Auteur Topic: De Mol Leader  (gelezen 65884 keer)

Offline Ninus

• Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #20 Gepost op: 12-01-2011, 15:56:24 »
Omdat het topic van de leader niet veel wordt gelezen, plaats ik het hier nog een keer.

Twee dingen die mij opvielen van de leader:

1. Als je het beeld van de leader stilzet op 0.35, maakt de vrouw met de zonnebril (die naast de "vermomde mol" zit) een (L-)teken met haar hand. Dit zou dan weer kunnen corresponderen met het (L-)teken dat Art maakt bij de groepsfoto.

2. Op 0.40 zie je een shot van het theater. Aan de linkerkant staat een blauw voorwerp. Ik kan niet zien wat het is, maar ik vind het daar zo vreemd staan. Het hoort er m.i. niet thuis. Is er iemand die wel kan zien wat het is?

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #21 Gepost op: 12-01-2011, 16:19:46 »
Omdat het topic van de leader niet veel wordt gelezen, plaats ik het hier nog een keer.

Twee dingen die mij opvielen van de leader:

1. Als je het beeld van de leader stilzet op 0.35, maakt de vrouw met de zonnebril (die naast de "vermomde mol" zit) een (L-)teken met haar hand. Dit zou dan weer kunnen corresponderen met het (L-)teken dat Art maakt bij de groepsfoto.

2. Op 0.40 zie je een shot van het theater. Aan de linkerkant staat een blauw voorwerp. Ik kan niet zien wat het is, maar ik vind het daar zo vreemd staan. Het hoort er m.i. niet thuis. Is er iemand die wel kan zien wat het is?
1. Ze maakt wel meer bewegingen met haar handen. Lijkt me als jij met iemand praat dat je je handen ook niet in je broekzakken doet.
2. We zullen het donderdag zien, maar waarschijnlijk is het niets...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Ninus

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 12-01-2011, 16:26:53 »
1. Ze maakt wel meer bewegingen met haar handen. Lijkt me als jij met iemand praat dat je je handen ook niet in je broekzakken doet.

Hoe vaak maak jij een L met je hand, als je praat?

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #23 Gepost op: 13-01-2011, 09:15:09 »
Hoe vaak maak jij een L met je hand, als je praat?
Eigenlijk constant of heb jij jou duim paralel aan je wijsvinger?
Stap 1. Steek je hand/arm voor uit.
Stap 2. Trek de conclusie dat je hand altijd in de vorm van een L staat!

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol Leader
« Reactie #24 Gepost op: 13-01-2011, 12:46:14 »
Ik denk niet dat de redactie de Gebarentaal hand hint weer gaan doen..
Ht zou best wel saai zijn om de hint van 4 jaar geleden weer te gaan gebruiken, beetje creatief-loos..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2011, 19:12:29 »
Zou echt niet durven te zeggen dat er dit jaar geen enkele hint te rapen valt uit de generiek. Misschien in de richting zoeken van ... hoe ze met hun hoofd draaien? In welke richting ze lopen? Of staan ze gewoon stil? En of dat dan al dan niet afwijkend is van de anderen? Gewoon al het feit dat ze allemaal hetzelfde doen. 't Is iets nieuws en heb gewoon het gevoel, daar is iets mee te doen.

Het stukje met Hanna bv. is het meest afwijkend. Ze staat twee keer stil. Eén keer probeert ze zelfs niet in de camera te kijken. In het tweede shot kijkt ze in de camera en lijkt het alsof ze achter tralies zit. En daarbij kijkt ze buitengewoon schuldig! >:D

Ergens vind ik de hele generiek wel iets hebben al geeft het ook een paar creepy vibes bij sommige deelnemers. Die kijken écht vies man! :o

Offline lili(s)chat

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • In het land van paranoia is de mol koning
« Reactie #26 Gepost op: 13-01-2011, 20:28:33 »
Het stukje met Hanna bv. is het meest afwijkend. Ze staat twee keer stil. Eén keer probeert ze zelfs niet in de camera te kijken. In het tweede shot kijkt ze in de camera en lijkt het alsof ze achter tralies zit. En daarbij kijkt ze buitengewoon schuldig! >:D

