Auteur Topic: De Mol Leader  (gelezen 65871 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Mol Leader
« Reactie #120 Gepost op: 5-02-2011, 15:22:21 »
Hoe we hierop kwamen? Ik geef aan dat door een foute vertaling hele horde molloten op het verkeerde been gezet worden.

TinTin slaat in de ''zuivere vorm'' eerder op de naam van een stripfiguur, en niet op een getal. En het zou erg vaag zijn wanneer er weer een hele serie rond TIEN wordt gebouwd. Niet voor niets is het aantal afleveringen nu 11 (11e seizoen). We zoeken het wat die tien betreft in de verkeerde richting.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 5-02-2011, 15:32:48 »
Mag ik vragen waar die eerste theorie opsloeg Tureluurs? Ik heb nog geen antwoord gehad. Die 5 naar links 2 naar rechts snap ik maar waarom vanaf die bepaalde personen? Eerst Karin dan Patrick?

De tweede klinkt wel logisch maar hoe moet je dat ooit uitleggen in aflevering 11?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Sapphire

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
« Reactie #122 Gepost op: 5-02-2011, 16:16:26 »
Hoe we hierop kwamen? Ik geef aan dat door een foute vertaling hele horde molloten op het verkeerde been gezet worden.

TinTin slaat in de ''zuivere vorm'' eerder op de naam van een stripfiguur, en niet op een getal. En het zou erg vaag zijn wanneer er weer een hele serie rond TIEN wordt gebouwd. Niet voor niets is het aantal afleveringen nu 11 (11e seizoen). We zoeken het wat die tien betreft in de verkeerde richting.

Iedereen is maar met 10 bezig (de vogels bij de polaroid, tintin,...). Vorig jaar was dè hint de kruis-plus tien theorie, dat ook deels draaide om 10. Lijkt me niet dat het dit jaar weer over het zelfde hints worden gemaakt.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #123 Gepost op: 5-02-2011, 16:28:04 »
Iedereen is maar met 10 bezig (de vogels bij de polaroid, tintin,...). Vorig jaar was dè hint de kruis-plus tien theorie, dat ook deels draaide om 10. Lijkt me niet dat het dit jaar weer over het zelfde hints worden gemaakt.
Ik denk dat Karin de mol is, omdat ze steeds aan haar kettingkje zit te frunniken...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #124 Gepost op: 5-02-2011, 17:02:59 »
Een mogelijke theorie betreffende de mol leader met Soundos spiegelingen en de nrs. 2 en 5 (de afleveringen waarin het anders was en de omdraaiing van de molpuzzel oplossingen):

Misschien geeft Soundos aan dat we heen en weer moeten kijken in de leader. En dat het steeds om 5 resp. 2 sprongen gaat. Dit proberende kwam ik bij de afvallers tot nu toe goed uit, dus het zou zomaar kunnen kloppen.

We beginnen rechts en gaan 5 naar links en dan vanaf de daaropvolgende kandidaat 2 naar rechts, vanaf de daaropvolgende kandidaat weer 5 naar links enz. Daarbij slaan we steeds de reeds afgevallen kandidaten over. Voor de duidelijkheid maak ik rood wie afvalt en maak ik dik waar je begint te tellen.

Art - Miryanna - Jan - Anna - Patrick - Hanna - Horace - Soundos - Pepijn - Karin (5 naar links)

Art - Miryanna - Jan - Anna - Patrick - Hanna - Horace - Soundos - Pepijn - Karin (2 naar rechts)

Art - Miryanna - Jan - Anna - Patrick - Hanna - Horace - Soundos - Pepijn - Karin (5 naar links)

Art - Miryanna - Jan - Anna - Patrick - Hanna - Horace - Soundos - Pepijn - Karin (2 naar rechts)

trekken we de theorie nu door gaan de afvallers als volgt:

Art - Miryanna - Jan - Anna - Patrick - Hanna - Horace - Soundos - Pepijn - Karin (5 naar links, Karin komt op zichzelf uit)

Finalisten Art, Anna en Patrick
(en nog meer doortellende kom ik op Art verliezer, Anna winnares en Patrick mol)

Maar waarom zou je met 5 stappen beginnen inplaats van 2. Je kan ook met rechts beginnen inplaats van links. Dus dan klopt deze hele theorie niet meer. 25% dat deze theorie klopt dus ik zou er niet veel achter zoeken. Er moet iets anders zijn met Soundoss. Dit is wel aardig gevonden maar denk niet dat het klopt..

