Nu ga ik iets heel gevaarlijks zeggen dus ik probeer het helder en zorgvuldig te formuleren.
Ik vind de filmpjes in de molmail ten overvloede en misschien zelfs afbreuk doen aan het programma. Waarschijnlijk ben ik een van de weinigen die ze niet kijkt, terwijl ik toch graag van alles omtrent de mol op de hoogte wil zijn. In de tijd voor de molmail filmpjes zat je op donderdag voor de tv, in volle spanning wat er gaat komen. Ik wil helemaal niet weten welke opdrachten ze gaan doen en hoe de kandidaten daar later over denken. Ik wil de spanning en de nieuwigheid die er altijd was als ik mijn tv aanzette op donderdagavond.
Natuurlijk roep ik daarmee de reactie op dat ik dan gewoon niet moet kijken, wat ik dus ook niet doe, maar toch beinvloedt het wel mijn molplezier. Ik lees namelijk spoilers op het forum (die niet in spoiler-tags staan en wel interessant zijn) en daarmee weet ik toch al meer dan ik eigenlijk wil weten. En nog erger: ik weet niet alles wat er logischerwijs te weten is over het programma, en dat gaat tegen mijn molnatuur in. Het is dus vooral frusterend voor mijzelf dat ik iets niet wil doen wat ik eigenlijk wel wil doen. Natuurlijk is dit helemaal geen groot probleem en ik heb nog net zoveel molplezier als vroeger, maar van mij hoeven die filmpjes niet. En aangezien dit topic gestart is voor dit soort beschouwingen, wilde ik het graag even met jullie delen.