Ik zou in October voor het eerst In Lange tijd weer naar spiel in Essen gaan. Ik had al hotel geboekt nog ver voor er van corona sprake was. Helaas gaat de beurs niet door en of ik nu 4 dagen In matig aantrekkelijke stad in het Ruhrgebied wil blijven Zonder echt doel, zelfs Zonder corona had ik daar aan getwijfeld. Met corona is dat een heel definitief nee dank u.
Maar Ik zag net bij wnl zondag de baas van corendon en voordat we allemaal weer denken dat reizen weer gezond is en gewoon Moet kunnen, denk even na.
Als we overal de social distancing hebben en 1,5 meter hanteren , waarom gaan we dan voor ons plezier in een vliegtuig zitten Waar deze regels niet gehandhaafd kunnen worden. Verplaatsing naar Andere landen prima, maar -vind ik- enkel noodzakelijk en binnen de richtlijnen . Echter daar zit de crux , de richtlijnen zijn voor elk land Anders en daar Hadden we de afgelopen 3 maanden binnen europa over bezig moeten zijn en niet enkel over steunfondsen. De corona crisis laat zien hoe zeer europa EEN is , en dat is triest om vast te stellen dat veel landen pro europa zijn zo Lang het ze iets kan opleveren.
Ik kan enkel voor mezelf spreken en ik kies ervoor om dit jaar zeker niet voor mijn Eigen vermaak naar het buitenland te gaan. Voor Anderen die wel gaan, veel plezier en stay safe op heen en terugreis.