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 6-02-2011, 00:27:23 »
Mag ik vragen waar die eerste theorie opsloeg Tureluurs? Ik heb nog geen antwoord gehad. Die 5 naar links 2 naar rechts snap ik maar waarom vanaf die bepaalde personen? Eerst Karin dan Patrick?

De tweede klinkt wel logisch maar hoe moet je dat ooit uitleggen in aflevering 11?

Ik was er vandaag niet dus kon niet eerder uitleggen.
Als de theorie zou kloppen en dit is echt als, denk ik nooit dat ze hem uitleggen. Het is net zoiets als die keer met de lijntjes die rond de finalisten de andere kant opliepen (seizoen Jon), zodat we konden weten dat zijn de finalisten, maar dat is nooit officieel uitgelegd. Er is ook eerder een seizoen geweest (weet even niet meer welk), toen ging het afvallen ook volgens een bepaald, niet al te voor de hand liggend, ritme in  wegstrepen in de leader, klopte als een bus maar werd nooit gezegd dat het een hint was.

Wat ik doe is echt heel simpel maar blijkbaar ziet niemand het goed. Ik ben gaan spelen met de getallen 2 en 5 en met links en rechts om, de reden daarvoor snapt iedereen blijkbaar wel. Ik begin bij Karin (achteraan) 5 naar links omdat ik alleen op die wijze op Hanna kwam en tot mijn grote verbazing het links en rechtsom spelletje ging kloppen t/m Jan. Nadat ik de afvaller wegstreep ga ik nog 1 stapje door in dezelfde richting en tel vervolgens de andere kant op. De dikgedrukte kandidaten zijn dus steeds degenen die danwel de eerstvolgende links dan wel rechts van de afgevallen kandidaat zijn. Na Hanna begin ik dus bij Patrick en keer om. Rechtsom 2. Patrick, (Hanna slaat over) Horace. Volgende is Soundos en hup weer terug. Linksom 5. Soundos, (2 afgevallen kandi's niet) Patrick, Anna, Jan, Miryanna. 1 stapje verder is Art en hup weer 2 terug. Art ,(afgevallen Miryanna niet) Jan.

Ik heb gewoon zitten puzzelen met het gegeven 2,5,links en rechts en dit is het resultaat.
Ik geef geen enkele garantie op het kloppen ervan maar vond het wel grappig dat het zo goed uitkwam en ben het toen uiteraard gaan uitwerken tot op de mogelijke mol aan toe.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 6-02-2011, 00:35:18 »
Huh? Ik begrijp niet helemaal wat je doet. Tot en met Jan klopt je thorie, maar daarna ga je de afgevallen kandidaten meetellen, iets wat je daarvoor niet doet..

Volgens jou theorie zou Karin dan toch de volgende afvaller moeten zijn? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Blijkbaar, want jij telt dan een andere kant op dan ik? Ik ga naar Jan weer 5 linksom, beginnend bij Anna :Anna, Art, Karin, Pepijn, Soundos. Eerstvolgende door in die richting is Patrick, bij Patrick tel ik weer 2 rechtsom : Patrick, Pepijn.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 6-02-2011, 00:39:45 »
Goed bedacht maar de theorie is gemakkelijker om uit te leggen zonder de link naar 2 en 5:

