Hoe groter het groepje waarin een mol zit, hoe beter: hij valt namelijk minder op.
Bij de verzenders kan je enkel 'per ongeluk' op een foute knop duwen (afvuren net na een andere groep kan enkel als ze, zoals de montage doet vermoeden, op hetzelfde ogenblik moesten seinen).
Bij de ontvangers echter heb je meer mogelijkheden: chaos veroorzaken, fout decoderen, de kleuren fout noemen door bvb één te vergeten of één tweemaal te roepen, niet actief meehelpen...
De ontvangers kiezen uiteindelijk de enveloppe waarin het geld zou moeten zitten.
Beste Belg..
Ik neem aan dat je De Mol vanaf dag 1 gevolgd hebt? Dan moet je toch juist ook de twists en plots hierin kunnen zien en waarderen?
Het punt bij deze opdracht is: wat is, en wat schijnt zo te zijn?
Er wordt duidelijk de suggestie neergelegd (door laten we aannemen de productie) dat de ene groep in het voordeel is t.o.v. de andere (iig qua molspositie..). Dit blijkt middels beelden en biechts. Dan mag je (imho) op zijn minst enigszins sceptisch zijn alleen al om die reden..
Kijken we naar de feiten.
De 'ontvangers' krijgen middels kleurrijke knallers een bericht door.
De 'zenders' hebben een paneel en draaiknop om hun bericht door te geven.
De 'ontvangers' - zoals jij stelt althans- hebben de (schijnbare) controle over de envelop die gekozen wordt en eindoplossing. Het punt bij jouw premisse is alleen dat hier wel 4 mensen over beslissen, en niet alleen 1 - als die er al zit - i.e. de mol..
De 'zenders' zijn prima in staat de zaak in de war te schoppen, zeer mogelijk meer dan de ontvangers.. Er is namelijk voor zover we kunnen beoordelen aan de hand van het beeldmateriaal niks afgesproken omtrent de volgorde van de drie zend-duo's en evenmin een code vwb de scheiding van beide woorden die ze moeten coderen. Daarmee werd het volstrekt 'random' wat er per kleurrijke firebolt doorgegeven werd door wie van deze drie duo's en kreeg je dus idd het prachtige Russische spreekwoord waar Hanna over sprak.. Alles liep voor zover we konden beoordelen namelijk totaal door elkaar heen..
V.w.b. de juiste envelop kiezen - zoals Hanna al zeer terecht aangaf, je kan alleen kiezen op basis van de feiten die je hebt..
Of dat iets zegt omtrent waar de mol zat in deze opdracht.. wat mij betreft niet..
Maar dat laat ik aan een ieder persoonlijk om te beslissen.
Jij hebt kennelijk een duidelijk idee wat 'de beste molpositie' hier zou zijn - ik zou graag willen weten van jou of een ieder die deze mening deelt waarom dit het geval is?