Hoi,
Na aanleiding van 't laatste spel heb ik een theorietje/tunnel (?):
Van het laatste spel heb ik de volgorde deelnemers + wie ze kiezen even op een rijtje gezet:
1. Anna,'first pick' zijn) kiest voor een vrijstelling aflevering 5, kiest Hanna met de informatie van de vrijstelling aflevering 3
2. Hanna, kiest de vrijstelling voor aflevering 3 + extra deelnemer, kiest Horace
3. Horace, pakt 4 jokers voor aflevering 2, kiest Pepijn met de informatie vrijstelling aflevering 1 + verassing (uiteindelijk vrijstelling groep wel/niet)
4. Pepijn, pakt vrijstelling aflevering 1, kiest Jan en vertelt de groep dat het laatste mandje toch iets bezit...
5.
Jan, , pakt 3 jokers en kiest Art, vertelt vervolgens dat er in een andere 5 zitten, maar als hij Art laat gaan..wil hij 1 van deze jokers ervoor terugkrijgen
6. Art, pakt de 5 jokers, zegt niet wat hij gedaan heeft, kiest Patrick en doet eenzelfde voorstel als waar Jan mee gekomen was --> 4 jokers - 1
7. Patrick, pakt 4 jokers en zoals het in scene is gebracht leek het alsof hij een joker aan Art ging geven (??)
8. Soundos, baalt omdat ze weet dat iedereen vrijstellingen/jokers heeft gepakt, is nieuwsgierig naar het laatste mandje en vind een leeg mandje, kiest Karin
9. Karin pakt 3000 euro, kiest Miryanna
10. Miryanna, pakt 1500 euro
Mijn theorie is dat Jan toevallig of gepland heeft zitten mollen..Dankzij zijn 'Willy Wortel lampje' idee is het pakken van jokers/mini-ruilhandel ontstaan. Hierdoor kregen andere mensen (in dit geval Art en Patrick in 1e instantie) dat er jokers te halen vielen en werd het 'ego-isme' gedrag versterkt..
EN WORDT ER GEEN GELD GEPAKT In tegenstelling tot Anna, die in 1e instantie verdacht lijkt doordat ze als 1e wil kiezen, maakt het voor
de mol niet uit wanneer deze aan de beurt is (evt. als laatste maar dan kan hij nog kiezen om niks te pakken maar goed..)
2e dingetje, bij afloop hoor je op de achtergrond het nummer van Steely Dan - Do it again
In dit nummer komt de volgende tekst voor (misschien vergezocht maar elk detail kan er 1 zijn bij WIDM -->
http://www.youtube.com/watch?v=YJx-coqJl-U You go back, Jack do it again, Wheel turnin' 'round and 'round
You go back, Jack do it again Het is maar een detail, maar k wilde t even noemen
Hierdoor, + met een petje in de bus zitten & lekker stressen bij de vuurwerkopdracht is hij mijn mol..