Poll

Waarom is Soundos niet de mol?

Soundos haalt te veel geld binnen.
42 (36.5%)
Soundos molt te duidelijk.
2 (1.7%)
Er zijn geen goede hints voor Soundos (gevonden).
11 (9.6%)
Mijn intuïtie zegt dat Soundos het niet kan zijn.
24 (20.9%)
Anders, (graag uitleg)
10 (8.7%)
Soundos is WEL de mol!
26 (22.6%)

Totaal aantal stemmen: 82

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:10:11

Auteur Topic: [Kandidaat] SOUNDOS is niet de Mol!  (gelezen 218692 keer)

Offline Loebas

• Forumlid
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #400 Gepost op: 13-02-2011, 21:48:32 »

Aan de andere kant is het natuurlijk heerlijk als in aflevering 11 de mol gewoon kan laten zien dat ie zelf nog het goede antwoord roept maar niemand luistert. Dat is gewoon geniaal. ;D
Volgens mij hebben we Soundos meerdere malen horen zeggen dat niemand naar haar luisteren wil...:)
I.i.g. bij de muurschildering. Ik meen ook in biecht. Sorry ditmaal geen tijd-duiding erbij.
Edit; toch wel, b.v. afl. 6: min. 08.07...
Zalig toch, je roept het goede antwoord, niemand neemt je serieus, haha. geniaal indeed!!
Zie quote Saem, 10-02-11, 23.08 u.
Wat heerlijk om na 3 dagen afwezigheid te lezen dat de zo wijde tunnel waar Saem en ik in zaten zich aan het opvullen is...
*Bij mij wordt nu het ziekelijk, was in Deventer en zag een "11" op een paal, ik dacht die te moeten fotograferen, het was zo'n duidelijke aanwijzing...;)*

Ik ga maar eens de aflevering terugzien...en nagenieten.

« Laatst bewerkt op: 13-02-2011, 22:57:34 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #401 Gepost op: 14-02-2011, 01:51:54 »
Dit plaatje had ik al eerder bij aflevering 1 gepost:

Twee keer tien vingers in de lucht = tien tien.
De geit heette ook al Tien Tien.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De hint "Tien Tien" leidt volgens mij dus naar Soundos

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #402 Gepost op: 14-02-2011, 06:33:39 »
De Geit heet dus Tin Tin, en dat ''gebaar'' je niet in het Spaans naar Tien-Tien......

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #403 Gepost op: 14-02-2011, 11:21:53 »
Dit plaatje had ik al eerder bij aflevering 1 gepost:

Oh, en in het plaatje zien we 2 handen met 5 vingers (*1). En dat dan dubbel (*2).

*1: te koppelen aan de spiegelhint in de Mol Leader

*2: dat zien we terug in o.a. de Twitter-hints

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #404 Gepost op: 14-02-2011, 11:30:03 »
Geniaal? Eerder dom... minder slim... Want ook al is het nu uiteindelijk goed gegaan (mocht zij de mol blijken te zijn) de kans was wel degelijk behoorlijk groot geweest dat Papijn en Art wel mee waren gegaan...

Elise deed dat in de 4e serie ook. Toen moest de leeftijd geraden worden van Jack. Ze gaf het goede antwoord en de anderen die haar verdachten als mol kozen toen voor een andere (verkeerde) leeftijd.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #405 Gepost op: 14-02-2011, 11:32:48 »
Elise deed dat in de 4e serie ook. Toen moest de leeftijd geraden worden van Jack. Ze gaf het goede antwoord en de anderen die haar verdachten als mol kozen toen voor een andere (verkeerde) leeftijd.

Maar Art en Pepijn verdenken Soundos helemaal niet. Ze luisteren alleen niet naar haar.

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #406 Gepost op: 14-02-2011, 15:16:34 »
Maar Art en Pepijn verdenken Soundos helemaal niet. Ze luisteren alleen niet naar haar.

