Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 82510 keer)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #80 Gepost op: 14-01-2011, 17:54:42 »
Die flashback shots zijn allemaal zo in zwart wit, en het onderwerp is in kleur. In afl 1 zit ook zo'n shot van Horace.
Vorige jaren waren de flashbacks zo blauwig met een raar geluidje, nu is dit de stijl. Ik zou er niks achter zoeken.
The British are not impressed.

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • traust enginn!
« Reactie #81 Gepost op: 14-01-2011, 18:08:11 »
ik heb nog nergens gelezen volgens mij dat er bij de 10 verschillen opdracht de kerel waar de schoenen van gepoetst worden het petje de 1e x klep voor en de 2e x klep achter had....hij had iig geen ander shirtje aan....wel het petje gedraaid!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Bjorn.

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 14-01-2011, 18:47:04 »
Die fotograaf in schilderij opdracht maak eerste foto met flitser en de tweede keer niet, Karin keek ook fake toen ze het antwoord volgens mij expres verkeerd zij

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #83 Gepost op: 14-01-2011, 19:58:45 »
ik heb nog nergens gelezen volgens mij dat er bij de 10 verschillen opdracht de kerel waar de schoenen van gepoetst worden het petje de 1e x klep voor en de 2e x klep achter had....hij had iig geen ander shirtje aan....wel het petje gedraaid!

Volgens mij had ik dat al ergens gepost, of anders op de chat gezegd. Maar goed, je hebt gelijk hoor!
Tell me what your telescope says

Offline Def

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 14-01-2011, 20:01:57 »
Pfft, waarom zijn er nu nog steeds mensen die denken dat de mol wél een rood scherm kan krijgen? Hanna ligt uit het spel dus is niet de MOL!  ::)

Anna en Art zijn mijn mollen!

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 14-01-2011, 20:25:05 »
Hoe wisten Jan en Art bij het lasergame spel dat zij konden gaan? Anna was tijdens de hele tocht niet te horen dus zij konden ook niet horen dat Anna was neergeschoten.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 14-01-2011, 20:32:05 »
Hoe wisten Jan en Art bij het lasergame spel dat zij konden gaan? Anna was tijdens de hele tocht niet te horen dus zij konden ook niet horen dat Anna was neergeschoten.

Ik denk dat elke persoon gemiddeld 4 minuten in het spel was dus als ze eventjes 5 minuten wachtten wisten ze zeker dat Anna klaar was. :) Of misschien heeft de regie Anna weggehaald en hun verteld dat ze konden.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #87 Gepost op: 14-01-2011, 21:20:49 »
De leader voor aflevering 3 zag er alvast goed uit!

Voor aflevering 2 valt er weinig te gissen. Opdracht één spreekt aardig voor zich, bij opdracht twee worden de bijbehorende namen gewoon bekendgemaakt en opdracht drie is ook niet erg mysterieus. Maar goed. Degene die mij het meest opviel was Jan, eerst veel geld binnenbrengen (onmols) en het vervolgens weer verprutsen (wat mij betreft ook onmols, omdat er ook nog op gewezen wordt dat Jan aan het einde staat).

Geniale opdracht trouwens, dat levend schilderij. Heerlijk. De mol kan mooi inspelen op wat de rest van de kandidaten doen; geven zij veel foute antwoorden dan doe jij dat ook, geven zij veel goede antwoorden dan ga je daar lekker in mee. Of noem iets wat wel klopt, maar net niet goed is, zoals Pepijn heel handig deed. Molacties genoeg, maar de helft ligt er dik bovenop. En ik mis de inbreng van Patrick, Jan en Miryanna, ik zie ze bijna niet terug in de aflevering.

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 14-01-2011, 21:49:55 »
Wat ik zat te denken (en dit dacht ik meteen toen de opdracht begon): bij de verschillenopdracht was het voor de eersten in de rij natuurlijk veel beter geweest om geen antwoord te geven. De kans dat alle 10 de verschillen door de laatste kandidaat zijn opgemerkt is wel héél klein, dus dan kun je beter eerst een paar keer je mond houden in de hoop dat bijvoorbeeld de laatste vijf wel allemaal een antwoord weten te geven.

Dus eigenlijk is het voor de eerste 4 of 5 in de rij heel Mols om wél een goed antwoord te geven. Dit antwoord is er dan immers uit en kan niet meer door de anderen in de rij worden genoemd.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #89 Gepost op: 14-01-2011, 22:00:13 »
Ja, of een halfgoed antwoord. Maar ik vraag me af of ze een halfgoed antwoord later niet alsnog mochten geven. Pepijn kwam met die mosselen aan, waarom zei niemand daarna datzelfde verschil, maar dan met krabbetjes?

