In navolging van vorig seizoen ben ik van plan dit jaar mijn “Alles combineren” theorie weer bij te gaan houden. Om nog even kort te herhalen wat de theorie inhoudt: ik bepaal op 10 manieren hoe groot de kans is dat iemand De Mol is. Denk bijvoorbeeld aan: wie doet er veel fout, wie doet er weinig goed, wie zit er vaak op de beste plek om te mollen, naar wie wijst de “Gelijke Kansen” theorie en wie verdenken de erkende Mollenspeurders op het forum.
Het idee is dat je op basis van 1 zo'n criterium nooit kunt bepalen wie De Mol is, dat zou te simpel zijn. Maar wat nou als we de informatie van 10 criteria combineren ? De Mol zal bij ieder criterium toch op z'n minst wel bij de paar meest verdachte kandidaten horen. Dus misschien komt de Mol gemiddeld over 10 criteria als meest verdachte naar boven drijven.
Vorig jaar (jullie herinneren je misschien de cirkeldiagrammen) had ik met deze theorie na 5 afleveringen de goede Mol te pakken. Best een goede prestatie, want het gros van de forummers zat toen nog op Arjen. Op de MFD werd ik 2de in de Vergulde Zuignap competitie, een mooie erkenning voor de theorie.
Ik heb de methode iets aangepast naar aanleiding van criteria die vorig jaar al dan niet naar de goede Mol wezen (en op basis van tips die ik op het forum heb gekregen). Het streven is om dit jaar de goede mol vóór aflevering 5 te vinden !
Hieronder plaats ik nogmaals de succesvolle grafiek van vorig jaar en als opwarmer mijn eerste grafiek van dit jaar “Wie is de Mol – vóór afl. 1”. De meeste criteria kon ik nog niet gebruiken natuurlijk, dus deze grafiek is alleen gebaseerd op criteria die gebaseerd zijn op onze verdenkingen (Eriks Molbeurs bijvoorbeeld).
Ik hoop op een mooi seizoen
.