Auteur Topic: Dagboeken  (gelezen 10649 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Dagboeken
« Gepost op: 7-01-2011, 22:39:22 »
Dit keer maar eentje, alleen van de mol.

Citaat
We zijn onderweg! Wat een avontuur en wat een uitdaging om de Mol te zijn. Je kunt je wel voorstellen dat de opdracht in die bus voor mij heel erg spannend was. Telkens stapte er weer een medekandidaat in de bus en steeds dacht ik dat ik door de mand zou vallen. De Mol ontmaskerd! Al bij de eerste opdracht in de eerste aflevering! Wat een blunder zou dat zijn geweest. Maar ik denk dat niemand mij heeft gezien... hoop ik. Ik hoop jij ook niet, want anders zou het jouw kijkplezier wel heel erg bederven. Bij de vuurwerkopdracht had ik gelukkig veel medestanders. Nu is het niet makkelijk om zo'n communicatiesysteem te bedenken, maar met een beetje beleid had het wel gekund. Maar gelukkig was er geen beleid. Net als bij de laatste opdracht, want daar zijn duizenden euro's blijven liggen. Al met al kan ik handenwrijvend terugzien op een geslaagde vuurdoop in Wie is de Mol 2011. Nu maar hopen dat ik die lijn door kan trekken.

Groeten van de Mol.
PS: ik hoop dat er in de volgende aflevering wél iemand naar huis gaat!

Interessant dat de mol de correcte spelling van PS gebruikt, die niet vaak voorkomt. Niet dat het wat uitmaakt, maar het zegt misschien toch iets over de identiteit van de dagboekschrijver ;) (waarvan ik niet geloof dat het de mol zelf is).

Offline BijoyaBraak

• Forumlid
Re: Dagboeken
« Reactie #1 Gepost op: 8-01-2011, 14:50:35 »
Ik denk nu aan patrick na dit dagboek. Hij heeft immers de tactiek bedacht bij de vuurwerk opdracht. ;)

Offline MissTinie

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2011, 09:51:53 »
P.S. = Patrick Stoof haha

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 10-01-2011, 13:33:00 »

Misschien wel een hint dat Patrick afvalt....

Offline MissTinie

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 24-01-2011, 09:23:33 »
In de dagboeken
Afl 1: eerste letter W
afl 2: eerste letter E
afl 3: eerste letter Z

We zoeken ...
Mol
Art
Jan
KdG Karin de Groot
SEL Soundos El Ahmadi

Of om in een halve tunnel te blijven hangen 'We zoeken mol, Patrick Stoof'
dagboek aflevering 1 P.S. Patrick Stoof

Offline MissTinie

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 24-01-2011, 09:55:01 »
o zie nu net dat iemand op .nl forum het ook had bedacht en eerder had neergezet over de begin letters, anders lijkt het alsof ik met andermans ideeen ervandoor ga.
zelf was al stapje verder door 'we zoeken ...' te maken

Offline Miss-chief91

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 24-01-2011, 12:23:46 »
Elk jaar helpen de dagboeken mij met het vinden van de mol.
Sterker nog, meestal haal ik het er gewoon uit.

Over Horace die alleen de vrouwen hun koffers teruggeeft:
"Je vergat even dat de grootste ijdeltuiten bij de mannen zitten".
Ik geloof niet dat Art, Jan of Pepijn zichzelf ijdel noemen. Zeker Jan niet; ik heb ooit een interview van heb gelezen en hij zegt niet ijdel te zijn. Het is een typische zin voor een vrouw of een oudere man.

Blijft over Patrick en de vrouwen.

"Bij de vuurwerkopdracht had ik gelukkig veel medestanders".
Dat kan maar op één iemand slaan. Horace is eruit. Anna had veel tegenstanders (die is het dus gewoon niet!). Patrick stelde het systeem voor. De rest van de vrouwen stond er maar een beetje bij. Ook Pepijn en Art stelden niets voor.

Ook de schrijfstijl van het account "Ikbendemol" en "Pindas01" en de stijl in het dagboek komen overeen. Op twitter is het geen perfect Nederlands door woorden als Da's, ff, Em. Ook gebruikt hij vaak korte zinnen tussen door en aan het eind van een zin: "... denk ik".

Ik kruip dus maar even in m'n Patrick tunnel.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2011, 12:25:30 door Miss-chief91 »

Offline Muldvarpen

• Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
« Reactie #7 Gepost op: 24-01-2011, 14:03:53 »
...de identiteit van de dagboekschrijver ;) (waarvan ik niet geloof dat het de mol zelf is).

