368 Gepost op: 12-02-2011, 09:12:24 »
Citaat
In deze opdracht leek het of Soundoss het spelletje helemaal door had. Ze had dit echter niet en rekte ongeveer 8 Minuten. Als de andere kandidaten niet hadden ingegrepen was deze opdracht mislukt.

Nee Art dan die een plank pakt en hem gauw smeert zodra hij zag dat iedereen ineens snel actie ondernam. Hij ging er snel vandoor om op die manier het spel te saboteren. Naar mijn idee.

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #369 Gepost op: 12-02-2011, 13:38:08 »
In de eerste opdracht werd niet naar Soundos geluisterd. In de tweede opdracht wel, maar dat koste veel tijd.

Soundos doet steeds ::oink::, maar straks doen de andere kandidaten ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::. Daarom is er ook een elfde aflevering. Om de finale nog eens over te doen.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2011, 13:43:05 door Avogadro »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #370 Gepost op: 12-02-2011, 13:51:14 »
Om nu eens op een rijtje te zetten waarom Soundos nu wel de mol kan zijn, zou je moeten nagaan, wat ze de geldpot nou eigenlijk (direct en indirect) gekost heeft. Tot zover niets nieuws, dat doen de molloten namelijk allang. Schema's te kust en te keur.

Dan zet ik die twee weigeringen even apart: iedereen vond het begrijpelijk dat ze die brug niet over ging. En ze wekte meteen sympathie door de traan. Maar HEEFT Soundos wel hoogtevrees? Iedereen is toch gezekerd, en zelfs als je van die brug af zou glippen, kan er weinig gebeuren.

Dan het paard: Soundos durft niet op het paard. Maar weten we dat wel zeker?

Als laatste de testvraag in aflevering 5:

Er was een testvraag waarbij 1 van de stellingen was: ''De mol nam niet deel'', of ''de mol zat niet op een paard'', of iets van die strekking.

Het niet meegaan met de paardenopdracht was verwerkt in de test. Ik vraag me af: wanneer worden die testvragen gemaakt? Ik heb zo het idee dat die nog niet klaar zijn, wanneer de laatste opdracht van de aflevering afgerond is. En dat zet me aan het denken: die vragen mogen nooit rechtstreeks wijzen naar de mol, met andere woorden: ze moeten eerst gescreend worden op geschiktheid voor de test.

En hoe stel je onder tijdsdruk een test samen? Je zal echt wel ergens een foutje maken. Ik kan me een dergelijke vraag herinneren in de opdracht Wie van de Drie in serie 5, waarin bij de test een vraag zat, die rechtstreeks de mol aanwees, wanneer je hem goed doorgrondde.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #371 Gepost op: 12-02-2011, 13:57:18 »
Dan zet ik die twee weigeringen even apart: iedereen vond het begrijpelijk dat ze die brug niet over ging. En ze wekte meteen sympathie door de traan. Maar HEEFT Soundos wel hoogtevrees? Iedereen is toch gezekerd, en zelfs als je van die brug af zou glippen, kan er weinig gebeuren.
Uit het feit dat twee kandidaten allebei niet durfden, kan je opmaken dat er tenminste één van echt niet durfde. En wie dat dan is, maakt niet uit. Er zullen altijd mensen zijn die iets niet durven, ondanks dat er niks kan gebeuren. Angst is nu eenmaal meestal irrationeel.
The British are not impressed.

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: 12-02-2011, 14:08:04 »
Soundos is zeker NIET de Mol. Ze is te opgelucht als ze groen krijgt en te enthousiast als ze een spel winnen. Na de laatste aflevering (6) had ze het woord Executie geraden bij het stratenspel en was te geshockeerd toen bleek dat dat ook het woord was maar niet als antwoord gegeven was (Mol...huh??? Wie zei dat, Pepijn en Art!).
Nee Soundos zeker niet.

Art of Anna.

