Poll

Waarom is Soundos niet de mol?

Soundos haalt te veel geld binnen.
42 (36.5%)
Soundos molt te duidelijk.
2 (1.7%)
Er zijn geen goede hints voor Soundos (gevonden).
11 (9.6%)
Mijn intuïtie zegt dat Soundos het niet kan zijn.
24 (20.9%)
Anders, (graag uitleg)
10 (8.7%)
Soundos is WEL de mol!
26 (22.6%)

Totaal aantal stemmen: 82

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:10:11

Auteur Topic: [Kandidaat] SOUNDOS is niet de Mol!  (gelezen 218460 keer)

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #660 Gepost op: 1-03-2011, 21:56:24 »
Even over het spiegelbeeld theorie:

In aflevering 3, de hotelkamers opdracht, lag de sleutel van Soundos en Anna achter de Spiegel.
Weet niet of het al genoemd was, maar ik vind het wel weer een voorbeeld van deze Theorie
Dit had ik al vermeld in het Anna topic maar Anna ligt eruit.
Soundos was ook in die kamer.
Op de monitor hadden ze Patrick en Pepijn.
Art en Jan hadden het kaartje waarop stond waar de sleutel van Anna en Soundos lag.

Dus dan hebben we nog 3 keuzes: Soundos, Art en Patrick.
Als we naar aflevering 5 kijken zien we het executie scherm bij Pepijn in spiegelbeeld. Te zien is ook Soundos die naast Pepijn zit. Met dit gedeelte weet ik nog niet wat ik er van moet denken.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #661 Gepost op: 1-03-2011, 22:00:02 »
Ik zit nu aflevering 5 terug te kijken en wat ik vreemd blijf vinden is dat als de aflevering begint ze zitten te eten aan tafel en Soundos een bril op heeft met een zwart montuur. De hele serie heeft ze deze bril niet gedragen.

Offline megatec

• Forumlid
« Reactie #662 Gepost op: 1-03-2011, 22:17:21 »
Ik zit nu aflevering 5 terug te kijken en wat ik vreemd blijf vinden is dat als de aflevering begint ze zitten te eten aan tafel en Soundos een bril op heeft met een zwart montuur. De hele serie heeft ze deze bril niet gedragen.

Het is wel aflevering waarbij de intro van haar weer gespiegeld is ( net zo als in aflevering 2).
Ms dat de bril aangeeft, dat we goed moeten kijken?
What is your name? "Fokje........Fokje Modderman"

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #663 Gepost op: 1-03-2011, 23:48:53 »

Het was avond. Veel mensen doen 's avonds hun lenzen uit en hun bril op.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline megatec

• Forumlid
« Reactie #664 Gepost op: 1-03-2011, 23:53:04 »
Is wel een logische verklaring..   ::)
What is your name? "Fokje........Fokje Modderman"

Offline jonne17

• Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
« Reactie #665 Gepost op: 2-03-2011, 12:02:48 »
Het was avond. Veel mensen doen 's avonds hun lenzen uit en hun bril op.

Dat klinkt op zich logisch, maar dit is de enige keer dat ze hem opheeft. Ik had verwacht dat ze bij de labyrinth in zee opdracht ook die bril zou hebben opgezet omdat met dat soort golven de kans dat je je lenzen kwijtraakt groot is.
Aan de andere kant is dat misschien één van de redenen waarom ze in het ondiepe rustige deel bleef staan.

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #666 Gepost op: 2-03-2011, 13:34:48 »
Dat klinkt op zich logisch, maar dit is de enige keer dat ze hem opheeft. Ik had verwacht dat ze bij de labyrinth in zee opdracht ook die bril zou hebben opgezet omdat met dat soort golven de kans dat je je lenzen kwijtraakt groot is.
Aan de andere kant is dat misschien één van de redenen waarom ze in het ondiepe rustige deel bleef staan.
Je bril raak je net zo makkelijk kwijt. Ik denk dat ze überhaupt geen lenzen inhad.
Tell me what your telescope says

Offline jonne17

• Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
« Reactie #667 Gepost op: 2-03-2011, 13:39:51 »
Je bril raak je net zo makkelijk kwijt. Ik denk dat ze überhaupt geen lenzen inhad.

Het ligt eraan hoe slecht haar ogen zijn. Ik zou zonder lenzen Patrick nog niet eens zien, laat staan zo'n blauw kokertje in zee  ;D.
Hoe dan ook, het is gewoon weer één van die dingen waar je van alles achter kunt zoeken.