Dat denk ik ook niet. Ik zat wel te denken aan het ontleden van zijn teksten:
- moment van tweets vergelijken met de persoonlijke tweets van de kandidaten. Het is aannemelijk dat iemand een tweet als mol opstuurt, en meteen daarna ook nog even voor zichzelf iets stuurt.
- taalgebruik. Let op spelfouten (maar die zitten er weinig in), afko's, engelse termen, gebruik van bijzinnen (bijv tusen haakjes), lengte van zinnen, etc.
- let op taalniveau, moeilijke woorden etc.
Maar ik denk dat de tweets zo uitgedokterd zijn dat ze precies zoveel weggeven dat t spannend blijft, maar absoluut nooit iets verklappen. En bij twijfel, kiezen voor het laatste. Dan moet t zo precies zijn, dat schrift iemand anders voor de mol.

Offline MissTinie

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 1-02-2011, 11:54:44 »
Lieve Miryanna, ik denk niet dat er iemand was die dacht dat jij de mol was. Jij deed alles goed, of in ieder geval zo goed mogelijk en toen je die bus niet meer die helling opkreeg viel je natuurlijk helemaal door de mand als niet-Mol zijnde. (Hoewel die andere bus ook niet echt ver kwam, maar dit terzijde). Dankzij jou is er € 3000,- verdiend of verloren. We zullen zien. Ik wil je in ieder geval danken voor je aanwezigheid, want ik vond je echt heel erg leuk en sympathiek, maar voor de Mol moet je toch echt iets geslepener zijn. Iets minder lief, zeg maar. Misschien moet je jezelf gelukkig prijzen dat je niet zo achterdochtig en vals bent als de groep waarmee ik nu achterblijf... Ik zal je missen...

Groeten van de Mol

Helaas het dagboek begon nu met een L
W  E  Z  L
Misschien een anagram op het eind?
Daarnaast wel erg veel jij en je, maar wat hiermee moet.

Offline MissTinie

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 7-03-2011, 13:49:28 »

Jammer, jammer ik had gehoopt dat ik de eerste was met de P.S. hint ;)
http://www.wieisdemol2011.nl/indeseriepagina2011.htm
EDIT: heel aardig ben erbij gezet! ::tandpastasmiley::

Maaarr...als die P.S. een echte hint is, waarom dan alleen bij dagboek van aflevering 1 en aflevering 9?

En daarnaast viel mij op dat de afronding/groet elke keer anders is:
Afl 1: Groeten van de Mol.
P.S.
Afl 2: Groeten van de Mol
Afl 3: Tot de volgende week!De Mol
afl 4: Groeten van de Mol
afl 5: De Mol
afl 6: Groeten van de échte Mol...
afl 7: Groet van de Mol
afl 8: Tot later, De Mol
afl 9: Groeten van de Mol

weet niet of we er wat mee kunnen, maar toch
« Laatst bewerkt op: 7-03-2011, 14:23:56 door MissTinie »

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 10-03-2011, 12:25:10 »
Het mooie is dat er PS staat en niet P.S. met het puntje ertussen. Dat is dus misschien een opzettelijke vergissing. Dus een hint naar Patrick.

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #11 Gepost op: 10-03-2011, 13:19:45 »
Het mooie is dat er PS staat en niet P.S. met het puntje ertussen. Dat is dus misschien een opzettelijke vergissing.

Officieel is het zonder puntjes.

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #12 Gepost op: 10-03-2011, 13:55:08 »
Ja dit is goed,

Een postscriptum wordt juist geschreven zonder punten en gewoon met een spatie ertussen, het daaropvolgende begint met een hoofdletter. "De Mol" van de dagboeken schrijft dus niet 100% correct volgens de regeltjes.

vb. PS Bladiebla ;D

PS Trouwens, ik vind het dikke zever als de Mol niet zelf de dagboeken zou schrijven. Afvoeren als dit zo is! De afgevallen kandidaat mag toch ook zelf zijn ding doen. Dan vind ik dat de Mol daar ook de kans moet toe krijgen. De afgewerkte dagboeken kunnen toch altijd voorgelegd worden aan de makers die het dan alsnog kunnen aanpassen als er iets teveel wordt onthuld. Want jullie vergeten dat niet iedereen van de productie weet wie de Mol is, of is dat niet zo strikt geheim in de Nederlandse versie? In België herinner ik mij van interviews dat maar een héél select clubje wist wie de Mol was. Zelfs op dit punt. Ik walg van die copywriter-stukjes waarvan de schrijver waarschijnlijk niet eens heel erg betrokken was bij het echte spel en groepsgebeuren. Dus ik stel voor, als de dagboeken niet afgevoerd worden, laat de Mol dit toch fijn zelf doen! Die Mollen zijn echt wel zelf in staat om iets leuk neer te pennen. Komt het programma alleen maar ten goede!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #13 Gepost op: 10-03-2011, 15:38:24 »
Ja dit is goed,