Soundos speelde bij het volg spel juist heel goed. Eerst zeggen : Ik denk dat het Executie is en daarna Nee, dat is veelste te lang. Ze corrigeert zichzelf waardoor derest door gaat op Mol.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #373 Gepost op: 12-02-2011, 14:24:06 »
Uit het feit dat twee kandidaten allebei niet durfden, kan je opmaken dat er tenminste één van echt niet durfde. En wie dat dan is, maakt niet uit. Er zullen altijd mensen zijn die iets niet durven, ondanks dat er niks kan gebeuren. Angst is nu eenmaal meestal irrationeel.
De traan van Soundos kan best echt geweest zijn. Ik moet dan meteen ook denken aan Renate bij die abseil-opdracht. Ik gaf het dan ook meer aan als stelling. Is die angst wel terecht, bedoelde ik te zeggen. Geldt ook voor de rit op het paardebeest.

We zullen nooit weten of de selectie van een kandidaat, inclusief de mol, rekening houdt met dit soort angsten. De helft van de BN-ers zou je alleen al op dit gegeven kunnen afstrepen.

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #374 Gepost op: 12-02-2011, 15:49:34 »

Goeie! Jij bent wat mij betreft de molvanger van dit seizoen. Complimenten! Ik had het te lang mis met Patrick.

Offline Molloot00

• Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
« Reactie #375 Gepost op: 12-02-2011, 16:54:56 »
Sinds aflevering 1 denk ik dan soundos de mol is. Ik hoorde toen, net voordat anna de bus in stapte, een marokkaans muziekje. Wat natuurlijk raar is, als het seizoen zich in el salvador afspeelt.
Soundos doet weinig en verpest de opdrachten, zonder dat iemand zich daarvan bewust is..
Aflevering 6 was eigenlijk de ontmaskering van Soundos als mol.
1. Lot in eigen handen ( ze pakt haar eigen lootje)
2. Zegt executie (onwaarschijnlijk dat je daarop komt na het zien van E+) En vervolgens zegt ze dat het niet kan
3. Ze zegt wel dat ze die opdracht met de plankjes weet, maar eigenlijk doet ze niets en rekt ze gewoon tijd.

(Als ze de mol niet blijkt te zijn, dan weet ik het ook niet meer)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #376 Gepost op: 12-02-2011, 17:03:40 »
(Als ze de mol niet blijkt te zijn, dan weet ik het ook niet meer)
Geinig: Mocht zij wel de mol blijken te zijn, dan weet ik het niet meer!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #377 Gepost op: 12-02-2011, 17:10:43 »
Als je slim bent, weet je overigens van die plus wel een X te maken hoor, er is geen letter ''+'', namelijk. Dus als je even nadenkt, maak je van die plus automatisch een X, simpelweg omdat er nadrukkelijk gezegd werd: je loopt die straat in, en weer terug, dan loop je die kant op, en wer terug, enzovoort. Een beetje nadenken, dan gaat je een licht op.

Maar dan vraag ik me tegelijkertijd af: wisten de ''raad-kandidaten'' eigenlijk wel dat ze letters moesten vormen. Staat tegenover, toen ze de gelopen route op beeld zagen, hadden ze het kunnen weten.

simpel: je hebt 50 procent kans dat het goed is, ze is het of ze is het niet.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2011, 17:12:32 door Bodejos »

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #378 Gepost op: 12-02-2011, 17:13:47 »

Als jij het zou weten, klopt het dan?

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
« Reactie #379 Gepost op: 12-02-2011, 17:16:29 »
Bij de Mastermind opdracht pakt Soundos twee kleuren : Rood/Roze - Blauw

Als we kijken naar de Vuurwerkopdracht uit aflevering één was Rood/Roze - Blauw de letter M. Laat ze hier zien dat ze de Mol is ? Dit is het Kleurensysteem :

Blauw = A,B,C,D
Groen = E,F,G,H
Wit = I,J,K,L

Rood = M,N,O,P
Geel = Q,R,S,T
Paars = U,V,W,X

Blauw = 1
Groen = 2
Wit = 3
Rood = 4

Rood lijkt in het vuurwerk op Roze Aflevering 1 : 27.13
Bekijk aflevering 1 terug het bewijs kleurensysteem : 27.17