Auteur Topic: [Presentator] PIETER JAN is de presentator!  (gelezen 26995 keer)

Offline *Myra*

• Forumlid
Re: [Presentator] PIETER JAN is de presentator!
« Reactie #40 Gepost op: 4-03-2011, 21:35:33 »
Daar is idd geen discussie over mogelijk Daedalus ::jaja::

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 5-03-2011, 01:26:51 »
Waar heeft Karel die sneer aan verdiend? Hij is juist een hele karakteristieke, coole man met een groot hart. En een hele goede molpresentator. Hij vond het ook vreselijk dat hij door de AVRO aan de kant werd gezet. Als je hem bijv. op de MFD van 2007 had gezien, had je nu niet zo fel op hem afgegeven!

Je vindt Karel serieus een goede presentator?
Ik vind WIDM 2006 & 2007 de minste series omdat hij ze presenteerde.
Het was net een commandant in het leger, zo denigrerend deed hij tegen de kandidaten.
Pieter-Jan is dit jaar ook strenger, maar je kunt aan hem zien dat het een rol is die hij speelt.
Terwijl Karel in elk tv-programma net zo overkwam als in WIDM: redelijk arrogant en niet al te vriendelijk.
En dan krijgt hij ook nog eens een half miljoen mee om op te rotten van óns belastinggeld, wat hij blijkbaar ook nog eens een normaal bedrag vindt.

Nee. Ik heb het echt niet op Karel.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #42 Gepost op: 5-03-2011, 01:38:55 »
Karel is ver uit de beste Wie Is De Mol presentator ooit.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #43 Gepost op: 5-03-2011, 01:39:35 »
Je moet het niet zien als oprotpremie, dat klinkt ook zo denigrerend :P Hij werd ontslagen en hij vond dat zijn contract onrechtmatig was verbroken en volgens mij was de rechter dat met hem eens en daarom kreeg hij een schadevergoeding.
The British are not impressed.

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 5-03-2011, 01:48:35 »
Oh, maar dat bedrag dat hij kreeg was dus zo hoog vanwege de contractbreuk die de AVRO gepleegd had?
Dat maakt het allemaal al een stuk beter te accepteren.
Maar toch ben ik blij dat hij weg is. :-X

Ieder z'n smaak, zullen we maar zeggen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #45 Gepost op: 5-03-2011, 01:51:02 »
Volgens mij zat het zo, ja.
En ja, ieder zijn smaak, en gelukkig maar, anders was er niks meer te discussieren op deze wereld. :P
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #46 Gepost op: 5-03-2011, 10:29:20 »
Ik vond alle drie presentatoren tot nog toe eigenlijk gewoon prima.

Karel was streng maar ik had daar destijds geen moeite mee. Angela was dat juist niet en daar had ik ook geen moeite mee. En Pieter-Jan doet het ook heel goed.

Alhoewel ik het eigenlijk niet vind passen dat er negatief wordt gedaan overh et oordeel van de kandidaten (bijvoorbeeld in de ziekenhuisopdracht waar Pieter-Jan ze nog eens laat merken dat het resultaat bedroevend was). Ik vind zelf dat een WIDM-presentator het beste neutraal en objectief kan blijven. "Er is 400 euro verdiend" en dat is het dan. Het is niet de taak van de presentator om daar een oordeel over te vellen. Dus een neutrale houding vind ik het beste bij WIDM passen.

Dat is eigenlijk m'n enige kritiekpuntje (of, niet kritiek, maar eigenlijk gewoon een kwestie van andere voorkeur). Over het algemeen doet Pieter-Jan het prima. ::ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #47 Gepost op: 5-03-2011, 10:31:22 »
Ik vind dat de presentator dat best mag zeggen.
Dat kan namelijk motiverend werken voor de kandidaten. Tegelijkertijd geeft het de mol een goed gevoel.
zo'n "jammer" als de snoekduik van Pepijn niet meer telt, vind ik geweldig.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 5-03-2011, 11:40:38 »
Hij werd ontslagen en hij vond dat zijn contract onrechtmatig was verbroken

Ja, de AVRO gaat niet bepaald netjes met zijn mensen om. Ook zoals nu Chantal Janzen en Ruben Nicolai weer worden gewipt.

Maar destijds met Angela vond ik het helemaal een drama, echt een stuk erger dan bij Karel. Onder het mom van Angela is al een oud wijf moet ze weg en plaatsmaken voor Tooske.

Toen ze was weggebonjourd bleek dat Tooske geen woord hield en voor het grote geld bij de commerciëlen ging dus zaten ze ineens zonder presentator. En pakten ze de eerste de beste die toch al op de pay-roll stond: Karel.

