Mijn eerste alleen-op-vakantie ervaring was een hele positieve! Even een reisverslag:
Dinsdag vertrok ik tussen de middag naar Haarlem. Een reis van bijna 3 uur, maar dan heb je ook wat...
Ik kwam 's middags aan in een heel chill en mooi hotel en kon al eerder inchecken, wat ook fijn was. Begon goed!
Ik besloot om, nadat ik mijzelf had geïnstalleerd in de kamer, eventjes Haarlem in te gaan. En toen werd ik wel een beetje overvallen door de drukte. Had ik niet verwacht, want dinsdagmiddag. Maargoed, ik besloot rustig even een rondje te lopen en kreeg direct een goed beeld van de sfeer, etc. Wel was ik blij om na zo'n 2 uur weer rustig op mijn hotelkamer te zitten. Het was toen een uur of 17:00, waardoor ik besloot om met de trein naar Zandvoort te gaan: maar 10 minuutjes!
Daar kwam de horror waar ik bang voor was: alleen uit eten gaan. Dit bleek best oké te zijn, toen ik neerplofte in een leuke pizzeria. Uiteindelijk een fijne strandwandeling gemaakt en weer terug naar mijn hotel. Een drukke, vermoeiende maar positieve eerste dag!
Woensdag zou het slecht weer worden. Ik had 's middags afgesproken met Mollenvanger in Leiden, dus de ochtend had ik nog open. Eerst ontbijten in het hotel: was allemaal helemaal prima! Ook weer even de drempel over van het alleen eten, maar al doende leert men. I.v.m. de weersvoorspellingen besloot ik te gaan geocachen in de buurt. Daardoor ontmoette ik een leuk ouder echtpaar, ook druk op zoek naar dezelfde cache. Zij, als ervaren spelers, vonden de cache en hebben mij direct even wat kneepjes van het vak geleerd. Na 3 gezochte caches, waarvan 2 gevonden, ging ik terug naar het hotel en pakte ik mijn spullen om naar Leiden te gaan. Ook weer 15 minuutjes ofzo. Wat dat betreft is de Randstad echt hemels.
In Leiden was het eventjes wachten op Mollenvanger, die mij daarna álles van de stad heeft laten zien. Was sowieso leuk om eens een RN'er in het echt te ontmoeten! Helaas was het regenachtig weer, maar lang leve de overkappingen en plekjes die Mollenvanger wist om je prima te vermaken. Een hele gezellige middag, dus! Nogmaals dank, Mollenvanger!
Zo tegen het eind van de middag kwam ik weer in mijn hotel aan, heb ik wat gelezen in mijn De Mol boek (AANRADER!) en besloot ik 's avonds een gemakkelijke kapsalon te halen in Haarlem. Na het eten opnieuw naar Zandvoort, wéér genieten geblazen daar.
Helaas kreeg ik zo tussen het geocachen en Leiden pijnlijke voeten. Het bleken blaren te worden, waardoor ik donderdagochtend na het ontbijt direct om 9 uur voor de Kruidvat stond te trappelen om blarenpleisters te halen.
Donderdagochtend heb ik verder een culturele activiteit gedaan: het Teylers Museum bezocht. Eigenlijk haat ik musea, maar ach.
En de ervaring bleek positief toen er allerlei schetsen van Rembrandt hingen. Het schijnt het oudste museum van Nederland te zijn? In elk geval een leuke ervaring, maar of het de prijs waard was...
Donderdagmiddag heb ik tweeënhalf uur in het Vondelpark te Amsterdam gezeten. Hier was ik nog nooit geweest en aangezien ik had afgesproken met een vriendin in Amsterdam leek het mij wel een uitgelezen kans om daar te verzamelen. Wat veel mensen in het park!! Sowieso valt het mij altijd op dat de mensen in de Randstad zo anders gekleed zijn, zoveel meer eigen durven te zijn en gewoon een hele andere vibe hebben. Tot zover de ervaringen van een
small town boy in a big arcade. Gezellige middag gehad in Amsterdam en toen ik 's avonds weer in Haarlem aankwam besloot ik voor de laatste keer naar Zandvoort te gaan. Wat foto's kunnen maken bij de prachtige zonsondergang.
En toen vrijdag. Na het ontbijt moest ik helaas plotseling nog wat dingen regelen voor school, maar toen kreeg ik daarna mijn officiële bericht dat ik ook volgens de administratie was afgestudeerd. Dus dat was de moeite waard. Daarna alles ingepakt en op de trein gestapt naar huis. In verband met de slechte weersvoorspellingen en verwachtte vakantiedrukte had ik ook weinig zin om nog meer rond te hangen. Na een reis met een stop van een uur op Amsterdam Centraal (want mensen kijken
) kwam ik 's middags weer aan in mijn hometown na zo'n 4 overstappen in Amsterdam, Utrecht (met flinke onweer), Deventer en Zwolle.
Een positieve ervaring, zoals ik al zei. Smaakt naar meer en is écht aan te raden! Alleen op vakantie gaan is nog niet zo eng en spannend als het klinkt...