Dit is ook één van de opvallendste dingen van de leader vind ik. Ze is de enige die we niet zien lopen, alleen kijken. Ze kijkt trouwens op de groepsfoto ook helemaal weg van de camera.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 13-01-2011, 20:34:02 »
Zou echt niet durven te zeggen dat er dit jaar geen enkele hint te rapen valt uit de generiek. Misschien in de richting zoeken van ... hoe ze met hun hoofd draaien? In welke richting ze lopen? Of staan ze gewoon stil? En of dat dan al dan niet afwijkend is van de anderen? Gewoon al het feit dat ze allemaal hetzelfde doen. 't Is iets nieuws en heb gewoon het gevoel, daar is iets mee te doen.

Ergens vind ik de hele generiek wel iets hebben al geeft het ook een paar creepy vibes bij sommige deelnemers. Die kijken écht vies man! :o

Ik heb overal gelezen dat die leader waarschijnlijk in afl 1 is opgenomen. Iig voor dat de productie wist wie er was afgevallen etc. ;)

Verder vind ik Hanna echt kijken alsof ze verleidelijk wilt zijn.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 18-01-2011, 16:24:28 »
Ik ben benieuwd of we gedurende de afleveringen meer verschillen in de leaders gaan zien, zoals met Soundos in afl 2. t.o.v. afl. 1.
Heb er tot op heden verder geen kunnen ontdekken, maar vind het wel lastig als je ze niet beiden gewoon naast elkaar af kan spelen (zoals ik).
`Zoek de verschillen` slaat in principe wel alleen op aflevering 2 natuurlijk, maar goed, dat is niet zomaar aan te nemen.
Verder was het ook opvallend dat in het voorstukje een tekst over Patrick werd voorgelezen, die in de afl. niet te horen was.
Ik begin er ook meer voor te voelen dat juist degene zonder verschillen op deze manier het verschil maakt en wel eens de mol zou kunnen zijn.
Laten we jabberen.

Offline narcissus

• Forumlid
  • Enjoy all the little things in life!
« Reactie #29 Gepost op: 19-01-2011, 13:42:45 »
Ik ben benieuwd of we gedurende de afleveringen meer verschillen in de leaders gaan zien, zoals met Soundos in afl 2. t.o.v. afl. 1.

Dit heb ik inderdaad nu ook net ontdekt!!! In de mol leader van de 1e aflevering kijkt Soundos eerst naar links. En de leader van aflevering 2 kijkt Soundos naar recht!!!

Dit MOET gewoon een hint zijn! Alleen...hoeft het niet perse naar de mol (Soundos) te leiden, maar kan het ook zo zijn dat bij iedereen een verschil zit voor de komende afleveringen en bij de mol niet!
Even goed in de gaten houden...
Carpe Diem!!!

Offline Miss-chief91

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 19-01-2011, 13:58:09 »
Daar zat ik ook al even aan te denken... Bij iedereen een verschil en de mol is de stabiele factor.

Hoewel...;

1. kleur bekennen -> Soundos als enige een gele envelop
2. Allemaal theater, zoek de verschillen, vindt de mol -> Soundos verschil in de leader.

