tijdje geleden (24 jaar denk ik , okay, laat maar, ik word echt oud). Oh en we zijn naar Les Miserables geweest toen.
Toen ik vorig jaar ging ben ik ook bij Les Mis geweest
Tickets gescoord bij tkts in Lincoln center, wat een stuk vroeger open gaat dan die op time Square & veeeel minder lange rijen heeft. Alleen maar voordelen.
Uitzicht zou ik sterk aanraden vanaf top of the rock (Rockefeller center, waarrrr.. Nbc? zit), vanwege 2 redenen.
1. Je kunt Empire state zien in het uitzicht, omdat je er niet op staat
en Rockefellar niet zien mis je niets aan.
2. Het uitzicht is beter omdat er grote glazen panelen zijn, dus je kijkt en fotografeert niet steeds tegen metalen buizen aan.
Kunt ook de nieuwe wtc op als uitzicht, maar die is best ver verwijderd van andere interessante gebouwen & central park, en schijnt eigenlijk ook in feite te hoog te zijn om echt iets te zien.
Station onder het nieuwe wtc is het zeker waard om even langs te gaan. Soort ondergrondse kathedraal.
Het museum over 11 september moet je liggen. Kan het niet specifiek aan of afraden.
Vond de memorials, open plekken waar de torens stonden, wel mooi ingetogen gemaakt.
Combinatie tickets kunnen het waard zijn puur afhankelijk wat je ervan wil doen.
Rondvaart rondom Manhattan kan ook, sterke aanrader, hoewel die route volgens mij bijbetalen bovenop wat de kaart bood was.
Vrijheidsbeeld is idd prima om langs te varen.
Uhmmm the high line is grappig om zelf op hoogte door de stad te struinen. Gratis toegankelijk. Ook vaak een optie bij kaarten, maar dat is voor een gids, wat mij het niet waard zou lijken.
Brooklyn bridge & Chinatown had ik eigenlijk meer van verwacht. Grand Central heeft eveneens niets op Nederlandse stations
Wat ik onwijs leuk vond, maar vast niet iedereens koppie thee is, is een koperen maquette (ongeveer 1 bij anderhalve meter) van hoe het historische Nieuw-Amsterdam was, ergens rond 1600, voordat het Engels werd. Helemaal in het zuiden, Peter Minuit plaza, iets ten noorden van het Dutch Pavilion, op een grote afgeplatte kei.
Uhmmm ja die dingen ongeveer.
Overigens zijn Starlight en ik ruim een week in Bratislava & Wenen geweest, en sinds net een paar dagen terug
Wie weet komt er nog een verslag, maar ik ga direct even een heel drukke periode in.
Bratislava was leuk en schattig, Wenen immens en duur - beide waren frisjes en soms regenachtig