Angela was van begin af aan presentator en heeft de serie groots gemaakt en als het aan haar had gelegen was ze nu nog presentator maar ja, bad politics everywhere, je mag niet bij 2 omroepen iets doen, je ziet aan Hans Kraay wat een gedonder het geeft, die mag nu na zoveel tijd eindelijk pas weer eens aanschuiven bij VI omdat SBS en RTL ruzie hadden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #49 Gepost op: 5-03-2011, 14:23:18 »

Dit!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #50 Gepost op: 5-03-2011, 19:15:58 »
Je vindt Karel serieus een goede presentator?
Ik vind WIDM 2006 & 2007 de minste series omdat hij ze presenteerde.
Jammer, ik denk dat met name Thailand compleet kan wedijveren om de beste serie ooit te zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 5-03-2011, 23:00:27 »

Vind ik ook. Zijn plechtstatige présence en zijn heerlijk droge opmerkingen als de kandidaten het weer eens verknoeid hadden maakten van hem een presentator die het programma naar een hoger niveau wist te tillen. Dat de meeste kandidaten ook nog schrik hadden van 'de grote man met de gekke hoed' droeg hier zeker aan bij. Een presentator van WIDM mag niet te dicht staan bij de kandi's. Hij moet er juist boven staan. Dat deed Karel met verve. Ik mis hem eerlijk gezegd nog steeds. :\'( PJ is ontegensprekelijk gegroeid in zijn rol en verdient absoluut respect voor zijn vakmanschap - hij zou zowat elk programma kunnen presenteren, vermoed ik - maar in de context van WIDM was Karel een unieke persoonlijkheid.

Jammer, ik denk dat met name Thailand compleet kan wedijveren om de beste serie ooit te zijn...

Het was een goede serie, maar had de pech dat het één van de zwakste mollen ooit bevatte. En laat dat nu net de essentie van het programma zijn...
« Laatst bewerkt op: 5-03-2011, 23:02:25 door Cosmic Fool »

Offline timrobinbakker

• Forumlid
  • Centrum De Mol
« Reactie #52 Gepost op: 6-03-2011, 11:34:10 »
Ik vind PJ Angela en Karel te gelijk.
De aardige (Angela) en Karel (de meer serieuze).
En iedereen weet als je PJ schrijft dat het over Pieter Jan gaat.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #53 Gepost op: 10-03-2011, 16:16:11 »
Dit!

Dat ook! Pieter Jan doet het heel goed, zeker dit seizoen, maar Karel blijft echt de meest geschikte presentator in mijn ogen. En arrogant? Allerminst! Karel is een ontzettend lieve man die zelfs zijn emoties durfde te tonen op de fandag. ::ok::

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 10-03-2011, 20:34:21 »
Als ik de reacties zo lees lijkt het nogal uit te maken of je Karel al dan niet in het echt ontmoet hebt. ;)

Maar goed, puur op de series (en dus niet de ontslagomstandigheden of wat dan ook) staat Angela bij mij nog steeds op 1, PJ op 2 en Karel toch ook op 3 (sorry! :P).

Vind PJ wel steeds beter worden. :)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #55 Gepost op: 11-03-2011, 00:40:05 »
Als ik de reacties zo lees lijkt het nogal uit te maken of je Karel al dan niet in het echt ontmoet hebt. ;)

Dat is niet hoe ik het bedoel, het was van mij een reactie op dat Karel arrogant zou zijn. Hij past gewoon heel goed in het concept met zijn strenge optreden.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 11-03-2011, 00:46:54 »
Vond het erg dat Angela er mee op moest houden, zo ook Karel..
Wat waren ze goed allebei!

En nu ben ik zo blij met ons PJ!
Wens geen ander!
Hij doet het fantsatisch m.i.!
Omnia vincit amor

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #57 Gepost op: 11-03-2011, 10:50:13 »
Kunnen we Karel uitnodigen voor de MFD? Zou 'm graag weer eens willen spreken! En hij woont toch al in Amersfoort...
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Molll

• Forumlid
  • Patrick Stoof de 11e mol!
« Reactie #58 Gepost op: 11-03-2011, 10:56:32 »
Karel moet volgend jaar kandidaat worden van WiDM 2012!

Offline honeymaker

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 11-03-2011, 11:11:01 »

Nee hoor. Ik heb Karel van de Graaf nog nooit ontmoet en vind hem ook de beste presentator van Wie is de Mol ooit. In tegenstelling tot de meeste hier ben ik zelf niet zo'n fan van Pieter Jan. Op de een of andere manier mis ik bij hem eigenheid. Ik krijg steeds het gevoel dat de manier waarop hij het presenteert, ik zelf ook gemakkelijk presentator zou kunnen zijn. Het is ook steeds zo overduidelijk dat hij de teksten staat op te dreunen. Bij Angela en Karel had ik dit een stuk minder en zij legden veel meer karakter in hun presentatie.

Maar misschien ben ik ook wel gewoon 'biased' door het feit dat ik op de een of andere manier minder lol aan het programma beleef sinds seizoen 8 (Mexico). Lange tijd heb ik gedacht dat dit met Pieter Jan te maken had, maar ik denk toch dat het meer komt door een iets andere opzet van het programma of in ieder geval de montage daarvan: de eerste zeven seizoenen voelden naar mijn idee meer als een reisverhaal, nu heb ik meer het gevoel naar een film te kijken waarin iedereen een rol speelt. En dat laatste begint me een beetje tegen te staan.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2011, 11:12:48 door honeymaker »