Ik ben sinds gisteren terug uit Lissabon.
Dit keer een paar dingen gedaan die ik al eens eerder had gedaan, maar met een iets andere invulling.
Cascaïs en Sintra, meerdere keren geweest, maar in Cascaïs was het dit keer prima weer en ik kon er veel meer doen. Langs het kasteel gelopen, en met verwondering gekeken naar de nieuwe jachthaven en omgeving. Gloednieuw winkelgebied. Het horloge van 131.999 euro in de etalage, heb ik maar laten liggen....
Voor de rest, wel regen gehad, maar lang niet zoveel als was voorspeld.
De Lisboa-card die ik 3 dagen had, heb ik dit keer voornamelijk voor het vervoer búiten de stad gebruikt, binnen het netwerk van de stad loont die alleen maar als je meerdere ingegrepen attracties op een dag wil bezoeken. Ik betaalde nu 21 euro per dag, maar een dagkaart waarbij je alleen het ov gebruikt, kost nu 7,50.
Verder nog iets leuks: het trammetje 28 heeft een gemiddelde wachttijd van anderhalf uur. Ik kwam met de metro op de plek van het beginpunt, en liep langs die rij.
Ik dacht, dat gaat hem niet worden vandaag.......maar ik was ongeveer bij de voorkant van die rij, toen daar een tram aan kwam rijden. Die stopte precies waar ik toen stond te kijken naar de wachtende mensen.
In een opwelling besloot ik in te stappen. Het werd niet eens echt opgemerkt.
Of ze hebben gedacht: laat die ouwe maar, die weet niet beter.
Ik heb dat laatste maar zo gelaten......