Het is meer zo dat als de mol een MAN is, er meer VROUWEN zijn om af te vallen. 5. En 4 MANNEN. Dus de kans is groter dat er een vrouw afvalt. Toch?
Dus áls er een vrouw afvalt is de kans groot dat dat komt omdat de mol een man is. En andersom.
Als de mol een man is, ben je als man ook in het nadeel omdat je vragen niet op jezelf zult invullen.
Als man heb je, als je zelf de mol niet bent, 5 vrouwen en 4 mannen. die ja als mol in kunt vullen bij de test. Uitgaande dat je in het begin spreid zou ik steeds inzetten op de grootste groep. Je hebt 5 vrouwen waarop je in kan zetten en 4 mannen. Omdat ik zelf de mol niet ben, zou ik in aflevering 1 stemmen dat de mol een vrouw is.
Bij een finale met 2 vrouwen en 1 man heb je als eenling ook altijd de vraag goed of de mol een man of een vrouw is. Het zou dus vervelend zijn om als man zijnde nog een man in de finale te hebben, want je weet dat die vraag 50-50 is, terwijl je hem met 2 vrouwen naast je 100% goed zou hebben.
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor bij elkaar op de kamer slapen of samen opdrachten doen. Het kan in je nadeel werken om iets samen met de mol te doen, want degene die spreid tussen jou en je maatje zit altijd goed.