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #90 Gepost op: 14-01-2011, 22:14:14 »
dat zou kunnen vanwege de twijfel die ze hadden.
Huh ik had dat toch ook gezien? Maar het is fout, dan maar wat anders..... Ik denk dat niemand door die krabbetjes heen prikte
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #91 Gepost op: 15-01-2011, 00:00:27 »
wel grappig als je met ctrl scroll uitzoomt op de website dat je dan onderstaande afbeelding in beeld krijgt.
Art Mol>Patrick Winnaar > Karin verliezer?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

« Reactie #92 Gepost op: 15-01-2011, 00:28:32 »
Het koste me een kwartier om dit bericht te posten haha.
Heb opdracht één even uit getypt met in haakjes er achter of de persoon in de voice over het direct bevestigde. Vind Art wel de meeste Des Molse verhaaltje hebben, met zijn topo ::hypocriet::!
En het plaatje van het molletje er ook bij!  ::rofl::

Art: Hoi, ik houdt van die kleine kikkertjes, gemaakt van groene winegum, met aan de onderkant iets wits waarvan niemand weet wat het is.
Maar ook van t-shirts met tekenfilm helden uit de jaren achtig. Van Madonna,
tenminste voordat ze zichzelf Esther ging noemen en Malawi van Afrikaanse weesjes ging beroven.(Hanna)

Soundos: Gedachten en krachten sturen mij bij, niets zweverig, maar geaard en krachtig.
En met mij kun je lachen, ik heb humor, althans dat probeer ik. (Patrick)

Patrick: Ik ben eigenwijs, energiek, fantasievol, haantje de voorste.
Ik lach en praat hard en loop graag voor aan. Ik hou van Starwars en van hiphop.
Ik kan de boel goed relativeren en ben optimist tot in de kist (Anna)

Hanna: Ik ben nieuwsgierig naar hoe mensen in elkaar zitten. Waarom ze doen wat ze doen.
Ik hou van mooie kleertjes, maar draag ook heel graag sneakers.
En tenslotte, ik ben gek op dieren. (Miryanna)

Miryanna: Vanaf het begin van de dag tot het eind van de avond, zal ik proberen de humor aanwezig te houden.
Ik heb een hekel aan onenigheid en ruzie en ben een echte teamplayer.
Met mij heb je zoiezo een hele leuke tijd. (Horace)

Jan: Ik houdt van cirus, ik eet graag komkommer of augurk. Appels eet ik helemaal op. Ook het klokhuis.
Ik ben magisch. (Pepijn)

Karin: Ik probeer open en vriendelijk in het leven te staan, zonder vooroordelen.
In me vrije tijd houdt ik er van om naar de sportschool te gaan, films te kijken
en te lachen om onnozele dingen, die eigenlijk nergens over gaan. (Jan)

Pepijn: De kat uit de boom kijken is wat ik doe. Alleen niet te lang, want ik ben allergisch voor de kat, heftig is mijn toon, wanneer ik blij en boos ben

Horace: Ik ben energiek, jong van geest en houdt van topografie. Het zuiden, noorden, westen of oosten, overal voel ik me meestal wel thuis.
Structuur, daar hou ik niet zo van. En oja, ik ben jalours op mensen met hobby's. Al was het maar omdat ze zo handig zijn, denk ik, om je zelf te omschrijven.
Hanna leest het verhaal van Miryanna 7/10
Jan leest het verhaal van Pepijn 7/10
Patrick leest het verhaal van Anna 9/10
Soundos leest het verhaal van Patrick 4/10
Karin leest het verhaal van Jan 6/10
Pepijn leest het verhaal van Soundos 6/10
Horace leest het verhaal van Art 5/10
Iedereen zal zijn eigen verhaal herkennen. Als Karin ( per ongeluk )een deel weggelaten heeft of verdraaid of verkeerd heeft voorgelezen, heeft Jan een probleem. Hij zegt  stellig de mol te kennen.Karin lijkt mij niet de mol,eerder een vroege afvaller.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #93 Gepost op: 15-01-2011, 00:52:37 »
Mooie aflevering. Beloofd veel goeds voor de rest van het seizoen. Ben al weer gewent aan de nieuwe stijl.

Veel wijzer ben ik er nog niet echt van geworden. Maar eens goed gaan nadenken de komende dagen en het forum doorspitten.

Ik heb bij veel acties een dubbel gevoel. Voor elk argument dat ik bedenk, bedenk ik wel weer een tegen argument. Bijvoorbeeld Anna bij de theater opdracht. Ze schrijft een mooi stukje dat iedereen raadt wat heel onverdacht lijkt. Het levert €250 op. Maar het is ook een goede dekmantel. Ze kan ook makkelijk gemolt hebben door alle antwoorden die zij moest geven expres helemaal fout te doen. Dat kan net de druppel zijn die er voor zorgt dat de zes niet gehaalt wordt. In dit geval was dat één keer het geval en dat betekend ook €250 minder, maar potentieel had dat meer kunnen zijn.
Jan die ik in het begin van boobytrapopdracht vrij verdacht vindt, maar vervolgens de held uit gaat hangen. Art die toch vooral Patrick aan het zwart maken is en niet vice versa, om de aandacht van zich af te houden? Miryanna & Patrick die ik toch ook eens beter moet gaan bekijken. Etc.

