Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 167580 keer)

Re: Aflevering 1
« Reactie #300 Gepost op: 7-01-2011, 21:56:59 »
Op het voetbalveld bij opdracht 2 is duidelijk iets in het gras gemaaid; zie de plaatjes hieronder. Ik dacht meteen aan de Amerikaanse staat Texas, waar het wel erg op lijkt, maar niet 100% mee matched. Ziet iemand hier iets anders in?

Offline perdokkie

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #301 Gepost op: 7-01-2011, 22:00:26 »
Op het voetbalveld bij opdracht 2 is duidelijk iets in het gras gemaaid; zie de plaatjes hieronder. Ik dacht meteen aan de Amerikaanse staat Texas, waar het wel erg op lijkt, maar niet 100% mee matched. Ziet iemand hier iets anders in?

Ik zie alleen een zeer slechte grasmat. Niet gemaaid, gewoon goede en slechte stukken gras volgens mij.

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #302 Gepost op: 7-01-2011, 22:11:27 »
Eigenlijk best riskant als Programma makers.. Want als ze bij de mol-vraag zomaar een naam hadden geroepen, en dat was fout geweest.. Dan wist je meteen wie de mol NIET was..

Want je kan er vanuit gaan dat als er 1 kandidaat in de bus had gezeten.. Die meteen z'n vinger had opgestoken oid.. Behalve de mol want die wil geen geld in de pot dus steekt zn hand niet op..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #303 Gepost op: 7-01-2011, 22:14:08 »
Eigenlijk best riskant als Programma makers.. Want als ze bij de mol-vraag zomaar een naam hadden geroepen, en dat was fout geweest.. Dan wist je meteen wie de mol NIET was..

Want je kan er vanuit gaan dat als er 1 kandidaat in de bus had gezeten.. Die meteen z'n vinger had opgestoken oid.. Behalve de mol want die wil geen geld in de pot dus steekt zn hand niet op..

Ik denk niet dat als ze een naam geroepen hadden ze gezegd zouden hebben dat ze in de bus zaten met de mol.. maar alsnog riskant. Stel dat iemand nou wel een kandidaat in de bus heeft gezien, maar dit niet toegeeft? Daarna zei Pieter-Jan, ja je zat in de bus met de mol, dan weet die kandidaat dus wie de mol is..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 7-01-2011, 22:17:12 »

Dat laatste snap ik niet wat je daar bedoelt. De mol zat altijd in de bus dus ze moesten raden wie de mol was. Dan hadden we in de laatste aflevering gehoord of het goed was (geld in de pot) of fout (geld uit de pot). Of, als het fout was, op het moment dat die persoon afvalt. Het was net zoiets als met vorig jaar toen Karel en Angela moesten raden wie de mol was. Het zou heus niet meteen bekend gemaakt worden hoor. Stel je voor  :o

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #305 Gepost op: 7-01-2011, 22:22:59 »

Nee, want dan ga je ervan uit dat ze wisten dat het een van hen was, ze wisten op dat moment nog niet dat ze ''de mol'' hadden moeten noemen.

Ik roep hierbij de discussie in herinnering die ontstond op het moment van het Televiziergala. Ik durf te wedden dat er gisteravond hele volksstammen hebben geroepen: ZIE je wel: dus TOCH een 11e kandidaat. Die theorie kan na gisteren definitief ten grave gedragen worden.

Het riep bij mij associaties op met de liftopdracht in serie 7, de kerkopdracht uit serie 8 en de telescoopopdracht uit serie 10.

