Opvallend dat nu geschreven cijfers beschreven worden. Wellicht om de woordspeling met "zee" te maken.
Ook opvallend *of gewoon een foutje* is de komma na "Dag".
Zou logischer zijn na "held" en wederom 1 na "aflevering".
´
De twitters zie me mollen in het .... aquarium en de held van de ze(e)vende aflevering deed me belanden bij een wel zeer opmerkelijk stripfiguur.
In een aquarium heb je planten en vissen maar daar schoot ik weinig mee op. Toen typte ik aqua in bij wikipedia en ik kreeg aquaman te zien, een man in het aquarium. Toen las ik dingen die me deden verbazen.
Aquaman is een superheld uit de strips van DC Comics. Hij werd bedacht door Paul Norris en Mort Weisinger, en maakte zijn debuut in More Fun Comics # 73 (November 1941). (zijn tshirt met paradise hawai 1973).
Denkende aan zijn zeer rare contactadvertentie met krachten etc. kwam ik ook het volgende tegen.
Aquaman heeft verschillende krachten, waarvan de meeste te maken hebben met zijn band met het water. Hij kan onder water ademen, en de druk en kou van grote diepten weerstaan. Dit geeft hem tevens bovenmenselijke
kracht en uithoudingsvermogen. Hij kan met enorme snelheid zwemmen, in een vrijwel geheel duistere omgeving zien, en heeft bovenmenselijk gehoor.
Aquaman is vooral bekend om zijn gave om met zeeleven te praten. Aanvankelijk kon hij dit alleen met zeeleven dat dichtbij was, maar later kreeg hij het vermogen om telepathisch wezens van ver af op te roepen. Niet alle zeewezens gehoorzamen hem. Aquaman kan met zijn telepathie tevens
gedachten lezen.
Gedachten en krachten sturen mij bij zoals in de contactadvertentie beschreven.