Poll

Waarom is Soundos niet de mol?

Soundos haalt te veel geld binnen.
42 (36.5%)
Soundos molt te duidelijk.
2 (1.7%)
Er zijn geen goede hints voor Soundos (gevonden).
11 (9.6%)
Mijn intuïtie zegt dat Soundos het niet kan zijn.
24 (20.9%)
Anders, (graag uitleg)
10 (8.7%)
Soundos is WEL de mol!
26 (22.6%)

Totaal aantal stemmen: 82

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:10:11

Auteur Topic: [Kandidaat] SOUNDOS is niet de Mol!  (gelezen 218431 keer)

Offline Loebas

• Forumlid
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #680 Gepost op: 3-03-2011, 15:00:14 »
Ycaris; Er staat ook nu El Salvador.

Toch typisch als het overgrote deel in Nicaragua plaats vindt.
Dus goed gevonden/gezien m.i..

Edit:  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2011, 15:01:51 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #681 Gepost op: 3-03-2011, 15:15:49 »
Dan zou Soundos goed mogelijk 2 nationaliteiten hebben, om weer terug te komen op de tweet.

Bedankt voor de uitleg (ook @Ycaris). Het lijkt mij ook zeer twijfelachtig dat Soundos niet de Nederlandse nationaliteit heeft. El Ahmadi de verlosser denk ik ook niet dat dat zo bedoeld is.

Maar een dubbele nationaliteit is dan weer wel een leuke associatie naar die tweet van @IkBenDeMol: "Hoeveel nationaliteiten weet ik vanavond om mij heen te verzamelen?"

Offline saem

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #682 Gepost op: 3-03-2011, 15:17:14 »
Sorry, foutje van mij. Het staat niet op haar homepage, maar op http://soundoselahmadi.showbiznewz.nl . Daar heeft zij natuurlijk geen invloed op en lijkt me gewoon een domme fout van een medewerker die er niet bij nadenkt dat mensen die in Nederland geboren zijn Nederlander zijn, ongeacht waar hun ouders vandaan komen.
infiltratie door een pvv-er ben ik bang... ::rofl::
Ik ben er zeker van dat Soundos beidde natinaliteiten heeft.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline eselkaa

• Forumlid
« Reactie #683 Gepost op: 3-03-2011, 15:26:14 »
infiltratie door een pvv-er ben ik bang... ::rofl::
Ik ben er zeker van dat Soundos beidde natinaliteiten heeft.

een echte PVV-er zou ook nog de link leggen tussen de geit uit afl. 1 en Soundos..... ::schaam::

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #684 Gepost op: 3-03-2011, 16:57:10 »
Ik denk en hoop dat Soundos gaat winnen ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #685 Gepost op: 3-03-2011, 17:12:04 »
Ik had mijn antwoord op de poll: Waarom is Soundos niet de mol? nog niet toegelicht.
Anders, ... namelijk op basis van gezichtsuitdrukkingen en nonverbale communicatie die niet kloppen met die van een mol.

Ter verduidelijking een lijstje met voorbeelden:

Aflevering 1:
Reactie:
Combinatie van minachting en afkeer, een echte microexpressie. (gekrulde bovenlip, één kant, rimpels bij de neus, samengetrokken wenkbrauwen)
Wanneer:
Net na de eerste kennismaking met Pieter-Jan, op PJ's opmerking: "Goed jullie hier te zien, met z'n tienen. Nu nog."
Uitleg:
De mol heeft niets te vrezen van wat PJ hier zegt en zal niet zo reageren. Eerder met een sarcastisch lachje. Dit in tegenstelling tot een enthousiaste kandidaat die eindelijk deelneemt aan haar favoriete TV programma en zeker niet wenst te horen dat het ook zo weer afgelopen kan zijn.

Reactie:
Uiting van teleurstelling, *jammer*. (mondhoeken, oogleden naar beneden)
Wanneer:
In de tuin na de busopdracht, op PJ: "Wel jammer dat jullie het niet gezien hebben".
Uitleg:
Spreekt voor zich. De mol zal het uiteraard niet jammer vinden dat hij/zij niet gezien is in de bus. Reactie is enigzins laat, maar is hoe dan ook tegenstrijdig met die van een mol.

Reactie:
Oprechte verbazing/verrassing. (Mond valt open, verwijde ogen, wenkbrauwen kort op en neer)*
Wanneer:
Bij de Vrijstellingsroute. Jan komt terug en verwijst naar een mandje met vijf (!) jokers.
Uitleg:
Strijdig met de voorkennis van de mol. Die weet allang wat er wel en niet in de mandjes zit.

* Haar mond valt wel meer open. Vandaar dat de wenkbrauwen, ogen, en lengte van de reactie bepalend zijn.  ::oink::

Soundos reageert vaak (echt) verbaasd/verrast. Hieronder een opsomming:

Aflevering 1:
- In de tuin na de busopdracht, op PJ's opmerking: "als jullie het foute antwoord geven gaat de pot naar min € 5000,-"

Aflevering 2:
- Uitleg boobytrap opdracht, nadat PJ heeft gezegd dat ze nu al zomaar € 2500,- krijgen.

Aflevering 3:
- Na de hotelkameropdracht tijdens de uitleg over de halvering van de koffers, op de opmerking van PJ: "Er is nog een oplossing"

Aflevering 4:
- Uitleg busrace, zowel positieve als negatieve verbazing op het kunnen winnen of verliezen van € 3000,-
- Daarna nog een vertwijfelde blik met haar hand naar haar voorhoofd - verwerking verkregen informatie - gevolgd door een voor zichzelf bevestigend 'oh' dat ze de opdracht snapt.
- Uitleg Puerta El Diablo, op PJ's opmerking: "... en de opdracht voor € 2500,- is eigenlijk heel simpel..."

Aflevering 6:
- Ontknoping Woordspoor, op PJ: "Welk woord herkennen jullie in jullie eigen route, dat is wel € 1600,- waard"
- Strand, op aankondiging van vervroegde test door PJ. (Hier bedoel ik uiteraard niet de "huh", maar de reactie voordat Soundos even in 'biecht' tussendoor komt)

Al deze reacties wijzen erop dat ze geen enkele voorkennis over de opdrachten had. De mol heeft dat natuurlijk wel.

Aflevering 5:
- Op groen scherm bij de executie.
Sterk, maar duurt eigenlijk net iets te lang. Omdat de kandidaten bij een executie bewust (proberen te) zijn van hoe ze reageren kan dit zowel betekenen dat deze 'surprise' fake is, alsmede de verklaring zijn waarom 'ie net iets te lang aanhoudt. Vandaar dat ik 'm toch noem in dit lijstje van voorbeelden.

Ivm de maximale lengte van een bericht was dit deel 1. Deel 2 volgt.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #686 Gepost op: 3-03-2011, 17:12:55 »
Ik had mijn antwoord op de poll: Waarom is Soundos niet de mol? nog niet toegelicht.
Anders, ... namelijk op basis van gezichtsuitdrukkingen en nonverbale communicatie die niet kloppen met die van een mol.

DEEL 2:

Aflevering 7:
Emotie:
*Slikken*, een uiting van angst en/of nervositeit.
Wanneer:
Tijdens het Jokerspel bij het voor de tweede keer graaien van PJ.
Uitleg:
Voordat de standaard reply komt dat deze fake zou kunnen zijn. Dat kan, maar is zeer onwaarschijnlijk. Het 'slikje' is subtiel en de timing is te perfect. Soundos is te geconcentreerd op PJ en de andere kandidaten om hier bewust nog even een 'slik' te faken. Je kan niet alles tegelijk. Daarnaast is dit ook niet bepaald een logisch moment om een emotie te spelen. Noch voor de camera, noch voor de andere kandidaten.

Aflevering 8:
Emotie:
*Afkeer/frustratie* (krullen bovenlip en samentrekken van de wenkbrauwen)
Wanneer:
Vuurtorenopdracht na het graven, na de opmerking van PJ: "Jullie zitten er precies een halve meter naast."
Uitleg:
Soundos oogt hier in zijn geheel niet enthousiast, maar ondanks dat het shot van opzij is is deze emotie toch vrij duidelijk te zien. De mol zal na het falen van weer een opdracht niet zo duidelijk gefrustreerd zijn. Karin bijv. kan er  blijkbaar de humor wel van inzien en Patrick hoor je weer met zijn catchphrase "Dat meen je niet".

Emotie:
*Slikken*, wederom een uiting van angst en/of nervositeit.
Wanneer:
Bij het begin van de executie, als ze net is gaan zitten.
Uitleg:
Ook nu is het het slikken subtiel. In overeenstemming met het strakke gezicht dat zij op datzelfde moment heeft. Qua timing is dit een moment waarop de kandidaat zich veelal nog onbewust zal zijn van aandacht, en de camera. Het is veel logischer, en aannemelijker, dat wanneer een kandidaat deze emotie zou willen faken, dat gedaan wordt op het moment dat PJ  zijn/haar naam noemt en zelf aan de beurt is voor het krijgen van de uitslag van de test.

Conclusie:
Teveel reacties die strijdig zijn met die van een mol. Tenzij dus de mol dit seizoen geen voorkennis van de opdrachten had. Of Soundos is echt een van de allerbeste actrices ooit. In dat geval wil ik haar persoonlijk, en met veel plezier, een volkomen verdiend Gouden Kalf overhandigen.
 ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2011, 17:15:07 door lightman »

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #687 Gepost op: 3-03-2011, 17:19:00 »
Wat moet deze kunst op Soundos molboekje voorstellen?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Molloot00

• Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
« Reactie #688 Gepost op: 3-03-2011, 17:32:32 »
Nog een conclusie: Haar reacties zin hartstikke nep. Ze is te lang ´verbaasd´. Ze kijkt weg of krijgt kleinere ogen als ze wordt geconfronteerd dat ze niets voor de pot had gehaad. Afl 7 geloof ik

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #689 Gepost op: 3-03-2011, 17:43:49 »
Nog een conclusie: Haar reacties zin hartstikke nep. Ze is te lang ´verbaasd´. Ze kijkt weg of krijgt kleinere ogen als ze wordt geconfronteerd dat ze niets voor de pot had gehaad. Afl 7 geloof ik

Klopt, die zijn er ook genoeg. Maar die heb ik dus niet meegenomen in mijn voorbeelden.
Zou ik een apart lijstje van kunnen maken.  ::jaja::

Offline Molloot00

• Forumlid
« Reactie #690 Gepost op: 3-03-2011, 17:51:29 »

Aflevering 7:
Emotie:
*Slikken*, een uiting van angst en/of nervositeit.
Wanneer:
Tijdens het Jokerspel bij het voor de tweede keer graaien van PJ.
Uitleg:
Voordat de standaard reply komt dat deze fake zou kunnen zijn. Dat kan, maar is zeer onwaarschijnlijk. Het 'slikje' is subtiel en de timing is te perfect. Soundos is te geconcentreerd op PJ en de andere kandidaten om hier bewust nog even een 'slik' te faken. Je kan niet alles tegelijk. Daarnaast is dit ook niet bepaald een logisch moment om een emotie te spelen. Noch voor de camera, noch voor de andere kandidaten.

Als mol zijnde zou ik ook nerveus zijn. Je moet 3 jokers pakken en minimaal 1, want als je doorgaat en de rest 3 jokers zou hebben gehad dan word je heel verdacht. Tenzij je ´verdachte´ er nog niet uitgaat. Maar goed, dat is een risico.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #691 Gepost op: 3-03-2011, 17:54:41 »
Als mol zijnde zou ik ook nerveus zijn. Je moet 3 jokers pakken en minimaal 1, want als je doorgaat en de rest 3 jokers zou hebben gehad dan word je heel verdacht. Tenzij je ´verdachte´ er nog niet uitgaat. Maar goed, dat is een risico.

