Wat een heerlijke molaflevering was dit weer. De eerste opdracht in een fantastisch mooi theater. Helaas is het lastig om hier iets uit te halen. Moeten we letten op reacties van de kandidaten? Moeten we hier letten op de voorgelezen teksten? Dat zou kunnen, want zoals al hier eerder gemeld was die topografie in de tekst van Art apart. Of moesten we letten op de foto's, die misschien wel uit het priveleven van de mol komen? In dat geval moeten we op zoek gaan naar de kandidaat die een Opel Astra Stationwagon rijdt...
Opdracht 2 was ook heel erg leuk gedaan, en bovenal spannend en goed in beeld gebracht. Veel opvallende dingen zijn er echter niet geweest. Patrick die wel heel klungelig een boobytrap raakte, Anna met haar slechte communicatie, Art die al rennende tegen de wens van Jan op een bom stapte en Jan die 1500 Euro binnenbrengt. Hiermee heeft Jan zich overigens wel een stuk minder verdacht gemaakt voor mij. Niet perse omdat hij 1500 binnenbracht, maar de manier waarop; die hooibaal lijkt mij geen mollenactie. En bovendien, indien hij de mol zou zijn, zou je toch eerder Art met 1500 opzadelen, als je van plan bent geld binnen te brengen. Of hij had zich moeten laten afschieten met die 1500.
Opdracht 3 was een (op het oog) heerlijk simpele maar oh zo lastige opdracht. Duidelijk was weer dat er nog geen echte leider in de groep is, want het was weer een gekakel, en ook was daardoor onduidelijk wie op wat zou letten. Daarnaast was het ook een behoorlijk lastige opdracht, want ik kwam zelf tot een stuk of 7 verschillen, maar om die verschillen nou te onthouden in de spanning van het spel is helemaal lastig. Wat al eerder is gezegd: men had beter de makkelijkste antwoorden pas aan het eind moeten zeggen, want door die aan het begin te zeggen, werd het voor de anderen steeds moeilijker...