Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 82377 keer)

Offline tureluurs

• Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #100 Gepost op: 15-01-2011, 12:28:20 »
Sommige mensen denken dat het een verwijzing is naar Art vanwege 'ARTiculos'. Zou goed kunnen, maar persoonlijk denk ik dat het een instinker is;)

Tuinartikelen heb je nodig om een boom te planten en te verzorgen. Miryanna heeft aan het begin van haar carriere de achternaam BOOM gebruikt.
Dit zou dus ook kunnen, maar persoonlijk geloof ik ook dat het een instinker is  ;)

Offline laurensl94

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 15-01-2011, 13:52:31 »
Tuinartikelen heb je nodig om een boom te planten en te verzorgen. Miryanna heeft aan het begin van haar carriere de achternaam BOOM gebruikt.
Dit zou dus ook kunnen, maar persoonlijk geloof ik ook dat het een instinker is  ;)

Maar als die twee theorieën allebei instinkers zijn, hebben ze die tekst alleen maar daar geplaatst als afleiding?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 15-01-2011, 14:08:49 »
Maar als die twee theorieën allebei instinkers zijn, hebben ze die tekst alleen maar daar geplaatst als afleiding?

De laatste jaren is 99 % van de hints die wij menen te zien pure afleiding van de echte en enige hint.

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 15-01-2011, 14:19:51 »
De laatste jaren is 99 % van de hints die wij menen te zien pure afleiding van de echte en enige hint.

Jammer is dat wel ja...ik heb ook het idee dat ze bij de 'uitlegaflevering' zich er makkelijk van afmaken. Ik wil altijd veel meer hints zien en daarbij het liefst ook veel betere. Mede daarom vind ik de laatste series echt een stuk minder. Wel mooi gemaakt, met gave opdrachten maar zulke makkelijke hints dat wij ze niet zien. haha. ach.

De hint naar Patrick in zijn topic over tomeloos positief = anamgram voor: stoof is de mol EM= elfde mol (of zoiets in ieder geval) vind ik erg sterk.

Wat me ook opvalt is dat alle kandidaten veel t-shirts met opdrukken dragen. Veel meer dan andere jaren. Door dat bos van opdruk/plaatjes T-shirts kan ik nu geen hints meer halen. Alleen Anne en Soundos dragen niet zulke shirts. De rest van de groep hebben alleen maar plaatjes shirts in de koffer geknikkerd. :)

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #104 Gepost op: 15-01-2011, 14:22:26 »
zou met de mode te maken kunnen hebben ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Milk

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
« Reactie #105 Gepost op: 15-01-2011, 14:25:23 »
En ik mis de inbreng van Patrick, Jan en Miryanna, ik zie ze bijna niet terug in de aflevering.

Ja, die hooibal zat aardig in de weg he ;)

Ik moet zeggen dat ik meteen eraan dacht om zo'n ding als schild mee te nemen. En ik denk niet dat de mol zo zou denken trouwens.
No Milk today???

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 15-01-2011, 15:20:36 »
Inderdaad. En dan blijken de echte hints uiteindelijk meestal ook nog erg teleurstellend te zijn.

Ik ben hierdoor gestopt met het te proberen ontdekken van hints. Wat heeft het voor zin als men er constant hints naar alle kandidaten in stopt? Dan kun je dus alleen maar achteraf - als je weet wie de Mol is - concluderen welke hints je wel serieus had moeten nemen en welke niet.
En ik moet zeggen...  Toen Inge min of meer vroegtijdig werd ontdekt n.a.v. die hints, kwam ik er achter dat ik dat ook eigenlijk niet zo leuk vond. :P Wat ik namelijk eigenlijk wil is dat achteraf blijkt dat er een heel obvious en tevens geniale hint in heeft gezeten, die we allemaal gemist hebben. :P Maar dat is denk ik tegenwoordig teveel gevraagd. We zijn met z'n allen te goed geworden.

Offline bartjel

• Forumlid
  • Klik 'm aan!
« Reactie #107 Gepost op: 15-01-2011, 15:39:48 »
Voor iedereen die van YouTube houdt: Linkje!