Vraag blijft of Soundos als mol idd Art en Pepijn zo zou inschatten dat ze zeker weet dat ze niet met haar zouden meegaan ook al zegt ze het goede antwoord. Als ze de mol blijkt te zijn en hier daadwerkelijk over heeft nagedacht vind ik het een meesterzet.

En P.S. Heinz epic avatar :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #407 Gepost op: 14-02-2011, 18:16:30 »

Sowieso lag die situatie heel anders inderdaad.

Er waren al diverse leeftijden genoemd, en de kandidaten waren al hardnekkig een kant uit aan het roepen. Elise noemde toen het juiste maar zei er meteen bij dat ze het ook niet wist oid.

Dat was op een zeilschip met een grote groep kandidaten en bovendien maar een van de antwoorden die ze moesten bedenken.

Er was geen :
1. directe invloed op geld halen
2. selecte club van drie man die maar liefst 1600 euro zou kunnen verdienen
3. mogelijkheid dat de andere twee hierin onmiddellijk mee konden gaan omdat het een een woord was dat wel eens heel goed kon kloppen en plausibel is (wie weet Leo's geboortejaar uit zijn hoofd...???)

Het spijt me maar ik kan me echt niet voorstellen dat een mol een dergelijk domme (want dat zou het in mijn ogen echt zijn) zet zou doen en dit soort risico's zou lopen.  ::ohno::

Ik zie haar verder in de serie slechts constructief bezig (vooral bij de plankjes - die opdracht had zonder haar mijns inziens nauwelijks kans van slagen, daar gokte de productie ook op imho).

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #408 Gepost op: 14-02-2011, 20:32:05 »
Citaat

Ik zie haar verder in de serie slechts constructief bezig (vooral bij de plankjes - die opdracht had zonder haar mijns inziens nauwelijks kans van slagen, daar gokte de productie ook op imho).

Kword er echt moe van dat mensen nog steeds niet begrijpen dat Soundos bij de 'Plankjes opdracht' totaal niet goed zat. En dat juist Patrick het spel goed door had en dat door hem de opdracht slaagde en niet door Soundos! Kijk de Aflevering nog even na als je wilt.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #409 Gepost op: 14-02-2011, 20:37:28 »
Bekijk het eens anders: een mol moet soms ook vertrouwen winnen. Molt de mol te opzichtig, dan is het spelletje immers snel gespeeld.

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #410 Gepost op: 14-02-2011, 20:50:33 »
Bekijk het eens anders: een mol moet soms ook vertrouwen winnen. Molt de mol te opzichtig, dan is het spelletje immers snel gespeeld.

Iedereen wilde blijkbaar naar haar luisteren dus dat noem ik niet echt opzichtig mollen ? Anders hadden ze wel iemand anders de leiding gegeven toen het fout ging.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #411 Gepost op: 14-02-2011, 21:02:20 »
Ik bedoel in die eerste opdracht. Vertrouwen winnen door het juiste woord te noemen. Dat werd niet geloofd, en het bleek het juiste woord te zijn.

Gevolg: Soundos kreeg het vertrouwen in de volgende opdracht, en die mislukt bijna. Slechts door slim spelen van andere kandidaten lukt de opdracht alsnog.

Een van de voormalige forumleden zei het eens als volgt: je moet ervoor zorgen dat je als mol niet ''gezien'' wordt. Je moet onopvallend de boel in het honderd jagen.

Stel: je kunt veel geld verspelen door groot risico te lopen dat je wordt ontdekt, of je kan vrijwel ongemerkt een kleiner bedrag verspelen, maar weet dus bijna zeker dat niemand het door heeft, wat zou jij dan doen?

Ik zou het in elk geval wel weten: minder geld verspelen, maar niemand heeft het in de gaten.

Offline rfn

• Forumlid
« Reactie #412 Gepost op: 15-02-2011, 18:59:21 »

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat mensen hier gaan beweren dat het slim is om als mol het woord 'Executie' te gaan noemen ipv gewoon je mond houden...