Offline eselkaa

• Forumlid
« Reactie #668 Gepost op: 3-03-2011, 09:59:22 »
Ook geplaatst bij "Afl. 8" maar voor de Soundos kenners ook hier mijn opmerkingen/vragen. Ik begin het spoor steeds meer bijster te raken. Hopelijk kan iemand mij helpen de tunnel de verduidelijk of anders te verlaten.

voor elke kandidaat is een tunnel vol met aanwijzingen te creëeren. Maar ik ben steeds meer gaan twijfelen aan Soundos. Ook in aflevering 8 weer opvallende zaken. In haar biecht (14.29m) na de 1e opdracht spreekt ze "jullie zijn te laat en jullie stonden er een half meter naast en dat was wel flink balen (glimlach)".

Twee zaken die opvallen, het moet lijken alsof ze PJ citeert maar ze kan dit ook als Mol zeggen. Ook spreekt ze m.i. te duidelijk over een half meter i.p.v. een halve. Ik weet niet waar dit aan te linken zou zijn maar is wel opvallend. Iemand een idee?

Overigens kan ik ook niet loslaten: El Ahmadi betekent verlosser; Johan Cruijff's bijnaam is El Salvador; El Salvador betekent De Verlosser; De verlosser is in christelijke kringen De Mesias/Jezus. Jezus is gestorven op 33 jarige leeftijd aan een kruis en er komen op veel plekken kruizen voor....ook in deze aflevering waar PJ bij een Kruis boven de krater staat.

Mocht dit al eerder op gemerkt zijn, excuus ik heb niet alle honderden pagina's doorgelezen.

Offline eselkaa

• Forumlid
« Reactie #669 Gepost op: 3-03-2011, 10:17:06 »
TUNELLLLLL........

Telefoongesprek 8 met de mol van vorige week is "Half aanbod" oftewel "HALF AAN BOD" en Soundos laat in deze aflevering het woord Half aan bod komen op 14.29m

http://www.widm.nl/nieuws/41/telefoongesprek-8-met-de-mol.html

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #670 Gepost op: 3-03-2011, 11:04:24 »
TUNELLLLLL........

Telefoongesprek 8 met de mol van vorige week is "Half aanbod" oftewel "HALF AAN BOD" en Soundos laat in deze aflevering het woord Half aan bod komen op 14.29m

TUNELLLLLL........

Dan hebben we nu dus in afl. 8:
Hint 6: Citaat: En dan ga ik hem weer aanspreken... 16.34
Hint 7: Citaat: Au Au Au Au (Interpretatie Nederland was Oh Oh Oh Oh) 6.33
Hint 8: Citaat: En jullie stonden er een half meter naast... (Logischerwijs zou je in dit zinsverband halve gebruiken maar Soundos gebruikt half) 14.20

Ik vervolg mij speurtocht naar meer woorden ::vergroot::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline eselkaa

• Forumlid
« Reactie #671 Gepost op: 3-03-2011, 13:10:03 »
tunnel houd op!

De krater/vulkaan waar ze zijn in aflevering 8 is Masaya, fonetisch Mesaja.

El Ahmada = de messias....... is op z'n Engels Messiah en klinkt fonetisch dus hetzelfde Musaja......

Het twitter account zegt IkBenDeMol el salvador. Bij twitter geeft El Salvador de plaats aan waar je bent. Maar ze zijn nu in Nicaragua. Er kan dus ook staan Ik, El Salvador, ben de Mol. Kortom "Ik, de verlosser/messias/el ahmadi, ben de mol".

M.i. komt er iets teveel met vulkanen (schilderopdracht/kratopdracht/geldopdracht)en verlossers (Masaya; el Ahmadi; Johan Cruijff; El Salvador)in voor

Offline eselkaa

• Forumlid
« Reactie #672 Gepost op: 3-03-2011, 13:53:45 »
- Soundos zegt bij de krater opdracht "het ruikt naar de hel".  Bijzondere typering. Als 
  iets stinkt en je gaat het vergelijken dan lijkt me dat je dit doet met iets waarvan je
  ook weet hoe het ruikt. Tenzij je een link wilt leggen met verlosser, messias etc. Daar
  past de term Hel wel in.