De video komt van Luckyluuk12. Ondertiteling kun je aanzetten door te klikken op CC (komt van Teletekstpagina 888).
« Laatst bewerkt op: 15-01-2011, 15:44:43 door bartjel »

Offline bartjel

• Forumlid
  • Klik 'm aan!
« Reactie #108 Gepost op: 15-01-2011, 16:02:51 »
Ik moet trouwens ook nog even zeggen dat waarschijnlijk de kandidaten wisten wie de andere kanididaten waren, want als je gaat naar 32:30 zegt Horice als hij de joker aan Pepijn geeft: 'En het inpakpapier heb ik speciaal uit Nederland voor je meegenomen, omdat ik wist dat je jarig was...' Als je weet dat iemand jarig word maar niet weet of diegene meedoet, neem ik aan dat je geen inpakpapier meeneemt...

Offline Labyrintha

• Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
« Reactie #109 Gepost op: 15-01-2011, 16:20:02 »
Ik moet trouwens ook nog even zeggen dat waarschijnlijk de kandidaten wisten wie de andere kanididaten waren, want als je gaat naar 32:30 zegt Horice als hij de joker aan Pepijn geeft: 'En het inpakpapier heb ik speciaal uit Nederland voor je meegenomen, omdat ik wist dat je jarig was...' Als je weet dat iemand jarig word maar niet weet of diegene meedoet, neem ik aan dat je geen inpakpapier meeneemt...

Hij maakte een grapje^^ het was een chipszakje.

Offline lydiaatje

• Forumlid
  • wie is de mol? die is de mol!
« Reactie #110 Gepost op: 15-01-2011, 17:02:31 »
hmm...wat een te gekke aflevering weer..
het duizelt allemaal een beetje, ik schrok van horace die
die de begintekst trust nobody huiveringwekkend uitsprak..de mol?

ik vraag me trouwens af..voorgaande seizoenen was het toch zo dat als een kandidaat een rood scherm krijgt dat hij of zij zijn jokers of vrijstellingen aan iemand anders mocht geven? wat is er met de vrijstelling van Hanna gebeurd..is die nu voor anna omdat het een dubbele vrijstelling was voor haar en hanna??
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 15-01-2011, 17:32:00 »
Lydiaatje, die vrjstellng was zeker niet van Hanna en Anna, dat is alleen wat Anna zou hopen omdat zij Hanna getipt had. Als Hanna er nog in was geweest dan had ze in aflevering 3 zelf mogen kiezen, en ik weet niet zo zeker of ze Anna zou hebben gekozen: een kandidaat waar ze niets van vreest, de mol dus (in haar ogen) zou tactischer zijn, en ik denk ook wel dat ze zich dat zou realiseren. Maar goed ... Hanna is eruit, en de vrijstelling is nu uit het spel. Dit is nog nooit eerde gebeurd natuurlijk: wel met jokers, en die mochten dan aan een adere kandidaat gegeven worden, maar topito's in seizoen 8 waren dan weer compleet uit het spel, als de eigenaar afviel. Het is nooit eerder gebeurd dat een kandidaat met een vrijstelling voor een nog komende aflevering eruit vloog, maar ik denk dat ze het hier net zo zullen doen als met de topito's, namelijk: kandidaat weg, vrijstellign weg. Maar we zullen zien: misschien kunnen de andere kandidaten hem alsnog winnen, maar dan zullen ze erom moeten loten of ervoor moeten strijden.

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 15-01-2011, 17:36:36 »
Als je weet dat iemand jarig word maar niet weet of diegene meedoet, neem ik aan dat je geen inpakpapier meeneemt...

De kandidaten wisten wel van tevoren wie er verder met ze op reis gingen. Anders had Hanna, zoals ze zegt in het AVRO molboekje, ze ook niet kunnen googlen.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #113 Gepost op: 15-01-2011, 17:51:11 »
Hoi!

Waar iedereen let op kleuren en gebaren ben ik op iets anders gaan letten, namelijk 'tijd'. Het kan een vergezochte hint zijn maar je moet ver denken in dit spel. Hij zit als volgt in elkaar:

Het valt mij op dat Pieter Jan tot nu toe elke 'testscène' begint met de tekst: 'Tijd voor de test'. Op twee momenten deze aflevering zien we een klok in beeld (13:49 en 32.56). Beide keren als we de klok in beeld zien, staat hij op 7.06 uur. Het viel me op dat de klok dus beide keren op dezelfde tijd staat. Een mogelijke hint kan hem erin zitten dat 7.06 verwijst naar '76, het geboortejaar van zowel Art als Pepijn.