Is de mogelijkheid al genoemd dat Soundos haar 'hulpmol' had ingeschakeld om het woord 'executie' niet serieus te nemen en toch voor iets anders te gaan?
Voor de mol een mooie gelegenheid om de verdenking van haar af te schuiven. Misschien is de afspraak met de hulpmol wel: hoe meer mensen jou verdenken, hoe meer geld er uiteindelijk in de pot bij komt. Of misschien een aparte pot voor de hulpmol.

(even voor de duidelijkheid: ik zou het niet leuk vinden als het spel zo gespeeld wordt; maakt het haast onmogelijk om de mol te ontmaskeren)

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #413 Gepost op: 15-02-2011, 19:05:07 »
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat mensen hier gaan beweren dat het slim is om als mol het woord 'Executie' te gaan noemen ipv gewoon je mond houden...
Slim? Wellicht niet. Gewaagd? Zeker:)
Zou het vreselijk stoer vinden, haha, in het kader van: "Er luistert toch nooit iemand naar mij".
Dan moet je lef hebben, i.p.v. dus je mond houden als Mol (is saai toch?).

Omnia vincit amor

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #414 Gepost op: 15-02-2011, 19:07:45 »
Voor de mol een mooie gelegenheid om de verdenking van haar af te schuiven. Misschien is de afspraak met de hulpmol wel: hoe meer mensen jou verdenken, hoe meer geld er uiteindelijk in de pot bij komt. Of misschien een aparte pot voor de hulpmol.

Ik heb haar naam tijdens de biechts (behalve de crea montage bij Jan) werkelijk nauwelijks 1x horen vallen...

En deze actie die bijna 1600 euro in kas brengt (naast die 2500 in de andere opdracht) zou bedoeld zijn om haar nog minder verdacht te maken..?  ;D

Soundos komt redelijk ver in de serie daarom krijgen we nog wat (flauwe) suggestie richting haar..

Als in afl 11 blijkt dat ze toch de mol is denk ik dat 't nieuwe format na de make-over is 'Wie is geen mol?'..  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #415 Gepost op: 15-02-2011, 19:13:59 »
*Jos verslikt zich bijna in zijn zalm-spinazie-bladerdeegbroodje-van-de-Lidl*  bij het lezen van deze overdenking*.

Gisteren hadden we het namelijk op twitter ook al over een ''indoormol'', vanwege de vele regen.......

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #416 Gepost op: 15-02-2011, 20:26:41 »
In de volgende aflevering: Soundos geeft aan nog nooit zo'n grote vulkaan te hebben gezien.
Als Mol is dit ook wel een mega-grote heuvel (cerro)! ;)
Omnia vincit amor

Offline Molloot00

• Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
« Reactie #417 Gepost op: 15-02-2011, 20:49:58 »
In de volgende aflevering: Soundos geeft aan nog nooit zo'n grote vulkaan te hebben gezien.
Als Mol is dit ook wel een mega-grote heuvel (cerro)! ;)
Ja dat d8 ik ook! Dat had k hier nog ergens geplaatst ::rofl::
Of zoals soundos zou doen  ::oink::

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #418 Gepost op: 15-02-2011, 20:56:31 »
Ja dat d8 ik ook! Dat had k hier nog ergens geplaatst ::rofl::
Of zoals soundos zou doen  ::oink::
Jahahahaha...;)  ::oink::
geweldig!
Omnia vincit amor

Offline saem

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #419 Gepost op: 15-02-2011, 23:48:11 »
*>*<*<*>*> @(@)@(@)@(@)

SAEM hangt gezellige slingers op in de tunnel.......

Joepie Loebas we zijn niet meer alleen! Zie je wel we zijn niet gek!
Heb even een paar dagen niet op t forum gekeken maar mn hart wordt er warm van.
En wat is ze goed he! Zo sneaky.....  ::oink::

eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna