Ik hoop dat ze bij het kijkcijferonderzoek niet doorkrijgen dat de mensen die donderdag live kijken en de mensen die op uitzendinggemist kijken voor een groot deel overlappen .
Maar ik dacht niet dat de kijkcijfers bepaald worden door te meten hoevaak het filmpje wordt bekeken. Dan zou het kijkcijfer nog vééél groter zijn. Nee, volgens mij zijn er een aantal mensen (een paar duizend?) die elke dag invullen wat ze de vorige dag gekeken hebben. Op tv of of bij uitzending gemist. En dit wordt ge-extrapoleerd.
edit: ik heb maar even wat research gedaan en de kijkcijfers van de tv worden gemeten met een kastje in 1235 huishoudens.
De uitgestelde kijkcijfers via internet worden echter gewoon gemeten met cookies. Elke keer dat een het programma wordt afgespeeld (jawel, er wordt niet alleen gemeten of het wordt opgevraagd, maar ook of het tot het eind afgespeeld wordt)komt dit op de teller. Echter: maar één keer per computer. De echte Molloten kunnen het cijfer dus niet gigantisch omhoog brengen doordat ze het filmpje 15 keer bekijken.
Maar wat ze dus níet meenemen is dat heel veel mensen eerst op tv kijken en dan nog een keer bij uitzending gemist. En zo zou je inderdaad wel eens heel vertekende beelden kunnen krijgen.
Trouwens nog een leuk filmpje gevonden over hoe de kijkcijfers gemanipuleerd kunnen worden
http://www.dumpert.nl/mediabase/421451/0c0c4666/kijkdoos.html