- Afl. 8; 19.10min  PJ staat naast een kruis op de berg. Zoals het kruis van Jezus op
  Golgotha Berg?
- PJ zegt in de uitleg van de krateropdracht dat ze binnen de tijd terug moeten zijn in "de
  kraal". Bijzondere woordkeuze voor de kooi. Kraal/kralen kan je ook linken aan
  kralenketting en binnen vele geloven de rozenkrans/gebedsnoer. De rozenkrans bestaat uit 5
  grote en 50 kleine kralen en wordt gebruikt voor het rozenkransgebed. Dit gebed bestaat
  uit het bidden van het Onzevader (15 maal) en het Weesgegroet (150 maal)
  doorlopen. Wat zie en hoor je nadat PJ het over de kraal heeft: 5 kandidaten, een briefje
  van 50, PJ's eerste opdracht is "15 stappen" en verderop (23.27m) hoor je Soundos zeggen
  "ik heb 150 gevonden"
- twitterbericht gisteren: "mag je liegen in de kerk" (ik weet dat de volgende aflevering ze
  in een kerk zijn, maar toch)
- twitterbericht vandaag: "hoeveel nationaliteiten weet ik vanavond om me heen te
  verzamelen?" (ik weet dat ook dit een opdracht is vanavond, waarschijnlijk is soundos als
  Marokkaanse ook nog in het bezit van een marrokkaans paspoort naast haar nederlandse. Ze
  heeft dus 2 nationaliteiten om zich heen verzameld. En met spiegels/gespiegeld beeld heeft
  ze ook 2 kanten: Marokkaans en Nederlands.

Ik weet het: gezocht tot vergezocht en zoveel hints is ook onmogelijk. Maar ik kan en wil niet anders dan dit allemaal zien.......

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #673 Gepost op: 3-03-2011, 14:08:31 »
- PJ zegt in de uitleg van de krateropdracht dat ze binnen de tijd terug moeten zijn in "de
  kraal". Bijzondere woordkeuze voor de kooi.  
Wordt gebruikt als omsloten ruimte voor vee, maar de woordkeuze viel inderdaad op.
Niet echt gebruikelijk lijkt me.
Omnia vincit amor

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #674 Gepost op: 3-03-2011, 14:10:44 »
Ik weet het: gezocht tot vergezocht en zoveel hints is ook onmogelijk. Maar ik kan en wil niet anders dan dit allemaal zien.......
Gewoon zo doorgaan!  ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #675 Gepost op: 3-03-2011, 14:14:11 »
Ik heb zin om er toch een paar onderuit te schoffelen >:D ;)

Ook spreekt ze m.i. te duidelijk over een half meter i.p.v. een halve. Ik weet niet waar dit aan te linken zou zijn maar is wel opvallend. Iemand een idee?
Mensen met een Marokaanse achtergrond maken dit soort taalfoutjes wel vaker. Is net zoiets als het gebruiken van het verkeerde lidwoord. Ook al is ze in Nederland geboren, ze heeft een licht accent en haar zinnen lopen soms net even anders.

- Soundos zegt bij de krater opdracht "het ruikt naar de hel".  Bijzondere typering. Als 
  iets stinkt en je gaat het vergelijken dan lijkt me dat je dit doet met iets waarvan je
  ook weet hoe het ruikt. Tenzij je een link wilt leggen met verlosser, messias etc. Daar
  past de term Hel wel in.
Ik ben in Costa Rica bij vulkaanpoelen geweest en hoewel ik persoonlijk nooit een bezoek aan de hel heb gebracht (en zelfs niet gelovig ben), kan ik me die associatie wel voorstellen. Het zal de zwavellucht wel zijn....

Citaat
- Afl. 8; 19.10min  PJ staat naast een kruis op de berg. Zoals het kruis van Jezus op
  Golgotha Berg?
In katholieke landen vindt men overal kruizen. Het wordt pas een mogelijke hint als ze Soundos er aan één vastbinden of haar met een kruis laten rondslepen terwijl ze een doornenkrans op haar hoofd heeft ::jaja::

Citaat
kraal". Bijzondere woordkeuze voor de kooi.

Kraal is juist veel toepasselijker dan kooi. Een kooi is een ijzeren constructie met tralies en een dak. Een kraal is een afgezet gebied in het landschap. Wordt vaak gebruikt om vee in bijeen te drijven  ;)

Citaat
- twitterbericht gisteren: "mag je liegen in de kerk" (ik weet dat de volgende aflevering ze
  in een kerk zijn, maar toch)
Dit slaat inderdaad overduidelijk op Art en Karin's onderonsje

Citaat
- twitterbericht vandaag: "hoeveel nationaliteiten weet ik vanavond om me heen te
  verzamelen?" (ik weet dat ook dit een opdracht is vanavond, waarschijnlijk is soundos als
  Marokkaanse ook nog in het bezit van een marrokkaans paspoort naast haar nederlandse. Ze
  heeft dus 2 nationaliteiten om zich heen verzameld. En met spiegels/gespiegeld beeld heeft
  ze ook 2 kanten: Marokkaans en Nederlands.
Het vreemde is dat Soundos volgend haar eigen homepage (http://www.soundos.nl/) maar één nationaliteit heeft, nl de Marokaanse. Wat bijna niet kan, omdat ze in Nederland geboren is. Volgens mij zegt het verder niks, maar het viel me wel op.