Art - Miryanna - Jan - Anna - Patrick - Hanna - Horace - Soundos - Pepijn - Karin (eerste afvaller)
Art - Miryanna - Jan - Anna - Patrick - Hanna - Horace - Soundos - Pepijn - Karin (1 naar rechts)
Art - Miryanna - Jan - Anna - Patrick - Hanna - Horace - Soundos - Pepijn - Karin (4 naar links; Hanna overgeslagen)
Art - Miryanna - Jan - Anna - Patrick - Hanna - Horace - Soundos - Pepijn - Karin (1 naar rechts)
Art - Miryanna - Jan - Anna - Patrick - Hanna - Horace - Soundos - Pepijn - Karin (4 naar links; Miryanna overgeslagen)
Art - Miryanna - Jan - Anna - Patrick - Hanna - Horace - Soundos - Pepijn - Karin (4 naar links; Soundos, Horace, Hanna, Jan en Miryanna overgeslagen)
Art - Miryanna - Jan - Anna - Patrick - Hanna - Horace - Soundos - Pepijn - Karin (4 naar links; iedereen behalve Patrick en Anna overgeslagen)

Dan krijg je het rijtje: 1. Hanna, 2. Horace, 3. Miryanna, 4. Jan, 5. Soundos, 6. Pepijn, 7. Karin, 8. Art, 9. Anna, en 10. Patrick

Haha ja verdomd  ;D

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #128 Gepost op: 6-02-2011, 00:40:05 »
Het is net zoiets als die keer met de lijntjes die rond de finalisten de andere kant opliepen (seizoen Jon), zodat we konden weten dat zijn de finalisten, maar dat is nooit officieel uitgelegd.

Inderdaad ja, vreemd was dat, want het klopte gewoon. Het is me nog steeds een raadsel waarom dit nooit als hint is uitgelegd. Ik heb het eens aan PJ gevraagd maar die wist het ook niet.

Offline MichaelK85

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 6-02-2011, 13:48:51 »
Leader twee en vijf komt Soundos van Links.

Maakt getal 25! Zat Soundos niet in kamer 25 tijdens de die kameropdracht met de sleutels zoeken?

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 6-02-2011, 13:49:38 »
Tureluurs ik zou jou Theorie uitleggen maar dan op een andere manier waardoor iedereen het snapt en je ook niet hoeft te vertellen waarom je met rechts begint in plaats van links of 5 in plaats van 2.

In Aflevering 1 : Soundoss komt van RECHTS het beeld binnenlopen
In Aflevering 5 : Soundoss komt van LINKS het beeld binnenlopen

Theorie : 5 LINKS - 1 RECHTS

We beginnen helemaal rechts van de namen en we slaan geen personen over. We beginnen met 5 Links en daarna 1 Rechts.

Art-Miryanna-Jan-Anna-Patrick-Hanna-Horace-Soundoss-Pepijn-Karin

Deze Theorie is aan het einde anders. En naar mijn mening ook wat logischer ,omdat in Aflevering 1 en 5 het verschil is. Bij jou zijn aflevering 5 en 2 eigenlijk hetzelfde omdat Soundoss van Links het beeld in komt lopen.

Ik hoop nu dat iedereen het snapt. Hieruit kunnen we natuurlijk nog niet concluderen dat Art de mol is. Karin of Patrick zouden het natuurlijk ook nog kunnen zijn ,want de laatste 3 deelnemers krijgen uiteraard geen rood scherm.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2011, 13:56:38 door Joeyversteeg12 »

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 6-02-2011, 16:37:08 »
Ik vind het nogal ingewikkeld en onoverzichtelijk dus ik ga dit niet veel volgen. ;D Maar veel succes.

Offline Sapphire

• Forumlid
  • Molloot in progress
« Reactie #132 Gepost op: 6-02-2011, 18:13:33 »
Tureluurs ik zou jou Theorie uitleggen maar dan op een andere manier waardoor iedereen het snapt en je ook niet hoeft te vertellen waarom je met rechts begint in plaats van links of 5 in plaats van 2.

In Aflevering 1 : Soundoss komt van RECHTS het beeld binnenlopen
In Aflevering 5 : Soundoss komt van LINKS het beeld binnenlopen

Theorie : 5 LINKS - 1 RECHTS

We beginnen helemaal rechts van de namen en we slaan geen personen over. We beginnen met 5 Links en daarna 1 Rechts.