Denk je niet dat de mol van te voren precies weet welke hand van PJ de 3 jokers gaat bevatten  :P
Als er 1 niet zenuwachtig hoeft te zijn bij dit spel, is het de mol wel.

Offline Molloot00

• Forumlid
« Reactie #692 Gepost op: 3-03-2011, 17:56:21 »
Denk je niet dat de mol van te voren precies weet welke hand van PJ de 3 jokers gaat bevatten  :P
Als er 1 niet zenuwachtig hoeft te zijn bij dit spel, is het de mol wel.
Ja, daar heb je een punt..
Maar als je dat dan weet, dan heb je de gelegenheid om te acteren omdat je toch al weet wanneer je die jokers te pakken krijgt

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #693 Gepost op: 3-03-2011, 18:02:22 »
Ja, daar heb je een punt..
Maar als je dat dan weet, dan heb je de gelegenheid om te acteren omdat je toch al weet wanneer je die jokers te pakken krijgt

Yep.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #694 Gepost op: 3-03-2011, 18:39:31 »
een echte PVV-er zou ook nog de link leggen tussen de geit uit afl. 1 en Soundos..... ::schaam::

Hahahahahaha, ik kom niet meer bij hier. Zó fout!

Ik gun Soundos echt de overwinning. Ik hoop zo dat ze wint. Ik heb er ook vrede mee als ze de mol is. Zou het zelfs heel leuk vinden als ze de mol is, maar ik heb alleen wel moeite met het geld dat zij wel heeft verdient.
Laten we jabberen.

Offline Molloot00

• Forumlid
« Reactie #695 Gepost op: 3-03-2011, 19:17:20 »

Ik gun Soundos echt de overwinning. Ik hoop zo dat ze wint. Ik heb er ook vrede mee als ze de mol is. Zou het zelfs heel leuk vinden als ze de mol is, maar ik heb alleen wel moeite met het geld dat zij wel heeft verdient.

Maar het blijft nog steeds minder dan Patrick en Karin hebben verdiend.
Ik heb ook het gevoel dat als Patrick en Karin niet de mol zijn, dat ze dan -net als pepijn- zich verdacht proberen te maken, maar dan niet zo opvallend als art, zodat mensen het toch geloven.
En als ze wel de mol zijn, dan vind ik ze niet leuk

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #696 Gepost op: 3-03-2011, 20:05:12 »
Sorry, foutje van mij. Het staat niet op haar homepage, maar op http://soundoselahmadi.showbiznewz.nl . Daar heeft zij natuurlijk geen invloed op en lijkt me gewoon een domme fout van een medewerker die er niet bij nadenkt dat mensen die in Nederland geboren zijn Nederlander zijn, ongeacht waar hun ouders vandaan komen.
Dat is niet helemaal waar. Je bent Nederlander als 1 van de ouders de Nederlandse nationaliteit (erbij)heeft, of als je naturliseert. Als je hier in Nederland dus wordt geboren uit 2 niet-Nederlandse ouders ben je nog niet automatisch Nederlander!
Ich bin ein Bärliner!

Offline eselkaa

• Forumlid
« Reactie #697 Gepost op: 3-03-2011, 20:17:18 »

inderdaad fout, helaas was er geen shame smiley met een knipoog. was niet fout bedoeld maar sarcastisch. zou mooi vinden als soundos wint. vind veel kandidaten topics leuk maar wordt er juist moeilijker door.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #698 Gepost op: 3-03-2011, 23:18:44 »
Wat moet deze kunst op Soundos molboekje voorstellen?

Soundos heeft nu ook een nieuw molboekje....
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #699 Gepost op: 4-03-2011, 04:25:43 »
Titel: "Helderziend".

Soundos 'voelt' aan:
"Er valt iets groots te winnen"...
20.12.. :D

Omnia vincit amor