Nog even een puntje....
de mol twittert: Een meesterlijke breinbreker voor de rest van de groep. Voor mij geen hersenchirurgie.
En voor wie geldt dit vooral ..... juist onze Soun.
Ze zegt het zelfs letterlijk, nee, dit is niks voor mij.....Dus voor mij geen hersenchirurgie.
Het lijkt me duidelijk dat hier het tegengestelde bedoeld is.
Voor de rest was het moeilijk voor mij niet..
Dat zou je nog naar Soundos uit kunnen leggen (zo je wilt) als het gaat over de steengroeve-opdracht.
Na analyse daarvan heb ik geconstateerd dat Soundos en Pepijn hier de meeste fouten maken (maar Soundos bijna evenveel goed als fout doet hetgeen van Pepijn niet gezegd kan worden..)
Goed, dus ofwel Soundos lijkt alles beter te weten in de steengroeve, maar het is niet zo.
Ofwel Soundos snapt er niet veel van bij Mastermind, maar dan slaat de moltwitter nergens op want die suggereert het tegenovergestelde..
De Soundos verdenkers schijnen nogal verdeeld te zijn in hun optiek - kan ze het nu juist wel of niet? In ieder geval rijmt een deel van haar gedrag niet met deze twitter (eigenlijk op de keper beschouwd niets ervan aangezien ze ook fouten maakte - maar over het algeheel wel veel constructiever bezig was dan bepaalde andere mensen).
Ik ben bovendien benieuwd waarom de productie zo duidelijk maakte dat Jan eruit gegaan zou zijn op Soundos..? Niemand heeft Soundos ooit als werkelijke verdachte genoemd (zou er een reden voor zijn..?) en ineens wordt ze out of the blue genoemd door Jan.
Uiteraard klopt daar geen zak van Jan zat 100% op Art. Maar waarom wil de productie dan Soundos naar voren schuiven als degene waar hij op uitgegaan is.. ? Wordt een beetje raar verhaal aan het einde volgens mij, als ze dan tegenover nietsvermoedende en niet al te diep spittende kijkertjes gaan vertellen dat Jan er op de werkelijke mol uitgegaan is (in afl 5!), terwijl niemand tot dan toe ooit op haar stemde, of haar zelfs genoemd heeft??
Er wordt nu wat leuke suggestie gewekt aangaande Soundos omdat ze er nog iig wel een aflevering inzit (gezien jokerspel ed). Zoals het hele 'missed calls' gebeuren, pure edit. We zien Soundos net nog even spelen en verbaasd 'o?' reageren als Pepijn constateert dat er missed calls zijn. Pure suggestie. We zien niet bij wie de telefoon was op dat moment.
Afgaande op wat er feitelijk gedaan is door Soundos is ze zeer, zeer onwaarschijnlijk als mol. Nu hebben we vaker flutmollen gehad (aka Jon, leuke kandidaat maar waardeloze mol). Maar dat steekt toch wel heel pover af tegen degene(n) die wel echte molsacties hebben gedaan waarvan Soundos er niet of nauwelijks iets getoond heeft. Zoveel geld winnen of potentieel winnen is mi gewoonweg onacceptabel als mol maar al helemaal als er niks tegenoverstaat als behoorlijke molsactie (denk richting Inge, 10000 euri niet in kas door het verwedden van de abseilopdracht - in die orde van grootte..).