Al met al wel goed dat ze gekozen hebben voor de nul-optie.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #306 Gepost op: 7-01-2011, 22:29:06 »
Hé, wat jammer dat die losse topics over de proeven verdwenen zijn, die waren juist zo overzichtelijk. Met het risico dat dit al door iemand geschreven is -16 pagina's doorworstelen vind ik wat veel van het goede- een gedachte over opdracht 1:

Weten we eigenlijk wel zeker dat de mol achterin de bus zat, op een zichtbare plek? Hoe heeft Pieter-Jan dat ook alweer gezegd? Ik ga er eigenlijk net als iedereen vanuit dat de mol ergens achterin tussen de passagiers zat, waarschijnlijk met een pet en/of pruik. Maar zou het niet kunnen dat de mol onderin de bus tussen de baggage lag? Dan zaten ze met de mol in de bus, maar konden ze hem/haar nooit ontmaskeren. Heel veilig dus, voor de productie.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #307 Gepost op: 7-01-2011, 22:31:36 »
Mis de losse opdracht-topics ook, meer overzicht..moderators? Is het mogelijk?
Omnia vincit amor

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: 7-01-2011, 22:33:01 »
Ja ik zat nog met de gedachte misschien zat de mol wel in een heel pak zodat ie een compleet ander persoon was maar dat zou wel heel triest zijn en sowieso niet echt mogelijk qua omkleedtijd etc. ::rofl::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline kabouter

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #309 Gepost op: 7-01-2011, 22:42:35 »
Ik denk (hoop) dat George als oud mol weer opduikt. ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Lester

• Forumlid
  • -
« Reactie #310 Gepost op: 7-01-2011, 22:47:37 »
Wat mij opviel is dat de tv in de bus op AUX stond.
Misschien een hint dat we moeten zoeken in het geluid?
Iemand hier handig mee?

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #311 Gepost op: 7-01-2011, 22:50:52 »
Iemand hier handig mee?

Ik heb dat inderdaad al geanalyseerd. Dat groene blokje is bij alle kandidaten zichtbaar. Af en toe als er een camerashot vanachter uit de bus geschoten is is dit blokje niet goed zichtbaar, waardoor het lijkt alsof het weg is. Denk dat het niets te betekenen heeft.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #312 Gepost op: 7-01-2011, 22:52:18 »
Het enige waar ik aan moet denken is de vorm van het land Mali in Afrika  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline winud

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 7-01-2011, 22:53:13 »
Wie is de Mol? 2011

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #314 Gepost op: 7-01-2011, 22:54:43 »
Iemand hier handig mee?
Dat is niet het enige wat er allemaal wel niet staat.. in en op die bus zijn zoveel woorden en tekens te vinden, dat je echt een mega molloot bent als je die allemaal grondig gaat uitzoeken en analyseren (en waarschijnlijk allemaal voor niets  ;D)
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Lester

• Forumlid
  • -
« Reactie #315 Gepost op: 7-01-2011, 22:56:46 »
Er moet toch wel érgens iets inzitten?

Offline Bjorn.

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 7-01-2011, 23:00:20 »
Weet iemand wat het T-Shirt logo betekend?

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #317 Gepost op: 7-01-2011, 23:02:28 »
Weet iemand wat het T-Shirt logo betekend?
ik heb er verschillende langs zien komen

Saké en saus, ergens hier op het forum is het te vinden
een hele discussie erover iig
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline kaas

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 7-01-2011, 23:02:58 »
Als anna in de bus is. En vraagt aan de bestuurder iets zit hij aan de rechterkant en bij de rest van de groep zit de bestuurder aan de linkerkant. dus mijn mol is voor nu anna

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #319 Gepost op: 7-01-2011, 23:04:01 »
Oké, nieuw discussiepunt..

Op de AVRO-site staat op de homepage Jardineria Articulos.

Dat betekent letterlijk "tuinbenodigdheden".

Dat staat er niet per ongeluk (A)

van Wiki geplukt:

Miryanna van Reeden (Rotterdam, 25 augustus 1967) is een Nederlandse actrice. In 1990 studeerde ze af aan de Toneelschool in Amsterdam waarna ze de eerste jaren in diverse theaterrollen speelde. Ze spreekt ook regelmatig tv- en radioreclamespotjes in. Ze gebruikte in het verleden ook de naam Miryanna Boom.