Zo weer terug uit Kreta, en zoals eerder geschreven, het was fantastisch.
Foto's staan op Facebook.
Het mooiste vond ik dit.
Ik weet niet of je een auto tot je beschikking hebt? Wij zijn naar het Lasshiti plateau geweest. Mooie bergrit daar naar toe en de sfeer daar boven vonden wij byzonder: het is daar heel stil en je hoort de belletjes van de schapen die daar rond lopen.
Echt heel mooi daar. Eerst de bergen over, en dan middenin ligt dan echt een plateau, met van die leuke molentjes. Schaapjes gehoord, maar vooral geitjes gezien.
Kreta is prima te doen met de auto, ja het is af en toe wat smal en ja Grieken kunnen niet autorijden, maar gewoon een beetje aanpassen dan lukt het wel. En zoals ik al eerder schreef, bergpassen gaan mij wel redelijk af, ben er inmiddels redelijk ervaren in (Amerika, Canada, Oostenrijk bijv.)
Verder ben ik van de suggesties nog naar Elounda en Spinalonga geweest, van die eerste plek vertrrekt ook de boot. Is ook zeker een aanrader. Verder wil ik voor eventuele volgende Kreta gangers Rethimnon als suggestie opgeven, niet het strand stuk, maar het oude centrum, met superleuke schattige straatjes, veel winkeltjes, leuke restaurantjes en een prachtig uitzicht over het water als over de stadsmuur loopt. Had eigenlijk ook naar Chania gewild, maar dat was iets te ver rijden.
De Samariakloof heb ik ook niet gedaan, ik had 4,5 uur met de bus gemoeten (enkele reis!) om er te komen, dat vond ik het niet waard.
Heraklion was leuk voor de laatste middag, maar vond het nou niet heel speciaal. Leuk om even gezien te hebben meer.
Het noorden was idd iets toeristischer als het zuiden, maar het was nog niet super druk, dus ik vond het prima waar ik zat (Koutouloufari). Ik kon makkelijk overal heen. Ik vond de zuidelijke plekken (Agia Galini, Matala Beach en Ierapetra) ook niet perse leuker. Ik vond alles leuk.