Ik weet het: gezocht tot vergezocht en zoveel hints is ook onmogelijk. Maar ik kan en wil niet anders dan dit allemaal zien.......
Ik heb zin om er toch een paar onderuit te schoffelen
Ook spreekt ze m.i. te duidelijk over een half meter i.p.v. een halve. Ik weet niet waar dit aan te linken zou zijn maar is wel opvallend. Iemand een idee?
Mensen met een Marokaanse achtergrond maken dit soort taalfoutjes wel vaker. Is net zoiets als het gebruiken van het verkeerde lidwoord. Ook al is ze in Nederland geboren, ze heeft een licht accent en haar zinnen lopen soms net even anders.
- Soundos zegt bij de krater opdracht "het ruikt naar de hel". Bijzondere typering. Als
iets stinkt en je gaat het vergelijken dan lijkt me dat je dit doet met iets waarvan je
ook weet hoe het ruikt. Tenzij je een link wilt leggen met verlosser, messias etc. Daar
past de term Hel wel in.
Ik ben in Costa Rica bij vulkaanpoelen geweest en hoewel ik persoonlijk nooit een bezoek aan de hel heb gebracht (en zelfs niet gelovig ben), kan ik me die associatie wel voorstellen. Het zal de zwavellucht wel zijn....
- Afl. 8; 19.10min PJ staat naast een kruis op de berg. Zoals het kruis van Jezus op
Golgotha Berg?
In katholieke landen vindt men overal kruizen. Het wordt pas een mogelijke hint als ze Soundos er aan één vastbinden of haar met een kruis laten rondslepen terwijl ze een doornenkrans op haar hoofd heeft
- PJ zegt in de uitleg van de krateropdracht dat ze binnen de tijd terug moeten zijn in "de
kraal". Bijzondere woordkeuze voor de kooi.
Kraal is juist veel toepasselijker dan kooi. Een kooi is een ijzeren constructie met tralies en een dak. Een kraal is een afgezet gebied in het landschap. Wordt vaak gebruikt om vee in bijeen te drijven
- twitterbericht gisteren: "mag je liegen in de kerk" (ik weet dat de volgende aflevering ze
in een kerk zijn, maar toch)
Dit slaat inderdaad overduidelijk op Art en Karin's onderonsje
- twitterbericht vandaag: "hoeveel nationaliteiten weet ik vanavond om me heen te
verzamelen?" (ik weet dat ook dit een opdracht is vanavond, waarschijnlijk is soundos als
Marokkaanse ook nog in het bezit van een marrokkaans paspoort naast haar nederlandse. Ze
heeft dus 2 nationaliteiten om zich heen verzameld. En met spiegels/gespiegeld beeld heeft
ze ook 2 kanten: Marokkaans en Nederlands.
Het vreemde is dat Soundos volgend haar eigen homepage (
http://www.soundos.nl/) maar één nationaliteit heeft, nl de Marokaanse. Wat bijna niet kan, omdat ze in Nederland geboren is. Volgens mij zegt het verder niks, maar het viel me wel op.
Ik weet het: gezocht tot vergezocht en zoveel hints is ook onmogelijk. Maar ik kan en wil niet anders dan dit allemaal zien.......
Vergezocht is helemaal niet erg hoor, zolang je het binnen de perken houdt. Wat me wel stoort is dat je dezelfde stukken soms in meerdere topics post. Dat maakt het onoverzichtelijk bij het lezen. Ga er maar van uit dat de echte molloten álle topics lezen