Een heel interessant topic, vind het ook interessanter dan het (veel te ver) zoeken naar allerlei hints, dus dit topic moest maar weer eens naar de voorpagina. Wat denken jullie , waren de beste molposities in aflevering 3?
Mijn idee:
Opdracht 1 (plakken/verven): Ik denk dat het hier niet veel uitmaakt waar de mol zit. Wel is het opvallend dat de ververs verkeerde informatie krijgen van Pieter-Jan (ze moeten het schilderij zo echt mogelijk maken, maar dat werkt uiteindelijk tegen ze). De plakkers daarentegen weten (zo lijkt het?) wel dat de andere groep het moet kunnen raden. De mol weet natuurlijk wel wat de bedoeling is van de verfopdracht en zou daarom misschien graag bij deze groep willen omdat hij dan zonder al te verdacht te worden mee kan sturen om het shcilderij echt zo onherkenbaar mogelijk te maken, bijv. door het te (laten) signeren met een verkeerd jaartal. De andere kandidaten zullen denken 'Oh wat een goed idee', terwijl de Mol wel beter weet.
Opdracht 2 (optreden): Als Mol moet je hier volgens mij hier publiek gaan zoeken, maar natuurlijk niet echt je best doen. Bijvoorbeeld naar een school toe lopen als je weet dat die pas uitgaat als het optreden voorbij is... En je kunt, als je partner even niet oplet, naturlijk makkelijk verkeerde info geven over ep laats en tijd van het optreden (maar dat zou wel heel lullig zijn ... voor al die kinderen die het volgens mij maar wat mooi vonden, die rare happening op het dorpsplein met van die rare Hollanders). Ik denk niet dat de Mol zou willen meedoen aan het optreden, er valt dan gewoon niets te mollen (.. behalve misschien zó vals zingen dat iedereen weg rent ;-))
Opdracht 3 (ontsnapping): Volgens mij is de beste strategie om ervoor te zorgen dat in ieder geval Horace geen juiste info krijg en niet kan ontsnappen. Jan en Art zijn hier het meest verdacht omdat zij degenen waren die Horace op het scherm kreeg. Horace geen info betkeent sowieso dat er geen geld wordt verdiend en dat de bagage wordt verdeeld, met een grote kans dat de medekandidaten dit terug willen kopen. Als je dan ook nog door lukraak te zoeken de sleutel weet te vinden (de Mol weet natuurlijk waar ie moet zoeken) en daarmee deketen verbreekt is dat helemaal superverdacht. Art en Jan hebben hier dus alles gedaan wat de Mol had moeten doen. De beste molpositie is dus: de kamer die te zien is op het scherm van Horace.