Het huilen van Anna viel mij wel enorm op. Dat is volgens mij wel meer dan één keer voorgekomen bij de mol. Ik blijf haar dus in elk geval in de gaten houden, ondanks dat ze goed werk verricht lijkt te hebben in deze aflevering.

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 15-01-2011, 01:14:38 »
Ik vond Arts verhaal eigenlijk ook niet zo onduidelijk. Eigenlijk was dat de enige (behalve die van Pepijn dan, want die was wel heel erg duidelijk), die ik tijdens het oplezen al kon raden. Het was echt wel duidelijk dat dat sloeg op iemand die veel reist enzo, tja, dan denk ik meteen aan Art. Nee, dan dat van Patrick, dat was pas echt heel vaag.
Anna was ook lekker bezig. Het is toch wel vaak zo dat als er walkietalkies of microfoons enzo uitvallen dat de mol daarachter zit. Ik hoop toch maar dat er een betere verklaring is voor het uitvallen van die microfoon.

Die actie van Jan met die hooibaal was echt briljant.  ::rofl:: Ik kan me dan ook niet voorstellen dat Jan de mol is. Zoveel geld ga je echt niet binnenhalen als mol lijkt me.

Ze zijn de afgelopen twee afleveringen wel veel met kunst bezig geweest, vorige aflevering waren ze in een museum, nu in een theater en dan hadden we nog het levende schilderij. Wat mij betreft zou dat idd best een aanwijzing naar Art kunnen zijn.

Mijn verdachten na twee afleveringen:

- Patrick, nog niks goeds gedaan voor de pot, zijn verhaal in het theater was echt het meest wazige dat er tussen zat. Mijn gevoel gaat voor Patrick.
- Art, vanwege de kunsthint, die er misschien wel inzit. Daarbij heeft hij ook nog geen cent binnen gehaald. Maar hij heeft toch enige credits opgebouwd door het 'zo goed te doen' in de lasergun opdracht. Terwijl hij toch maar mooi werd neergeschoten met geld op zak.
- Anna, vanwege het uitvallen van de microfoon.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #95 Gepost op: 15-01-2011, 01:20:49 »
Ze zijn de afgelopen twee afleveringen wel veel met kunst bezig geweest, vorige aflevering waren ze in een museum, nu in een theater en dan hadden we nog het levende schilderij. Wat mij betreft zou dat idd best een aanwijzing naar Art kunnen zijn.
Maar volgens mij hadden ze de opdrachten al bedacht voordat de mol gekozen was. In elk geval is er al uitgebreid research geweest in het land, waarbij mogelijke lokaties al zijn gescout.

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 15-01-2011, 01:22:52 »
Oh ja, dat plannen ze natuurlijk al heel ver van te voren. Nou ja, dan gaat Art weer even van mijn verdachtenlijstje af.  ;D

Offline MrJasper

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 15-01-2011, 11:11:14 »
Hoi!

Waar iedereen let op kleuren en gebaren ben ik op iets anders gaan letten, namelijk 'tijd'. Het kan een vergezochte hint zijn maar je moet ver denken in dit spel. Hij zit als volgt in elkaar:

Het valt mij op dat Pieter Jan tot nu toe elke 'testscène' begint met de tekst: 'Tijd voor de test'. Op twee momenten deze aflevering zien we een klok in beeld (13:49 en 32.56). Beide keren als we de klok in beeld zien, staat hij op 7.06 uur. Het viel me op dat de klok dus beide keren op dezelfde tijd staat. Een mogelijke hint kan hem erin zitten dat 7.06 verwijst naar '76, het geboortejaar van zowel Art als Pepijn.

Zoals ik zei, het ligt niet meteen voor de hand, maar als Pieter Jan elke test begint met 'Tijd' en ik zie vaker een klok op 7.06 staan, dan wordt het misschien interessant.

Offline laurensl94

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 15-01-2011, 11:25:06 »
hey allemaal, als ik naar www.wieisdemol.avro.nl ga, dan kan je gelijk de nieuwste aflevering bekijken, maar in de achtergrond staa: Jardineria Articulos. Dat is Spaans voor: Tuinartikelen. Heeft een van de kanditaten iets met tuinieren te maken?

Offline MrJasper

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 15-01-2011, 11:40:00 »
hey allemaal, als ik naar www.wieisdemol.avro.nl ga, dan kan je gelijk de nieuwste aflevering bekijken, maar in de achtergrond staa: Jardineria Articulos. Dat is Spaans voor: Tuinartikelen. Heeft een van de kanditaten iets met tuinieren te maken?

Sommige mensen denken dat het een verwijzing is naar Art vanwege 'ARTiculos'. Zou goed kunnen, maar persoonlijk denk ik dat het een instinker is;)