Aangezien je eind maart / begin april wilt, moet je er wel rekening mee houden dat Reykjavik - en waarschijnlijk ook Noorwegen (Oslo?) en Kopenhagen fris gaan zijn.
Dus in dat geval, kijk even op internet [bv wiki] voor gemiddelde dag/nacht-temperatuur, en ook belangrijk: hoeveel zonuur.
Qua steden specifiek:
- Kopenhagen ben ik 10 jaar geleden ongeveer geweest, maar toen vond ik het vrij saai
That said, dat heb ik eigenlijk toch al met Scandinavische hoofdsteden.
- Athene is best okay, hoewel het in m'n herinnering vooral teerde op de oud-Griekse dingen en verder niet heeeel veel te bieden had.
- Barca is geweldig. Het schijnt dat specifiek in recente jaren het nog veel toeristischer is geworden, ik was er voor het laatst 5 jaar geleden or something, maar destijds vond ik het echt een heerlijke stad
- Venetië eens met Loes & Jos; kan extreem toeristisch zijn, maar misschien zit je qua timing wel goed. Zou ik niet durven zeggen. Ben er zelf niet geweest, maar natuurlijk wel een heel unieke stad
Qua overige aanraders, die je misschien al hebt meegepakt:
- Lissabon, eens met Jos. Ik was er een keer.. eind-april denk ik, toen was het wel frisjes - maar misschien was dat uitzonderlijk. Verder echt een heel leuk stadje, toffe kronkelweggetjes, goed eten, leuk hoor
- Rome
- Florence; ga ik over 2 maanden meepakken, en iedereen die ik er over spreek en er is geweest, is dolenthousiast
- Boedapest, ook leuk - maar zou de voorgaande 3 opties sterker aanraden