Aaaah Robbie, fijn dat het zo'n toffe reis was! Lastig dat je hem zo mist nu, berichtjes kunnen fijn zijn maar ook moeilijk lijkt me. Net de foto's bekeken, ziet er erg leuk uit.
Daisy ook welkom terug
Toscane lijkt me mooi, gaan wij zeker ook nog eens naartoe.
Wij zitten nu noordelijker, op het grensgebied van de bergen en de Po-vlakte, aan de voet van de Monte Grappa, zo'n 1200 km van huis en we hebben toevallig net tijdens het eten geëvalueerd hoe het zelf rijden is bevallen. Op zich prima, wij zijn maandag aan het einde van de middag vertrokken, hebben niet veel file gehad. We hadden een hotel geboekt in de buurt van het Hockenheimcircuit en daar waren we 's avonds rond 22u. De volgende dag moesten we nog 700km en kwamen we mooi tegen 18u aan. Deze afstand was prima te doen, Toscane is nog wel iets verder natuurlijk. Shifty gaf wel aan dat het feit dat de motor mee is het zelf rijden waarde gaf, anders had hij liever gevlogen en een auto gehuurd.
De afgelopen dagen nog niet heel veel gedaan, alleen Bassano del Grappa bekeken, de berg hier achter het huis opgeklommen (147 verdiepingen volgens mijn gezondheidsapp, het was een steile klim en afdaling!), en 2x een rondje gereden met de motor (nog even zonder duo).
Vandaag was dat ritje wel grappig. Bergop kwam ik midden in een groep Italiaanse testosteronmannetjes terecht, een ervan haalde mij op het achterwiel in. Twee bleven er achter me rijden in eerste instantie, de rest gaf op het rechte einde veel meer gas dan ik en zag ik dus niet meer tot ze halverwege de berg op de achterblijvers wachtten. Daarna ging de ene motorrijder die achter me reed voor me rijden. In de bochten kon ik het prima bijhouden, en op het rechte einde gaf hij minder gas dan zijn vrienden, dus kon ik lekker achter hem aan rijden naar boven
Daar in mijn eentje verder gegaan over de bergkam, mooie uitzichten! Later deze week hetzelfde rondje nog eens rijden, maar dan met Shifty achterop.