Zoals ik zei, het ligt niet meteen voor de hand, maar als Pieter Jan elke test begint met 'Tijd' en ik zie vaker een klok op 7.06 staan, dan wordt het misschien interessant.

kan je die tweede klok ook posten?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #114 Gepost op: 15-01-2011, 17:53:19 »
Omdat hierboven gediscuseerd werd over de achtergrond, vroeg ik me af wat de huidige achtergrond eigenlijk is. Het lijkt mij het meest te matchen met de 10.00 minuut van deze aflevering. De trap op de foto... Die trap die trouwens helemaal niet in het verhaal past dat Horace voorleest over Art.
Als het een hint is dan zou die kunnen slaan op Horace omdat die in aflevering 1 ook op minuut 10.00 aan het praten was, of op Art en de tuinartikelen achtergrond die hierboven besproken is...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 15-01-2011, 18:17:11 »
Heeft iemand printscreens van alle foto's tijdens de het voorlezen van de bio's ?

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #116 Gepost op: 15-01-2011, 18:41:14 »
Wat een heerlijke molaflevering was dit weer. De eerste opdracht in een fantastisch mooi theater. Helaas is het lastig om hier iets uit te halen. Moeten we letten op reacties van de kandidaten? Moeten we hier letten op de voorgelezen teksten? Dat zou kunnen, want zoals al hier eerder gemeld was die topografie in de tekst van Art apart. Of moesten we letten op de foto's, die misschien wel uit het priveleven van de mol komen? In dat geval moeten we op zoek gaan naar de kandidaat die een Opel Astra Stationwagon rijdt...

Opdracht 2 was ook heel erg leuk gedaan, en bovenal spannend en goed in beeld gebracht. Veel opvallende dingen zijn er echter niet geweest. Patrick die wel heel klungelig een boobytrap raakte, Anna met haar slechte communicatie, Art die al rennende tegen de wens van Jan op een bom stapte en Jan die 1500 Euro binnenbrengt. Hiermee heeft Jan zich overigens wel een stuk minder verdacht gemaakt voor mij. Niet perse omdat hij 1500 binnenbracht, maar de manier waarop; die hooibaal lijkt mij geen mollenactie. En bovendien, indien hij de mol zou zijn, zou je toch eerder Art met 1500 opzadelen, als je van plan bent geld binnen te brengen. Of hij had zich moeten laten afschieten met die 1500.

Opdracht 3 was een (op het oog) heerlijk simpele maar oh zo lastige opdracht. Duidelijk was weer dat er nog geen echte leider in de groep is, want het was weer een gekakel, en ook was daardoor onduidelijk wie op wat zou letten. Daarnaast was het ook een behoorlijk lastige opdracht, want ik kwam zelf tot een stuk of 7 verschillen, maar om die verschillen nou te onthouden in de spanning van het spel is helemaal lastig. Wat al eerder is gezegd: men had beter de makkelijkste antwoorden pas aan het eind moeten zeggen, want door die aan het begin te zeggen, werd het voor de anderen steeds moeilijker...
Ich bin ein Bärliner!

Offline M90

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 15-01-2011, 22:44:30 »
Geniale aflevering weer!  :D

Wat mij nog opviel bij de 1e opdracht, in het theater. De kandidaten moeten aangeven over wie zij denken dat de tekst gaat. Ik neem aan dat ze niet op zichzelf kunnen stemmen wat betekent dat er maximaal 9 goede antwoorden zijn. Het lijkt mij als mol zijnde logisch dat je alle antwoorden fout gaat in vullen (of dat in ieder geval probeert). Er zijn dan maximaal acht goede antwoorden, tenzij de mol zelf aan de beurt is, dan kunnen er negen goed zijn. Anna had als enige 9 antwoorden goed... Wat overigens dan weer tegen haar pleit, als mol, is dat er negen goede antwoorden waren, wat 250 euro opleverde voor de pot.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #118 Gepost op: 15-01-2011, 22:52:56 »
Of je mocht dus wel op jezelf stemmen.
The British are not impressed.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 15-01-2011, 23:02:11 »
Ik denk dat je wel op je eigen verhaaltje mocht stemmen, maar dat de Mol gewoon alles fout heeft gedaan. Dus wat dat betreft was 9 wel de maximale score.