In aanvulling op hulpdakdekker zijn post.. Check eens 50:10 bij aflevering 5. Je ziet daar Anna, Pepijn en Art. Niemand anders zie je in beeld. Ik krijg sterk de indruk dat enkel zij het potentieel risico lopen op een rood scherm. De anderen hebben wellicht dat kunnen afkopen door te winnen bij de mastermind opdracht die in verschillende rondes gespeeld word. Eerste drie winnaars zijn gevrijwaard van executie? Dat sluit ook aan op de opmerking van Pieter Jan: dat het gezelschapspellen zijn die draaien om leven of dood.
Ben het grotendeels, vanzelfsprekend, met je eens. Net even verder zitten denken en nog in dubio over 1 punt. Pepijn wordt een beetje uitgezonderd in de promo - hij wilde per se zn scherm zien.
Dus ik denk dat er 2 oplossingen zijn:
* De vrijstelling-optie: Anna en Art hebben verloren, vrijstellingen voor hun spelpartners. Peppie heeft eigenlijk een vrijstelling maar geeft die op voor z'n partner om geld in de pot te krijgen. Hij wilde dus per se zijn scherm zien.
* De ego-optie: Anna, Art en 'partner van Peppie' hebben gewonnen. De verliezers moeten test maken,
maar kunnen voor bijvoorbeeld 2500 euro hun partner met de test opzadelen. Peppie wil dat partner niet aandoen, maakt de test zelf en wilde dus per se zijn scherm zien.
Zelfde uitkomsten, maar tegenovergestelde implicaties voor de pool. Bij eerste zijn er vrijstellingen en personen die ze pakken. Bij de tweede zijn er geen vrijstellingen, maar is de pot de dupe.
Aangezien mijn-mol Patrick vorige aflevering hard zijn best deed geld te verdienen via de paaltjes vermoed ik dat er een pot-implosie aan zit te komen - dus ik neig naar optie 2.
Tot zo ver. Straks heb ik het met optie 2 nog goed ook en zorg ik er voor dat allemaal mensen punten pakken. Natuurlijk niet praktisch uit mijn oogpunt.