Een postscriptum wordt juist geschreven zonder punten en gewoon met een spatie ertussen, het daaropvolgende begint met een hoofdletter. "De Mol" van de dagboeken schrijft dus niet 100% correct volgens de regeltjes.

vb. PS Bladiebla ;D

PS Trouwens, ik vind het dikke zever als de Mol niet zelf de dagboeken zou schrijven. Afvoeren als dit zo is! De afgevallen kandidaat mag toch ook zelf zijn ding doen. Dan vind ik dat de Mol daar ook de kans moet toe krijgen. De afgewerkte dagboeken kunnen toch altijd voorgelegd worden aan de makers die het dan alsnog kunnen aanpassen als er iets teveel wordt onthuld. Want jullie vergeten dat niet iedereen van de productie weet wie de Mol is, of is dat niet zo strikt geheim in de Nederlandse versie? In België herinner ik mij van interviews dat maar een héél select clubje wist wie de Mol was. Zelfs op dit punt. Ik walg van die copywriter-stukjes waarvan de schrijver waarschijnlijk niet eens heel erg betrokken was bij het echte spel en groepsgebeuren. Dus ik stel voor, als de dagboeken niet afgevoerd worden, laat de Mol dit toch fijn zelf doen! Die Mollen zijn echt wel zelf in staat om iets leuk neer te pennen. Komt het programma alleen maar ten goede!

Het is toch veel efficiënter om dit door iemand anders te laten doen? Niemand die het weet in principe en het kan meteen de deur uit. En het maakt de kans dat er iets verkeerds geschreven wordt alleen maar kleiner. Echt, als de mol definitief zijn laatste adem uitblaast wil ik weten wie die dagboeken schrijft. 8)

Offline kabouter

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 10-03-2011, 19:56:47 »
Wie weet iedere keer de presentator? ::rofl::

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 11-03-2011, 00:54:21 »

Soundos:
Ik sta tegenover Pieter Jan. Naast mij staan Art en Patrick. Het is de finale. Pieter Jan vertelt mij dat ik niet de Mol ben, maar ook niet de winnaar. Ik ben de verliezer van Wie is de Mol 2011. Ik voel mij intens gelukkig! Ik ben zo blij dat ik dit heb mogen meemaken en dat ik hier sta. Ik ben een goede kandidaat geweest en een goede verliezer. Had beide niet van mijzelf verwacht.

::hug::
« Laatst bewerkt op: 11-03-2011, 00:57:36 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 11-03-2011, 00:56:23 »
Nou, één ding weet je nu in ieder geval zeker: ik ben een man. Maar ben ik die gehaaide of die gezellige? Ben ik gewoon de Mol? Of ben ik degene die speelde dat ie de Mol was en het intussen ook gewoon was? Allemaal vragen. Jammer dat Karin daar nog geen antwoord op heeft gekregen. Zij moest als laatste helemaal in d'r eentje naar huis. Ik hoop dat ze de reis een beetje overleeft. Hoewel, ze heeft al zoveel overleefd deze reis dat dit er ook nog wel bij kon. Maar goed, het zit er op. De pot staat op, eeeh, tja, op hoeveel staat de pot eigenlijk? Hij staat in ieder geval niet op € 22.540,-.
....
« Laatst bewerkt op: 11-03-2011, 00:58:53 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #17 Gepost op: 15-03-2011, 21:16:09 »
" Maar goed, het zit er op. De pot staat op, eeeh, tja, op hoeveel staat de pot eigenlijk? Hij staat in ieder geval niet op € 22.540,-. "

Gaat dit over de busopdracht? Want dan zou het betekenen dat Patrick de mol is. Ik kijk vast ergens overheen, want zo makkelijk kan het niet zijn...

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 15-03-2011, 21:18:13 »
" Maar goed, het zit er op. De pot staat op, eeeh, tja, op hoeveel staat de pot eigenlijk? Hij staat in ieder geval niet op € 22.540,-. "

Gaat dit over de busopdracht? Want dan zou het betekenen dat Patrick de mol is. Ik kijk vast ergens overheen, want zo makkelijk kan het niet zijn...

Ja. Als Art de mol is, is het ook een ander bedrag, want dan komt er nog 3000 euro bij. (omdat hij in de verliezende bus zat, dus winst voor de kandidaten)

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #19 Gepost op: 15-03-2011, 21:22:36 »
Oh ja ^.^
Thanks!