Citaat
Vergezocht is helemaal niet erg hoor, zolang je het binnen de perken houdt. Wat me wel stoort is dat je dezelfde stukken soms in meerdere topics post. Dat maakt het onoverzichtelijk bij het lezen. Ga er maar van uit dat de echte molloten álle topics lezen  :)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #676 Gepost op: 3-03-2011, 14:30:54 »
Het vreemde is dat Soundos volgend haar eigen homepage (http://www.soundos.nl/) maar één nationaliteit heeft, nl de Marokaanse. Wat bijna niet kan, omdat ze in Nederland geboren is. Volgens mij zegt het verder niks, maar het viel me wel op.

Kun je aangeven waar ik dat precies op die site kan vinden?

Offline eselkaa

• Forumlid
« Reactie #677 Gepost op: 3-03-2011, 14:47:41 »
Ik heb zin om er toch een paar onderuit te schoffelen >:D ;)
Mensen met een Marokaanse achtergrond maken dit soort taalfoutjes wel vaker. Is net zoiets als het gebruiken van het verkeerde lidwoord. Ook al is ze in Nederland geboren, ze heeft een licht accent en haar zinnen lopen soms net even anders.
Ik ben in Costa Rica bij vulkaanpoelen geweest en hoewel ik persoonlijk nooit een bezoek aan de hel heb gebracht (en zelfs niet gelovig ben), kan ik me die associatie wel voorstellen. Het zal de zwavellucht wel zijn....
In katholieke landen vindt men overal kruizen. Het wordt pas een mogelijke hint als ze Soundos er aan één vastbinden of haar met een kruis laten rondslepen terwijl ze een doornenkrans op haar hoofd heeft ::jaja::

Kraal is juist veel toepasselijker dan kooi. Een kooi is een ijzeren constructie met tralies en een dak. Een kraal is een afgezet gebied in het landschap. Wordt vaak gebruikt om vee in bijeen te drijven  ;)
Dit slaat inderdaad overduidelijk op Art en Karin's onderonsje
Vergezocht is helemaal niet erg hoor, zolang je het binnen de perken houdt. Wat me wel stoort is dat je dezelfde stukken soms in meerdere topics post. Dat maakt het onoverzichtelijk bij het lezen. Ga er maar van uit dat de echte molloten álle topics lezen  :)

Leuk om je weerleggingen te lezen, een aantal kan ik me ook in vinden. Dat van de kraal wist ik niet maar is hierbij opgehelderd. Je redenatie dat de verspreking Half misschien wel met haar achtergrond te maken heeft is m.i. te makkelijk.

Ben wel benieuwd of je nog een beeld hebt bij het Twitter gedrag van de mol en misschien specifiek op IkBenDeMol El Salvador.

V.w.b. het plaatsen op meerdere topics heb je gelijk, zal me beperken tot 1 topic.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #678 Gepost op: 3-03-2011, 14:50:12 »
Niet op haar site.
Ik meende het ook ergens gelezen te hebben in speurtocht en ja hoor:
http://soundoselahmadi.showbiznewz.nl/
Maar goed, vind dat geen goede bron.

Ik meen wel dat een kind van Nederlands/Marokkaanse ouders ook automatisch de Marokkaanse nationaliteit krijgt, volgens Marokkaanse wet.
Dan zou Soundos goed mogelijk 2 nationaliteiten hebben, om weer terug te komen op de tweet.

« Laatst bewerkt op: 3-03-2011, 14:56:53 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #679 Gepost op: 3-03-2011, 14:54:40 »
Kun je aangeven waar ik dat precies op die site kan vinden?

Sorry, foutje van mij. Het staat niet op haar homepage, maar op http://soundoselahmadi.showbiznewz.nl . Daar heeft zij natuurlijk geen invloed op en lijkt me gewoon een domme fout van een medewerker die er niet bij nadenkt dat mensen die in Nederland geboren zijn Nederlander zijn, ongeacht waar hun ouders vandaan komen.

Ben wel benieuwd of je nog een beeld hebt bij het Twitter gedrag van de mol en misschien specifiek op IkBenDeMol El Salvador.
Ik weet het niet zeker (ben een Twitternitwit), maar ik denk dat IkBenDeMol El Salvador gebruikt wordt om eenduidig naar deze reeks te verwijzen. Zodat volgend jaar weer een nieuw account geopend kan worden. En dat dan alleen El Salvador gebruikt wordt is logisch, want aan het begin van de afleveringen mochten we nog niet weten waar ze nog meer naar toe gingen.
Of wordt de toevoeging 'El Salvador' niet heel tijd gebruikt, maar alleen bij die ene tweet?