Nou, dat klinkt als een leuke groep mensen hier allemaal met leuke plannen.
Een paar jaar geleden hebben wij met een groep vrienden een eigen versie van WIDM gehouden. Een van hen speelde Karel, de overige 5 mensen waren kandidaat. Ik was de mol.
Wij twee hebben toen samen allerlei opdrachten verzonnen. Omdat we geen van allen nog een auto of rijbewijs hadden (we waren allemaal rond de 15-16
) speelden alle opdrachten zich af in het huis/tuin/dorp van "Karel". Ook was er een bosgebied achter het huis in de buurt.
Het waren opdrachten als door het dorp rennen en foto's maken op bepaalde locaties (en één iemand met een plattegrond zat binnen en moest de route aangeven), op een viaduct foto's maken van auto's en dan geld krijgen per bepaalde kleur auto, wasknijpers ophangen binnen een bepaalde tijd, flessen zoeken in het bos, op de fiets langs de weg gekleurde tennisballen zoeken, strategische nadenkopdrachten, enz. enz.
Ook WIDM-klassiekers als de dilemma's, veiling en opdrachten als Geen Ja en Geen Nee kwamen langs. Het was enorm leuk om te zien hoe zoiets een groep tieners bezig kan houden. Eerlijk gezegd hadden we het ook wel goed geregeld: Karel en ik spraken elkaar veel via msn, stelden samen de tests op (in PowerPoint, en de antwoorden moesten op papier worden gezet), we hadden 'echte' jokers van hout en 'echt' geld van speciaal papier, mollenboekjes, spannende executies met muziek...
We legden in het begin allemaal 5 euro in, en het verdiende geld werd teruggerekend naar een percentage van het inleggeld. Ik geloof dat het uiteindelijke prijzengeld 4 euro was.
Het was top! Mits goed georganiseerd een grote aanrader om met een echte groep vrienden te doen. Het hoeft niet veel te kosten en het was een van de gaafste periodes uit onze schooltijd!
Als er nog vragen zijn kunnen die hier natuurlijk altijd gesteld worden.