Echt heel mols vind ik haar niet... Gaat als 1e staan bij levend stilleven enzo.
Die hints ken je alleen bijna niet omheen.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #31 Gepost op: 19-01-2011, 14:14:34 »
- Mollogo
- Oud bouwwerk - Aflevering 1 - Sfeer impressie?
- Art (walkin rechts)
- Bungeeopdracht - Aflevering ? met Horace(?) aan de touwen.
- Miryanna (walkin rechts)
- Vuurwerk opdracht - Aflevering 1 (Volgens code de letter M (Rood, Blauw)
- Jan (walkin links)
- Boobietrap opdracht - Aflevering 2 (Art rennend, zegt: aah)
- Anna (walkin links)
- Koeienopjagen opdracht - Aflevering ? (Patrick op paard, zegt: hotsjé hotsjé hotsjé)
- Patrick (walkin links)
- Aflevering ? - Bliksem
- Aflevering ? - Toyota Jeep door de modder (Nummerplaat: LE 16664)
- Hanna (geen walkin)
- Horace (walkin links)
- Botsende bussenopdracht - Aflevering ? (Twee botsende bussen) (Art zegt: Pas op. Pas op. Stop 4x)
- Soundos (walkin links) (Afl. 2 walkin rechts)
- Busopdracht -Aflevering 1 (Shot van mogelijke mol met pruik en TienTien)
- Pepijn (walkin links)
- Theateropdracht - Aflevering 2 - Impressie theater, Karin die achter de microfoon gaat staan)
- Karin (walkin rechts)
- Groepsfoto (Horace stem zegt: Trust nobody)
« Laatst bewerkt op: 19-01-2011, 19:50:47 door Jelsir »

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #32 Gepost op: 19-01-2011, 17:35:31 »
Daar zat ik ook al even aan te denken... Bij iedereen een verschil en de mol is de stabiele factor.

Helemaal mee eens. Het is morgen even afwachten, maar dan weten we het zeker :)

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #33 Gepost op: 19-01-2011, 17:45:27 »
Oe! Het links-rechts kijken van Soundos in de leader lijkt me een sterke hint. Zijn de 2 verschillende leaders ook ergens te bekijken?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #34 Gepost op: 19-01-2011, 18:52:07 »
Oe! Het links-rechts kijken van Soundos in de leader lijkt me een sterke hint. Zijn de 2 verschillende leaders ook ergens te bekijken?

Ik heb hier inderdaad een paar dagen terug een filmpje van gemaakt:

De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #35 Gepost op: 19-01-2011, 19:06:03 »
Ha! Wat goed zeg!  ::oink::
Morgen extra goed op die leader letten.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #36 Gepost op: 19-01-2011, 19:46:20 »
Opvallend genoeg zijn bij Soundos de beelden in aflevering 2 iets eerder gebruikt dan bij aflevering 1. Ze kijkt namelijk niet meer om. En het sluit uiteindelijk bij elkaar aan.
Misschien wordt iedere aflevering wel een paar seconden eerder er in gemonteerd en zien we uiteindelijk misschien wel de mol of een tekst :P

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #37 Gepost op: 19-01-2011, 23:12:41 »
Anna is nu dus de enige uitzondering op deze reeks.

Dit klinkt echt als een vet goede theorie Moedermol!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #38 Gepost op: 20-01-2011, 00:08:48 »
Ik heb dit niet zelf gevonden maar gelezen ergens op internet. Het is zeker de moeite waard en betreft de leader.

Je ziet in de leader als eerste een berg/tempel = hoop aarde = molshoop, daarna zie je Art = de mol
Daarna zie je iemand afdalen = de verliezer
Daarna vuurwerk en zie je Jan = de winnaar

Zou het kunnen of is dat te ver gezocht? Graag commentaar.

Ik zie er wel iets in hoor :)
Als Art de Mol is, is het in lijn der verwachting dat Jan wint, want die zit hoogstwaarschijnlijk op hem.

Het doet mij een beetje denken aan die hint op de site in dat seizoen met Dennis. Ik weet niet precies meer hoe het zat, maar je had een achtergrond achter die groepsfoto, iets met een rode maan en een tempel. Edo stond afgebeeld bovenop/bij de ingang van de tempel (=winnaar), en Dennis bij die rode maan (dat had iets met de mol te maken).

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 20-01-2011, 10:07:08 »
- Oud bouwwerk - Aflevering 1 - Sfeer impressie?

Volgens mij is dit de tempel van Tazumal in El Salvador. Als het meer is dan een sfeerimpressie, zal deze plek voorkomen in afl. 4 of 5 (aangenomen dat de kandidaten niet teruggaan naar El Salvador).
[EDIT: Afl. 3 dus.)

Citaat
- Aflevering ? - Bliksem

Zit in de backstage-beelden van afl. 3.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2011, 10:04:23 door Vangu Vegro »
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn