Auteur Topic: [Theorie] TOP 3 Mol verdenkingen  (gelezen 42666 keer)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] TOP 3 Mol verdenkingen
« Reactie #60 Gepost op: 18-01-2011, 11:02:24 »
Ik snap geen meter van die tool van jou en ik snap ook niet hoe je aan die cijfers komt. Bij mij waren het hele andere cijfers. ???
Je bent wel ingelogd bij de site? Wat zie je bijvoorbeeld als je met je muis op Jan gaat staan, hoeveel stemmen heeft die? En wat als je vervolgens op hem klikt, dus hem verdenkt?
http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol/suspectTool/

Je kan niet bij de ene kandidaat verdenking MINUS niet verdenking doen (bijv. Art) en bij de andere kandidaat niet verdenking MINUS verdenking (bijv. Soundos), dan krijg je hele scheve verhouding. Of zie ik het nou verkeerd. ???
Ik heb bij iedere kandidaat verdenken+niet verdenken bij elkaar opgeteld. Dus nergens iets van afgehaald.
Zelfde vraag voor jou als hierboven, wat zie je dan?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 18-01-2011, 11:38:04 »
Ik snap het net als de anderen ook niet  ::schaam::, ik had ook al op de .nl site gezocht maar die staatjes vind ik ook nergens :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molow

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #62 Gepost op: 18-01-2011, 15:25:04 »
Bij jan zie ik 435. Als ik klik staat er 'niet verwerkt' en dat blijft staan tot ik mn muis van jan afhaal. als k m dan weer op jan doe staat er weer 435.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #63 Gepost op: 18-01-2011, 16:11:30 »
Bij jan zie ik 435. Als ik klik staat er 'niet verwerkt' en dat blijft staan tot ik mn muis van jan afhaal. als k m dan weer op jan doe staat er weer 435.
Dat komt omdat je dan niet bent ingelogt op de wieisdemol site. Als je dat wel doet, kan je met die tool dus kandidaten verdenken. Als je dan op ze klikt dan wordt je stem verwerkt en veranderen ineens alle getallen. Manipulatie dus...

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #64 Gepost op: 18-01-2011, 16:19:25 »
Ik snap het net als de anderen ook niet  ::schaam::, ik had ook al op de .nl site gezocht maar die staatjes vind ik ook nergens :o
Die staafjes vind je bij de persoonlijke informatie van de kandidaten. Staat dan ergens zon button naar die staafdiagrammen.

Het rare aan de tool is dat het niet verdenkingen, bij verdenking om zet in een getal van een andere die verdacht wordt. Zie grafiekje.
Het rare is dat er dus nog stemmen van Hanna in de omloop zijn, volgens de staafdiagrammen zijn dat de 169 die bij niet verdacht staan bij Art.
Het weirde nu is dat Patrick, als die verdacht wordt, 447 stemmen heeft. Maar dit getal kan vervolgens nergens anders aangekoppeld worden. Dat snap ik niet, en probeer ik te achterhalen.
Ik zal meer kunnen weten als er opnieuw een kandidaat af valt, en dat er dus weer met stemmen wordt geschoven.

Offline bartjel

• Forumlid
  • Klik 'm aan!
« Reactie #65 Gepost op: 18-01-2011, 16:49:34 »
Oke voor de mensen die het niet snappen hier een stap-voor-stap uitleg hoe je bij die getallen komt.
Stap 1
Ga naar http://www.wieisdemol.nl/

Stap 2
Zorg dat je bent ingelogd. Ben je dit niet, klik dan op 'Log in'.

Stap 3
Klik op 'Verander van Mol'.

Stap 4
Houdt je muis op een van de kandidaten. Je ziet er onder een getal staan.

Stap 5
Klik op die persoon. Je ziet nu een totaal ander getal staan!

Ik heb het ook nog in een handig tabelletje gezet:
http://suspecttool.tk/ (dat haalt hij op van het xmlbestand van de site). Dat zijn de verdenkingen die je ziet als je er op klikt, dat zijn denk ik ook de verdenkingen die kloppen. Want die zie je ook in de statistieken terug.
Als hij het nu niet doet moet je het even over een paar minuten proberen, want het is een gratis server en hij ligt nu volgens mij plat... :(.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2011, 17:00:36 door bartjel »

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #66 Gepost op: 18-01-2011, 17:12:23 »
Thanqs voor deze super uitleg + de handige website  ::bravo::
Ik volg nu al 4 dagen de tool en ben tot de conclusie gekomen dat Patrick kunstmatig laag wordt gehouden door de AVRO! Vanaf vrijdagavond heb ik deze cijfers bij gehouden.
Opvallend genoeg(door de manipulatie) heeft geen één kandidaat een ander in gehaald qua verdenkingen. Zie afbeelding voor het bewijs.
Patrick heeft maar 24 extra verdenkingen er bij gekregen.

Offline suzanv

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #67 Gepost op: 18-01-2011, 17:21:33 »
Goed bezig mensen met deze statistieken!

Ik moest wel heel erg lachen om alle reacties met persoonlijke top-3's  ::joehoe::

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 18-01-2011, 18:41:13 »
Mijn top 3 verdenkingen is... Oh nee! :P

Het weirde nu is dat Patrick, als die verdacht wordt, 447 stemmen heeft. Maar dit getal kan vervolgens nergens anders aangekoppeld worden. Dat snap ik niet, en probeer ik te achterhalen.

Zijn dat dan ook niet gewoon de niet-verdenkingen van Hanna?

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #69 Gepost op: 18-01-2011, 18:55:21 »
Mijn top 3 verdenkingen is... Oh nee! :P
Zijn dat dan ook niet gewoon de niet-verdenkingen van Hanna?
Dat klopt inderdaad. Maar geen idee wat het dus te zeggen heeft. Vooral omdat dat getal na mijn mening alleen maar zou kunnen dalen. Ook omdat de verdenkingen van Hanna (De niet verdenkingen van Art, op het moment aan het dalen zijn. Zie afbeeldingen. ( Heb btw nog niet de niet-verdenkingen 4 toegevoegd in dit plaatje...)

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 18-01-2011, 23:23:07 »
Jelsir, ik vind het geweldig dat je ontdekt hebt dat er een verschil zit tussen verdenken en niet-verdenken, maar ik houd het gewoon op dat de tool kapot is. Ergens een programmeerfoutje en je hebt zomaar dat alle stemmen aan verkeerde mensen gekoppeld worden  ::rofl::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #71 Gepost op: 21-01-2011, 00:59:33 »
Ik had verwacht achter enkele interessante feiten te komen naar een volgende afvaller. Maar kan nog geen verbanden leggen. Linker getallen waren voor de aflevering. Rechter getallen naar de aflevering...
Getallen erachter is btw het verschil..

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 21-01-2011, 21:03:44 »

Het lijkt nu echt totale manipulatie op de .nl poll

Als er IEMAND niet verdacht wordt is het Jan wel.

Maar die staat er opeens, op 3. En waarom? Volgens de silhouettenhint haalt hij de finale, met Anna en de mol (Pepijn). Dus nu voorsorteren en de kandidaat-finalisten verdacht maken is het credo. Pepijn wordt vanaf nu uit de wind gehouden. Hoe verder je naar de climax gaat hoe meer hij uit de wind gehouden zal worden. (**Overigens lees voor 'Pepijn' 'Patrick' als dat je mol zou zijn, die wordt even goed uit de wind gehouden).

TOP 3 Mol verdenkingen
Art 2340 Anna 1307 Jan 1129

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #73 Gepost op: 21-01-2011, 21:08:14 »
Het lijkt nu echt totale manipulatie op de .nl poll

Maar die staat er opeens, op 3. En waarom? Volgens de silhouettenhint haalt hij de finale,

Laat die silhouettenhind alsjeblieft niet kloppen, dat zou ik echt heel jamemr vinden..  :-\\
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 21-01-2011, 21:15:22 »
Laat die silhouettenhind alsjeblieft niet kloppen, dat zou ik echt heel jamemr vinden..  :-\\

Heb zo'n voorgevoel dat het ook niet zal kloppen. Remember seizoen 9, voor het eerst het molboekje van de AVRO bij de Avrobode? Daar waren alle kandidaten met portretfoto's opgesomd naast elkaar. Bleek ook te gaan om op rij staan van afvallen. Maar die stokte na vijf kandidaten, toen liep het niet meer gelijk aan zoals het rijtje in het molboekje stond. Ik zie de crew er voor aan eenzelfde nu uit te halen. Bovendien hebben we nog die 11e aflevering, dus er moet nog 1 aflevering zijn waarin niemand naar huis toe gaat. Of met zijn vieren naar de finale ala WIDM7. Of iemand terug halen ala WIDM5/6, noem het maar. :P

@Lo: ik hoop het! Heb Pepijn als mol nog voordat aflevering 1 van start ging dus ben benieuwd. Al zou ik Anna als mol ook leuk vinden, Jan kan het iig absoluut niet zijn in mijn ogen. Maarja.. dat zei ik ook van Molouska  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #75 Gepost op: 21-01-2011, 21:25:11 »
Nouja, we zullen het volgende week zien (weet niet goed of het in spoiler moet ;))
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline belg

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 21-01-2011, 22:26:58 »
De top-drie is inderdaad zeer vreemd.

Gisteren ging ik naar de site en er stond plots dat ik Anna verdenk, wat helemaal niet zo is! Ofwel heeft iemand mijn account gehackt (waarom zou iemand dat doen?) ofwel lijd ik aan geheugenverlies. Neen, er klopt gewoon iets niet.

Vijf minuten later keerde ik terug en toen was alles terug normaal! Zeer raar...

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #77 Gepost op: 22-01-2011, 13:56:48 »
Ik heb een verband kunnen leggen. Ik heb de gegevens van vorige week vrijdag tussen 13.00 - 14.00 ( Ook te lezen op pagina 3 van dit topic) en de gegevens die ik dit uur heb opgeschreven naast elkaar gelegd en het percentage in stemmen die een kandidaat er bij gekregen heeft uitgerekend.
Hieruit kwam komt dat Anna en Soundos even veel percentage aan stemmen er bij gekregen hebben. Maar dat Anna al veel meer stemmen had dan Soundos, wat het verdachter maakt. Komt goed uit voor mijn mol Anna!  ::bravo::

Offline Sapphire

• Forumlid
  • Molloot in progress
« Reactie #78 Gepost op: 23-01-2011, 19:39:57 »
Ik haal dit  topic even om hoog, hoor. Super gedaan, redelijk veel werk maar echt helemaal top!
En natuurlijk heel erg apart. Het was mij ook wel op gevallen dat de cijfers zo veranderde, maar dat er zo'n 'ritme' in zit vind ik heel apart!
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 28-01-2011, 13:28:10 »
De theorie lijkt steeds meer te gaan kloppen. Alles loopt op .nl compleet out-of-sinc met ons. Wij hebben 2 zeer sterke verdenkingen, Pepijn en Patrick, met daarachter heel lang niks. En waar komt deze week tot nu .nl mee???

TOP 3 Mol verdenkingen
Art 2794
Jan 1399
Anna 1371

:o ::) ::niet-ok::

Ze werken nu toe naar een wekelijkse climax. Jan is flink opgepompt de laatste 10 dagen en wordt de eerste knaller of al meteen Art die eruit gaat. Vervolgens zullen ze Karin of Soundos uit de coulissen tevoren toveren. En als Pepijn-aanhanger denk ik dat Patrick ook een goede kandidaat-nepmol is voor dit rijtje  ::bravo::