Wel typisch want het was volgens Jan verboden om té persoonlijke dingen er in te verwerken. Pepijn is toch redelijk goed te herkennen op die foto...
Jan zei: We mochten geen specifieke personalia in de tekst verwerken.. personalia betekent dus namen ed. Verder heb ik niemand gehoord over het zelf inleveren van foto's, alleen over het schrijven van de tekst. Het is dus niet gezegt dat de kandidaten zelf de foto's hebben uitgezocht. Er wordt over de foto's alleen gezegt, dat het lastig is om op zowel de foto's als de tekst tegelijk te letten. Wat mij verder nog opviel in de eerste opdracht:
* Art zei over Patricks verhaal: "Patrick heeft het fenomiaal gedaan" (Als art de mol is, komt het hem goed uit dat patrick zo'n wazig verhaal had -fenomiaal voor Art dus- en dus gelijk de verdenking op Patrick schuiven.
* Horace zegt over zijn contactadvertentie: "Ik ben benieuwd hoeveel mensen mij hebben herkent" En dat in vergelijking met de moltweet: "Contactadvertenties: reageer jij zometeen op de mijne?"
* Art over zijn eigen contactadvertentie: "Ik moet niet te duidelijk doen, je weet niet wat er komt" Dus heeft hij bewust een 'wazig' verhaal geschreven?
* Anna nadat er 9 mensen op haar beschrijving reageerden: "Heb ik ff gemolt" Er hebben 9 kandidaten haar beschrijving goed geraden, de mol uiteraard niet lijkt me.. ze heeft dus -als mol- als enige niet op haar eigen beschrijving gestemt??
Opdracht twee:
Niet hele duidelijke aanwijzingen ofzo, het enige wat mij opviel ik dat Anna tijdens de slowmotion beelden van haar zonder geluid, haar lippen wel lijken te bewegen, waaruit ik dus concludeerd dat zij wel heeft gepraat toen haar beurt was. Blijft natuurlijk opvallend dat uiteraard bij het belangrijkste gedeelte radiostilte was. Waarop Jan metteen zegt: "Audio stuk" en Pepijn: "Molstreek" En Art na de tijd zegt: "Het komt wel heel goed uit dat het stil is voor een mol" En wat ook wel opvallend is, is dat we er na de opdracht niets meer over terughoren, een verklaring van Anna ofzo..
Opdracht drie:
Art zegt als ze in een rij moeten gaan staan om de antwoorden te geven: "Je weet niet of PieterJan links of rechts gaat beginnen, dus wat is dan een goede plek om te staan. De mol weet alles dus ook dat het belangrijk is om in de laatste helft te staan en wie staat achteraan? Jan" Waarom zegt hij 'laatste helf"t' Art staat namelijk ook als in de laatste helft. 5 rechts van hem en 4 links van hem. De mol weet dat het belangrijk is om in de laatste helft te staan. Daar komt nog bij dat Art heel erg opvallend om zich heen kijkt als de groep zich verplaatst om in een rij te gaan staan, net alsof hij aan het tellen is of hij wel goed staat.