Ik weet ook niet precies wat we ermee moeten maar het lijkt me ergens stug dat dit een of meerdere zinnen zou moeten vormen. Dat worden dan erg kromme zinnen imho. Het lijkt me op zich waarschijnlijker dat het hints zijn die op die aflevering slaan en dus verband houden met wat de mol doet.
Je kunt ze natuurlijk net zo linken als je wilt dus of je er wat aan hebt is de vraag (maar dat is elk jaar wel zo).
hint 1: Ten eerste
hint 2: Tien jokers
hint 3: Aannemen
hint 4: Rooksignalen
hint 5: Eerst vragen
hint 6: En dan
Dit nalopend voor Pepijn (nog steeds mijn hoofdverdachte):
1. Ten eerste : Als eerste in beeld / de bus in.
-Erin gemonteerd hoor je ook 'goedenmiddag' na de scene met tintin.
2. Tien jokers: Tja, 'tien ten' / tintin als hint (dubbele letters / de manier waarop 'vogels' uitgebeeld worden) of mogelijk het feit dat hij 1 joker kreeg voor zijn verjaardag maar eigenlijk voor alle 10 de overige episodes 'jokers' heeft.
(Of: de mol is een komiek).
3. 'Aannemen': Hier weet ik niet direct een link. De aanname dat de schilders niet 2008 zouden hebben geschilderd? De aanname dat er drie niveau's waren in de hotelopdracht (wat trouwens wel een opvallende was imo).
4. 'Rooksignalen': de witte bus strandde met een enorme rookwolk.
Een dikke rookwolk duidt op een vijand in het kamp (volgens de Nlse wiki, heb dit echter niet in andere bronnen vermeld gezien dus hoe betrouwbaar dat is is vooralsnog de vraag).
5. 'Eerst vragen': Pepijn steekt onmiddellijk zijn vinger op en vraagt aan Art om de eerste te zijn bij de foto-opdracht.
6. 'En dan' : Uitleg/ Optie van Tristan lijkt me idd een logische.