Allereerst: Hier is idd al een topic van maar ik wilde graag zelf een overzichtelijk topic. Als dit niet mag, voeg het dan maar samen.
Ik vind de tweets dit jaar heel opvallend en wil wat dingetjes laten zien.
Volledige lijst met tweets over afleveringen/kandidaten van de mol van nieuw-oud:
- tien minuten mollen leidt naar de oplossing in elf.
- Een meesterlijke breinbreker voor de rest van de groep. Voor mij geen hersenchirurgie. Donderdag: 20:30 uur.
- Vijf kandidaten en één Mol. Wie ben ik?
- Volg het spoor van het woord. Volg de Mol. Volg mij.
- [Joker] iets wat ingezet wordt om de kans op succes te vergroten. Helaas voor jou, bovenstebeste afvaller vier. Zie je in 11.
- Koeien (1200), paarden (6) en de Mol (1). Nu op Nederland 1!
- Zie me morgen mollen in het .....aquarium.
- Dichter bij de Mol: donderdag, 20:30 uur, Nederland 1
- Dag afvaller drie! Ik zie je in aflevering 11!
- Fijn, aflevering 4 begint! Zie me aan het werk in bussen, kerken en boven ravijnen.
- Vooruit, nog een Moltweet dan: zet je schrap voor een duivelse donderdag.
- Donderdag. Mol meets Lingo. From hell.
- Leugens en waarheden...iedereen laat donderdag in z'n boekje kijken. Ik laat me niet gek maken door Pieter Jan, het mijne staat vol onzin.
- Zo, en dat was in aflevering drie afvaller twee. Op naar vier! Groeten van de elfde Mol.
- Toneel spelen voor een enorm publiek. En wie heeft de hoofdrol? Ik, de Mol. Zie me zometeen.
- Jij ziet jij ziet wat ik niet zie. Natuurlijk niet. Kijk zelf: donderdag, Nederland 1, 20:30 uur.
- Mollen met Majesteit of Muurschilderingen? Wat zie je me doen? Het verlossende antwoord: donderdag, 20:30 uur, Nederland 1.
- Dag eerste afvaller, ik zie je in aflevering 11. Dan weet je hoe je de vragen in de test had moeten beantwoorden.
- Contactadvertenties: reageer jij zometeen op de mijne?
- Mijn Mollengeheugen en het Levend Stilleven. Zoek de verschillen tussen mij en de andere negen. Donderdag, 20:30 uur.
- Het juiste antwoord op de vraag: zij en ik slaan aanstaande donderdag met volle kracht toe. 20:30 uur, Nederland 1.
- Wat is de overeenkomst tussen Mollen en Mijnen?
- Wie van jullie twee miljoen kijkers heeft me in de bus gezien?
- ik wens je een knallende eerste aflevering toe!
- Stap morgen met me in bij de volgende halte:Donderdag 6 januari 2011, AVRO, Nederland 1, 20:30 uur.
Nou. De tweets zijn vaag, ze zijn raar, en er zijn veel opvallende dingen. Ik zet ze even op een rijtje.
1. De tweets gaan natuurlijk heel vaak over dingen in de afleveringen. Bijvoorbeeld 'een knallende eerste aflevering' slaat op het vuurwerk en 'Wat is de overeenkomst tussen Mollen en Mijnen? zij en ik slaan aanstaande donderdag met volle kracht toe.' slaat op de boobytrap opdracht. Ik denk wel dat er achter sommige dingen nog iets zit.
2. In heel veel van de tweets staan achterlijk veel M's. Op een rijtje: '
Mollen en
Mijnen', 'Zie
me morgen mollen', '
Mollen met Majesteit of
Muurschilderingen', '
Mijn Mollengeheugen' en '
minuten mollen'. Ik denk dat hier iets mee is.
3. Er is heel veel te vinden met getallen. Op een rijtje: '
twee miljoen kijkers', 'Dag
eerste afvaller, ik zie je in aflevering
11.', 'Zo, en dat was in aflevering
drie afvaller
twee. Op naar
vier! Groeten van de
elfde Mol.', 'Koeien (
1200), paarden (
6) en de Mol (
1). Nu op Nederland
1!' etc... Dit kan een verband hebben met de vele getallen in de afleveringen (11, 22, 33, 2, 5 etc) Ook suggereert 'Mollen en mijnen' aan de
33 mijnwerkers die vastzaten.
4. De mol spreekt vaak over 'elf' in plaats van 'aflevering elf' als in 'zie me in vier' of 'doei afvaller ik zie je in elf'. Is hier een duidelijke reden voor?
5. Mensen afschrijven. In veel tweets staat iets waardoor het lijkt dat je iemand kan afschrijven. Bijvoorbeeld 'Zie me aan het werk boven ravijnen.' Kunnen we Soundos afschrijven? 'Volg het woord van de mol.' Zat de mol bij de schrijvers? Kunnen we Pepijn, Soundos en Art afschrijven?
6. Andere opvallende dingetjes: 'Dichter bij de mol'. Dichter doet me hier gelijk denken aan het beroep 'dichter' en niet als in dichterbij. Is er toevallig 1 van de kandidaten die veel dicht of er iets mee te maken heeft? Verder heb ik niet zoveel gevonden.
Ik vind zulke dingen erg opvallend en vraag me af of meer mensen dat vinden. Als je nog een toevoeging hebt kan je het posten. Als dit wordt samengevoegd, ook prima.