Ach daar stoor ik me niet aan. Als je bedenksels te dicht insnoert door metrum krijg je iets dat misschien technisch volmaakt is maar volstrekt absurd en 'gemaakt' over komt. Net als de sinterklaas-volrijm - de gedachte is leuk, maar het klinkt meestal volstrekt artificieel. Puur technisch gesproken is het mogelijk geen limerick - dat maakt de aardigheid van het schrijven niet minder
Misschien ken je de scene uit 'Dead Poets Society' waarin een poetry-prof gespeeld door Robin Williams ageert tegen het 'meten' van gedichten en, in plaats daarvan, zelf te blijven nadenken.
Het is daarentegen een stuk erger indien er overbodige herhaling optreedt of als regels overduidelijk [dus zonder te tellen] een andere hoeveelheid lettergrepen bezitten. In zulke gevallen valt het de lezer op en stokt deze mogelijk of, om het in wat modernere woorden te zeggen, 'de flow is weg'.
Maargoed, formaliteiten. Laat ons hopen dat de uitzending morgen weer veel mooie quotes geeft
Alhoewel, alle quotes zijn gelijk - behalve die quotes van de mol, die zijn meer gelijk. De mol ondergraaft immers animal farm. Dwaal ik nu? is er iemand hier die niet dwaalt maar het licht ziet? Maar wat als dat licht slechts de reflectie is van de mol? Ik dwaal. Misschien wel meer dan anderen. Misschien ben ik wel de mol. [/confuse]