Deze Theorie is aan het einde anders. En naar mijn mening ook wat logischer ,omdat in Aflevering 1 en 5 het verschil is. Bij jou zijn aflevering 5 en 2 eigenlijk hetzelfde omdat Soundoss van Links het beeld in komt lopen.

Ik hoop nu dat iedereen het snapt. Hieruit kunnen we natuurlijk nog niet concluderen dat Art de mol is. Karin of Patrick zouden het natuurlijk ook nog kunnen zijn ,want de laatste 3 deelnemers krijgen uiteraard geen rood scherm.

Maar bij deze theorie kan je weer net zo goed 1 en 2 nemen, want in 2 is ook het verschil...

Ik blijf gaan voor de allereerste van tureluurs...
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #133 Gepost op: 6-02-2011, 19:26:58 »
Ik heb de intro van Soundos even gespiegeld achter elkaar geplakt, zodat er een verlengde versie ontstaat. Niet veel opvallends kwam er uit!  ::rofl:: Btw, hoe krijg ik die groene balk weg? ::joehoe::

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #134 Gepost op: 7-02-2011, 04:15:20 »
Het zou mooi gevonden zijn, mocht die 5-2 theorie kloppen, maar ik denk het niet.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2011, 04:18:50 door annebeth »

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 7-02-2011, 20:57:17 »
Kheb een nieuwe Theorie gevonden met de Verschillen van Soundoss in de Afleveringen van WIDM. Dit keer heeft het niets de maken met 5 Rechts 12 Links of 67 Rechts.

Aflevering 1 : Soundoss komt RECHTS het scherm inlopen
Aflevering 2 : Soundoss komt LINKS het scherm inlopen
Aflevering 3 : Soundoss komt RECHTS het scherm inlopen
Aflevering 4 : Soundoss komt RECHTS het scherm inlopen
Aflevering 5 : Soundoss komt LINKS het scherm inlopen

We nemen de groepsfoto en beginnen bij Soundoss.
Klik hier voor de groepsfoto : http://tinypic.com/view.php?pic=1glm5c&s=7

Hanna staat RECHTS van Soundoss ( 1e afvaller )
Horace staat LINKS van Hanna ( 2e afvaller )
Miryanna staat RECHTS van Horace ( 3e afvaller )
Jan staat RECHTS van Miryanna ( 4e afvaller )
.... staat LINKS van Jan ( 5e afvaller )

Tot nu toe klopt deze Theorie als een bus ,omdat iedereen LINKS van Jan staat komt iedereen in aanmerking om naar huis te gaan. Aan de hand van de volgende Leaders kunnen we vaststellen welke Deelnemers in aanmerking komen om te vertrekken.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 7-02-2011, 21:07:13 »
He. Dat is wel mooi gevonden inderdaad, maar goed, nu kan dus elke deelnemer afvallen. Behalve Patrick dan, want die is de mol. ;)

Maar waarom dan per se Soundos? Dat vraag ik me steeds af. ???

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 7-02-2011, 21:12:03 »
Omdat Soundoss in de Intro's verschillende kanten oploopt. Vergelijk Intro 1 maar met die van 2.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #138 Gepost op: 7-02-2011, 21:16:41 »
Omdat Soundoss in de Intro's verschillende kanten oploopt. Vergelijk Intro 1 maar met die van 2.
Ja, maar waarom per se Soundos? Ze hadden iedereen kunnen spiegelen, waarom alleen Soundos, wat is haar rol dan?
The British are not impressed.

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #139 Gepost op: 7-02-2011, 21:16:55 »
Leuk gevonden, die nieuwe theorie. Alleen stoort het me dat de leader een aflevering vooruitloopt op de afvaller, zeg maar. Dus de leader van aflevering 1 slaat op de afvaller van aflevering 2, de leader van aflevering 2 slaat op de afvaller van aflevering 3 etc. En straks gaat er waarschijnlijk weer niemand weg, dus dan loopt hij 2 afleveringen voor... Als dat echt de hint is dan vind ik dat het netter had gekund.